Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

tenker for mye? hvordan slutte?

Gjest Mikael

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en person tenker alt for mye. Hvordan kan jeg egentlig slutte med dette?

Jeg ender ofte opp å tenke meg i hjel, og all tenkingen fører til at jeg er en veldig ustabil person. Jeg er avhengig av andre konstant for å ha det virkelig bra, og jeg blir fort depressiv om det går en dag uten folk. Dette ødelegger på en måte livet mitt. Det kunne vært så mye bedre uten! Om det skjer noe drama, blir jeg skikkelig lei meg, og jeg lever i en slags frykt for å miste det jeg har.

For å nevne det andre, så (en påstand) er jeg en ganske godt likt kar.. jeg har mange venner fra 3-4 forskjellige vennegjenger, og kan stort sett henge med de fleste! jeg har med andre ord ikke for lite folk å være med.. jeg har også verdens beste kjæreste, som jeg er utrolig glad i! jeg trener, holder meg til gjennomsnittet på skolen og driver med musikk på fritiden!

Jeg vil også nevne at vi har hatt mye problemer i familien.. alkohol/rus/angst, depresjon og en mild form av selvskading..

Livet mitt er med andre ord veldig bra.. men det er disse dagene da alt bare skjærer seg.. de dagene ting går utenfor normalen.. jeg tenker rett og slett for mye.. er det noen som har noe tips til meg for å slutte med dette?

jeg vil også nevne at jeg ikke har noen problemer med å snakke med folk.. har hørt jeg er veldig god å snakke med.. og har ikke noe problemer med å være åpen!

Hilsen mikael

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja...hvis du har noe viktig å tenke på vil det vel ta bort fokuset fra hverdagsproblemene og filosoferingen. :)

Om jeg har f.eks. en viktig prøve, eksamen, eller en konsert som kommer, så tenker jeg bare på det.

En annen ting som kan hjelpe, er å ta en skikkelig fin FERIE, gjerne til et avslappende sted som syden. Helst etter at man er ferdig med noen krevende ting.

En tredje ting, er om problemene kanskje stammer fra oppveksten og at noen i familien hadde eller har det vondt. Isåfall kan du ha det som oppgave å hjelpe dem, så kanskje du vil oppdage forandringer. :)

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg er en person tenker alt for mye. Hvordan kan jeg egentlig slutte med dette?

Jeg ender ofte opp å tenke meg i hjel, og all tenkingen fører til at jeg er en veldig ustabil person. Jeg er avhengig av andre konstant for å ha det virkelig bra, og jeg blir fort depressiv om det går en dag uten folk. Dette ødelegger på en måte livet mitt. Det kunne vært så mye bedre uten! Om det skjer noe drama, blir jeg skikkelig lei meg, og jeg lever i en slags frykt for å miste det jeg har.

For å nevne det andre, så (en påstand) er jeg en ganske godt likt kar.. jeg har mange venner fra 3-4 forskjellige vennegjenger, og kan stort sett henge med de fleste! jeg har med andre ord ikke for lite folk å være med.. jeg har også verdens beste kjæreste, som jeg er utrolig glad i! jeg trener, holder meg til gjennomsnittet på skolen og driver med musikk på fritiden!

Jeg vil også nevne at vi har hatt mye problemer i familien.. alkohol/rus/angst, depresjon og en mild form av selvskading..

Livet mitt er med andre ord veldig bra.. men det er disse dagene da alt bare skjærer seg.. de dagene ting går utenfor normalen.. jeg tenker rett og slett for mye.. er det noen som har noe tips til meg for å slutte med dette?

jeg vil også nevne at jeg ikke har noen problemer med å snakke med folk.. har hørt jeg er veldig god å snakke med.. og har ikke noe problemer med å være åpen!

Hilsen mikael

litt rart spørsmål kanskje, men hva er du egentlig tenker på hele tiden som gjør deg ustabil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...