RandiA Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 (endret) Oktoberfest 2010 - RandiA - 45mm f/2.8 (Faktisk den tredje Oktoberfesten jeg er med på ) Bruker: RandiA Objektiv:Panasonic Leica 45mm f/2.8 Macro Deltakernivå:Kandidat Annet:Bli bedre kjent med dette objektivet, og kanskje prøve meg med ny RAW konverter, i tillegg vil temaet være "Glade farger" Endret 1. oktober 2010 av RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2010 Bilde 1 – 1.oktober: En gull-gull Taraxacum officinale En løvetann som takker for i år Eller tror den kanskje det er vår? Ikke godt å vite slikt I hvert fall blir den bedre likt Når den på høsten gull-gull står Og gir oss håp for neste vår Om kapp med høstens sol den skinner Er det rart den hjerter vinner. Klart vi trenger til litt trøst: Oktober er da faktisk høst! Randi Exif: 1/80– f/5.6 - ISO 160 Exposure Compensation: -0.33 Lens: Leica 45mm f/2.8 Macro Camera Model:DMC-GF1 Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Det var da en fin begynnelse! Spesielt sammen med din lille dikt. Flotte farger også. Gleder meg til fortsettningen. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2010 Det var da en fin begynnelse! Spesielt sammen med din lille dikt. Flotte farger også. Gleder meg til fortsettningen. Takker, skulle ønske jeg hadde tid til å fotografere i RAW og begynne å bruke trial versjonen av Bibble som jeg har fått litt "sosialt press" om :!: Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Spennende med det diskré solgløttet som gir ekstra trøkk i det gule, behagelig grønn bakgrunn. Hva nå enn Bibblebeltet måtte ha å mene om den saken, synes jeg JPG-en er fin her! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2010 He,he :!: Bibblebeltet du..... takker. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Du milde, finner du den i full blomst nå? Jeg er ellers enig med min navnebror i at solgløttet ga det lille ekstra. Så spørs det om det var en liten tabbe med det kjekke løvetannhøstdiktet da, for nå forventer vi et vers for hvert bilde heretter! Om det ikke var påkrevd i dette tilfellet er det bare å kaste seg ut i RAW-trial. Nå bruker du vel RAW-konverter under matlaging f.eks., så det er vel ikke helt ukjent? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2010 :!: :!: Du er da morsom du, k.n.b ...ikke noe nytt det nei. (Og nå skinner solen og det er 18+ grader her, ikke rart løvetannen tror det er vår) Lenke til kommentar
lessis Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Jeg fikk også lyst til å legge meg ned og ta bilde av en løvetann i går. Godt å se at det fremdeles er spor av sommer. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Så friskt. Med pent bilde og dikt enda. Fortsetter du slik hele måneden blir jeg veldig imponert. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Steike så skarpt, og så presist plassert skarphet, nydelig lys og jpeg fungerer jo suverent så lenge lyset er rett og eksponeringen sitter. Men, vokt dem for bibblebeltet, en lett feileksponering... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2010 Takker for alle kommentarer...og kaian, det var ikke lett i sterkt solskinn, men traff noenlunde med innstillingene...er spent på å bruke RAW formatet ja...får se om tiden strekker til. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Fint fanget, ja. Koselig med løvetann i blomst i oktober. I juli er det bare irriterende. Skal bli interessant å se hva du tar av bilder med 45mm. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Du starter i kjent stil ja og like delikat som vanlig. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2010 Mer sosialt enn fotografering i dag, men jeg hadde rett objektiv på: I dag ble det marka med fotogjengen Det fikk meg da sannelig opp av sengen Knallvær med sol fra himmel blå er jo alltid det været vi pleier å få når vi treffes til dyst med vårt utstyr i sekken ved fjord, vann og fjell eller langsetter bekken En herlig dag og et positivt minne Om ikke lenge blir den kanskje i fotobok å finne Bilde 2 – 2.oktober: Blått vann i sol Exif:1/320– f/5.0 - ISO 100 Exposure Compensation:0 Lens: Leica 45mm f/2.8 Macro Camera Model:DMC-GF1 Alternativt - fargeglad Succisa pratensis Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Ser ut som en hyggelig fototur. Ser kjentfolk også. Lenke til kommentar
lessis Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Flott dikt til bildet. Viste ikke at du også var poet. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 Bilde 3 – 3.oktober: Rødt eple Jeg bor jo i en Eplehave - Derfor er hver høst en gave Epler triller rett ved dør - Og da gjør man som man bør Henter utstyr, knipser av - Den grøde som meg høsten gav Røde epler gjør seg bra - Så bildet det var lett å ta Men nå er det borte, spist - I etterkant blir bildet vist Randi Exif: 1/3– f/6.3 - ISO 200 Exposure Compensation: 0 Lens: Leica 45mm f/2.8 Macro Camera Model:DMC-GF1 Lenke til kommentar
kaian Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Vannet 2. oktober ser pent, men lite fristende ut. Eplet i dag ser pent og ekstremt fristende. Skjønner godt at du spiste det mens du diktet Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Innbydende og pent eple. Likte enkeltheten i dette bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå