RandiA Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 Innbydende og pent eple. Likte enkeltheten i dette bilde. Takk...jeg hadde faktisk enkelthet i tankene ja... Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Dagens fristende eple minner meg om at du skulle fortelle meg hva du brukte på bakgrunn på disse bildene da du var i Oslo, og jeg glemte å spørre! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 Dagens fristende eple minner meg om at du skulle fortelle meg hva du brukte på bakgrunn på disse bildene da du var i Oslo, og jeg glemte å spørre! :!: :!: Da får du spørre neste gang jeg kommer...det blir første helgen i november Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Du holder koken med versene, meget bra. Er det Helena til venstre i den fotogjengen? Dere har en solid innarbeidet gjeng ser det ut til. Skikkelig knallblått vann, og strålende høstvær. Vi har hatt strålende høstvær her i dag også, men i en annen betyding av strålende. Dagens bilde var en kjekk minimalisme med fine kontrasterende farger. Bra dikt også. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 Du holder koken med versene, meget bra. Er det Helena til venstre i den fotogjengen? Måtte jo fortsette med vers da, når du forventet det...ja, Helena var med i fotogruppen. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Det eplet ble da lekkert! Får lust til å spise det. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 Bilde 4 – 4.oktober: Fargeglade blader Dagen var travel og tiden knapp Dette er alt som jeg faktisk rakk Men blader er alltid pene Lyset var riktig og fargene rene Et glasshus fylt av vekster og planter er lurt Fotojobber går da riktig som smurt Exif: 1/2– f/5.0 - ISO 100 Exposure Compensation: -0.33 Lens: Leica 45mm f/2.8 Macro Camera Model:DMC-GF1 Litt mer luft rundt Iresine herbstii - Herbst Bloodleaf Lenke til kommentar
kaian Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Intenst fine farger på Irene sine urter! Og herlig fristende eple, det ser virkelig godt ut. Og diktene er herlig følge til fine bilder Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 4 Oktober var veldig bra. Nydelige farger! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Du er godt i gang ser jeg. Meget smakfull løvetann som gir litt sommerfølelse. Dagens er også flott, men der tror jeg ville ha valgt spoilerversjon. Liker at det er litt luft. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 Du er godt i gang ser jeg. Meget smakfull løvetann som gir litt sommerfølelse. Dagens er også flott, men der tror jeg ville ha valgt spoilerversjon. Liker at det er litt luft. Takker...du har rett i det, var egentlig førstevalget mitt den mer luftige. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Begge er gode, men er enig med Tom om at det i spoiler er bedre. Stilig! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2010 Bilde 5 – 5.oktober: Har ikke 1000 plommer Jeg har ikke 1000 plommer Heller ikke hull i lommer Men ser en skål med plommer blå Foran meg på bordet stå Her er diktet med de tusen Halfdan gjør nok mere susen: Hvis du eier tusen plommer, kan du leve hele året, har du hull i dine lommer, kan du klø deg selv på låret. Jeg har hverken tusen plommer eller hull i mine lommer. Jeg har bare godt humør, og kan klø meg når det klør (Halfdan Rasmussen) Exif: 1/60– f/5.0 - ISO 160 Exposure Compensation: -0.33 Lens: Leica 45mm f/2.8 Macro Camera Model:DMC-GF1 Annen variant: Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Kunne kanske ha tenkt meg litt roligere bakgrunn, og skjerpen lenger i forkant, men et friskt og flott bilde. Så hyggelig at du skriver en liten "dikt" til vart bilde! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2010 Ja, langt fra perfekt denne...alltid vanskelig med rotete bakgrunn...og den firkanten min for fokus er kommet litt langt oppe i skjermen, finner ikke hvordan flytte den ned; får den bare ned når jeg bruker manuell fokusering. (Får vel lete litt i manual :!: ) Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Tror jeg må melde min forkjærlighet for spoilervarianten av de fargerike bladene jeg også. Litt mindre klaustrofobisk følelse. De plommene så egentlig ganske fristende ut. Plommediktet i spoileren er vel skrevet av både Halfdan Rasmussen og Inger Hagerup (bare nevner det i forbifarten). Men plommediktet utenfor spoileren har formodentlig bare en forfatter. Og klarer denne forfatteren å forfatte hver eneste dag i oktober, er hun jammen både utholdene og underholdene. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2010 Bilde 6 – 6.oktober: Eryngium planum har mistet fargen Denne er en av mine yndlinger små Pleier å være knallende blå Men som vissen er den da fortsatt vakker Beholder elegansen om det mot vinter lakker Til avatar er den også valgt av meg -du verden - jeg håper den ikke går lei Exif: 3.2– f/13.0 - ISO 100 Exposure Compensation: -0.33 Lens: Leica 45mm f/2.8 Macro Camera Model:DMC-GF1 Andre varianter, i tvil om hvilken ble best: Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Har akkurat sett skalløse traktoregg i Tomsi sin tråd, og så har du nakne eryngium planumer. Riktig stilig, likte flere av versjonene. For dårlig lys til å kjøre mindre lukkeråpning og flere av blomstene i fokus? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Akkurat det plundret jeg med, å få flere i fokus...har ikke fått taket på den der fokus-ruten min, den er bare så liten og høyt oppe i skjermen... ..det er noe der jeg må sort out. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Akkurat det plundret jeg med, å få flere i fokus...har ikke fått taket på den der fokus-ruten min, den er bare så liten og høyt oppe i skjermen... ..det er noe der jeg må sort out. Har du prøvd manuell fokus? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå