thggg Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Hei! Jeg holder på med P-matte (praksis-daglig) matte i vg1 studiespesialisering. Ønsker å søke meg inn på Bachelor i nautikk i Ålesund. Fant dette på en nettside: ''Studenter med Matematikk R1 eller 2mx fra videregående skole eller tilsvarende kan søke om å bytte faget TR100310 Matematikk med valgfag. Studiestart blir da som ordinær studiestart for HiÅ.'' Hva mener de med dette? krevs det R1 og R2 matematikk? Lenke til kommentar
treant Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Generell studiekompetanse (GENS) og: Søkere med bestått 2-årig teknisk fagskole eller bestått 1-årig forkurs for ingeniør- og maritim høyskoleutdanning er kvalifisert uten hensyn til kravet om generell studiekompetanse generell studiekompetanse: vanlig allmenn (allmenn påbygg for noen) Lenke til kommentar
dkny Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Hva de krever står vel svart på hvitt et sted, let. Men med akkurat det tror jeg de mener du IKKE TRENGER R1, fordi det står jo at de som har hatt R1 kan SLIPPE et fag. Det vil si, at de alt har hatt matten dere skal ha, så da slipper de å ha den på nytt. Lenke til kommentar
thggg Skrevet 27. september 2010 Forfatter Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Så med to år matematikk -> 1P og 2P (daglig matematikk) er jeg kvalifisert til å søke om å komme inn på nautikk bachelor? eller må jeg ha det 2mx kurset? min bror, som gikk 1p og 2p, måtte ta det 2mx kurset, men dette er 4 år siden. Endret 27. september 2010 av thggg Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Hei og hå Jeg skal selv søke inn på bachlor i nautikk på HiVe neste år. Jeg kommer fra en liknende utdannelse i Danmark, som jeg sluttet på av forskjellige grunner. Uansett, jeg vil råde deg til å ha så mye fysikk-matematikk før du søker deg inn på utdannelsen. Om du så skulle slippe faget, så er jo det utrolig digg da du har ett mindre fag å tenke på. Alle fagene jeg hadde før jeg slutta hadde ett eller annet med matematikk å gjøre, skipsteknologi, navigasjon, MATFYS osv. Nå er jeg ikke 100% sikker på hvilke fag man har her i Norge, men jeg vil råde deg til å ha så mye fysikk og matematikk som overhodet mulig. Jeg skal i hvert fall gjennom et matte og fysikk kurs før jeg starter opp igjen. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå