RandiA Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Akkurat det plundret jeg med, å få flere i fokus...har ikke fått taket på den der fokus-ruten min, den er bare så liten og høyt oppe i skjermen... ..det er noe der jeg må sort out. Har du prøvd manuell fokus? Ja, det går bedre. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Håndholdt, og ikke gjort noe med bildet annet enn cut Bilde 7 – 7.oktober: Papaver somniferum - frøkapsel, sett ovenfra Jeg syklet en tur i mitt nabolag For foto dette var rette dag: Sommerlig varmt og lys optimalt Hva kunne med bildene da bli galt Fine motiver tett i tett Dette skulle jammen bli lett Men akk og ve - valgets kval det ble For bildene på brikken var ikke få Håper jeg valgte det rette nå Exif: 1/200– f/5.6 - ISO 200 Exposure Compensation: -0.33 Lens: Leica 45mm f/2.8 Macro Camera Model:DMC-GF1 Mer luft rundt kanskje?: Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Det å velge et bilde skal ikke være lett Enten motivet er blomst eller hakkespett Beskjæringen kan også skape besvær Langt unna eller veldig nær? Kvadrat virker her å være rett Men jeg synes du muligens har kuttet litt tett Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 :!: :!: har det blitt diktforum i stedet for fotoforum Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Den frøkapselen likte jeg! Liker det kvadratiske formatet, men kanskje litt tett beskjæring. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Den frøkapselen likte jeg! Liker det kvadratiske formatet, men kanskje litt tett beskjæring. Takker...fordi det er så knapt plass øverst, se spoiler, så ble beskjæringen så knapp for at det skulle stå i stil for å si det slik. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Pen og enkel løvetann 1. oktober - pene linjer og fint lys. Fargerikt og detaljert blodblad - viser tydelig at det er et snasent objektiv, det her. Spesielt hos en som kan bruke det. Likte 5. oktober godt, med farger, toner og detaljer i plommene. Rett og slett et nydelig ben som ikke beveger seg. 6. oktober var klassisk RandiA, og 7. oktober er en vinner - valmuekapselen (?) har sterke og fine linjer. Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Digger Frøkapselen. Syns den stramme croppinga passer utmerket. Riktig lekkert. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Det bor ei dame der i Trondheim by som fot'graferer blomster i vilden sky Med grønne fingre og digitalt minne Poster hun dikt og et bilde på ny De plommene var til å spise rett fra skjermen! Og frøkapselen var stramt og fint komponert Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2010 ..smittsomt dette da, men ingen farlig smittsomhet heldigvis. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2010 En uke er nok med mine små vers - kanskje noen andre skulle til pers Jeg utlyser herved en liten stafett For de som titter innom og rimer så lett Men selvsagt er det ikke noe du må å dikte for å titte innom min bilde trå(d) Det ble en tur i marka i ettermiddag også: Bilde 8 – 8.oktober: Trær i vann Exif: 1/125– f/2.8 - ISO 100 Exposure Compensation: -0.66 Lens: Leica 45mm f/2.8 Macro Camera Model:DMC-GF1 Alternativer?: Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Fin refleksjon av trærne i vannet. Likte godt spoiler nr 1 også. Lenke til kommentar
lessis Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Tør jo nesten ikke kommentere i denne tråden da det skrives på vers, men måtte jo si at bildet i dag var lekkert. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2010 Tør jo nesten ikke kommentere i denne tråden da det skrives på vers, men måtte jo si at bildet i dag var lekkert. Det var fint i marka i dag...ellers se de to siste linjene i siste "diktet" du må ikke skrive på vers nei. (En fin ettermiddag i marka...men tankene gikk hele tiden til en god "foto"-venn som gikk bort så brått og altfor tidlig, det er ufattelig.) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Tør jo nesten ikke kommentere i denne tråden da det skrives på vers, men måtte jo si at bildet i dag var lekkert. Helt enig i at dette var lekkert. Lenke til kommentar
lessis Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Tør jo nesten ikke kommentere i denne tråden da det skrives på vers, men måtte jo si at bildet i dag var lekkert. Helt enig i at dette var lekkert. Du kan jo delta i denne konkuransen. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 Meg? Nei jeg prioriterer ikke koke-kunst for tiden, alt til sin tid....mine addict-raptuser går i bølger, og mat er ikke bølgen nå. Lenke til kommentar
lessis Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Der er ikke mat, men det beste høstbildet som skal premieres. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 Der er ikke mat, men det beste høstbildet som skal premieres. Å sånn ja...nei stiller nok ikke i slike konkurranser...man kjenner sine begrensninger. :!: Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 Back to normalcy igjen i dag…dvs: planter, det er sikkert nok blomstring ut hele Oktoberfesten rundt husene her, så ingen fare…, denne er selvsådd og har en lysende farge, nesten så den er neon-lysende. Bilde 9 – 9.oktober: Tropaeolum majus Exif: 1/8– f/13 - ISO 200 Exposure Compensation: 0 Lens: Leica 45mm f/2.8 Macro Camera Model:DMC-GF1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå