Bykatt Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Back to normalcy igjen i dag…dvs: planter, det er sikkert nok blomstring ut hele Oktoberfesten rundt husene her, så ingen fare…, denne er selvsådd og har en lysende farge, nesten så den er neon-lysende. Bilde 9 – 9.oktober: Tropaeolum majus Hyggelig å se blomstring fortsatt! Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Vallmofrøkapselen ble lekker, og det er masse flotte detaljer og utrolig farge i 9. oktober! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 Ikke helt perfekt fokus, men velger likevel denne til dagens bilde for jeg synes den så litt "udyraktig" ut. Bilde 10 – 10.oktober: Nype - Hurdalsrose Exif: 1/40– f/5.0 - ISO 100 Exposure Compensation: 0 Lens: Leica 45mm f/2.8 Macro Camera Model:DMC-GF1 Noen av alternativene fra dagens fangst: Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Hurdalsrosen så skikkelig "bad" ut. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 Hurdalsrosen så skikkelig "bad" ut. :!: :!: ja, ligner på en slags blekksprut...farlig gap også, riktig et uhyre. (Selv om denne alba-rosen er en av mine yndlinger) Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Likte godt frøkapselen. Den passet fint i kvadratisk format. Utrolig hvor fin og symmetrisk naturen kan være. Du er også dyktig til å presentere naturens skjønnhet når det kommer til slike små ting. Du ser motiver som jeg helt sikkert hadde oversett. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Hurdalsrosen ser skummel ut der. Intressant hvordan planter kan forendre utseendet under året. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2010 Jada, vet jeg har fotografert disse duskefrøene mange ganger, det var travelhets-løsningen i dag; og dessuten har denne en litt annen vinkling enn tidligere…og så oppdaget jeg regndråpe-diamanter i den også. Bilde 11 – 11.oktober: Clematis tangutica frø med diamanter Exif: 1/40– f/3.5 - ISO 100 Exposure Compensation: 0 Lens: Leica 45mm f/2.8 Macro Camera Model:DMC-GF1 Pen og pyntelig, tradisjonell vinkel og uten diamanter: Lenke til kommentar
SR-L Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Dagens var flott. Spesielt med dråpene og at du følger bevegelsen fra øverste høyre hjørne. Får følelsen av at den er i bevegelse og bare titter nedom for å si hei Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2010 Takker...man må klikke den opp for å se diamantene ja, ble ikke helt klar over de før jeg redigerte litt, og ja, de er i bevegelse...det var vind, så derfor ikke helt sylskarpt fokus. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Kul dude. Synes å huske at den clematisen har vært diskutert på en annen utfordring du har hatt? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2010 Kul dude. Synes å huske at den clematisen har vært diskutert på en annen utfordring du har hatt? Du husker sikkert rett...den er så fotogen-snill å ty til når det trengs, så jeg har nok flere bilder med den...men det er første med diamanter da, får jeg trøste meg med. Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Tror jeg vil vaere litt vanskelig. Liker dagens spoiler bedre enn utvalgte. Mine öyne, ser litt mer dynamikk i det bilde. Bilde for 10 er godt. Morsomt motiv (bad ass rose, som andre nevner), fine farger, og passe forstørrelse, slik at man ser vanndråpene, men de dominere ikke bilde. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2010 Joda, spolieren er "penere", men jeg har brukt samme motiv så ofte...syntes den jeg la inn var litt uryddig variant. Lenke til kommentar
lessis Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Likte veldig godt frøduskene på clematisen. Nærbilde av nyperosen var bare knæsj. At det var pigger på denne tror jeg ikke alle vet. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Syntes Tropaeolum majus var så flott, utrolig intense rødtoner, og herlige delikate små detaljer. Jeg har sett nyper med pigger før, nå vet jeg hva den heter også, kult! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2010 Uff, travelt om dagene…men blomstringen fortsetter litt til ser det ut til, gjør det litt lettvint det. Bilde 12 – 12.oktober: Heliopsis helianthoides Exif: 1/15– f/8.0 - ISO 100 Exposure Compensation: 0 Lens: Leica 45mm f/2.8 Macro Camera Model:DMC-GF1 Alternativt: Euphorbia Amygdaloides purpurea Lenke til kommentar
lessis Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Utrolig at du fremdeles har blomster. Her har det vært frost i 2 netter allerede og jeg ser kun oktoberbergknapp (Sedum spectabile) i hagene. Fin vinkling på bildet. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2010 Utrolig at du fremdeles har blomster. Her har det vært frost i 2 netter allerede og jeg ser kun oktoberbergknapp (Sedum spectabile) i hagene. Fin vinkling på bildet. Nå er det bare 5-6 grader her også, men roser blomstrer og en del stauder....så jeg baserer det på planter i Oktoberfesten, så lenge jeg kan...kjedelig men...lettvint. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2010 Dro ut på en fin langtur i gråværet…og fotograferte mange fine motiver ved Nedre Leirfoss, dessverre alt ble dårlig, gjorde en tabbe…(kamera stod ved en feiltagelse på MF og jeg hadde det litt travelt) Bilde 13 – 13.oktober: Bomtur i dag Exif: 1/13– f/7.1 - ISO 200 Exposure Compensation: 0 Lens: Leica 45mm f/2.8 Macro Camera Model:DMC-GF1 Uskarp tabbe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå