Gå til innhold

Stopt av politi pga fikk "skrens" på bilen

nekronos

Anbefalte innlegg

Hei

Ble i dag stoppet av en politibil (ikke sivil) i stavanger området (må nevnes at rekruttene er ute og trener) fordi jeg fikk skrens på rompa på bilen da jeg skulle skynde meg ut på en vei fra et kryss. Jeg er bare 18 år men har en bil med V8 og mye dreiemoment, så at jeg fikk skrens var i faktisk i denne situsjonen et uhell.

Eneste politiet gjorde var å spørre om vognkort, førerkort, hvor lenge jeg hadde hatt lappen , hvor jeg kom fra, hvor jeg bodde, hvor jeg skulle, om bilen var min. + Di skrev ned navn tlf nr og adresse. Det avsluttet med å si at jeg måtte kjøre rolig videre.

Det jeg lurer på er om at de kan ta saken noe videre? Det sa ikke noe om det, fikk heller ikke bot elns. Har jeg vært heldig og kun fått en advarsel?

Takker meget for svar :)

Endret av nekronos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De har så alldeles ikke noen god grunn til å gå lengre med denne saken

Du kan komme med mange unnskyldninger på hvorfor dette hendte osv.

Eks:

Nylig kjørt opp

Gassen hengte seg opp et lite sekund!?

Ikke "vent" seg til gassen

Vegen var sleip

Eller du kan prøve med: Jeg sovna bak rattet et par sekunder, men kom meg til hektene etter at dere stoppa meg :D hehe

Lennz

Lenke til kommentar

alså, jeg fikk ufrivillig skrens. Sa til politiet at jeg oppdaget en bil som kom i høyere fart enn beregnet mot meg (måtte krysse et kjørefelt) og ga da gass. Så slapp rompa på bilen taket i kanskje litt over 1 sekund.

Deres respons var at jeg måtte bruke god tid og ta det mye mer med ro. Men alikevel, var ganske skummelt å bli stoppa

Lenke til kommentar

alså, jeg fikk ufrivillig skrens. Sa til politiet at jeg oppdaget en bil som kom i høyere fart enn beregnet mot meg (måtte krysse et kjørefelt) og ga da gass. Så slapp rompa på bilen taket i kanskje litt over 1 sekund.

Deres respons var at jeg måtte bruke god tid og ta det mye mer med ro. Men alikevel, var ganske skummelt å bli stoppa

Da var nok dette bare tilsnakk :)

Lenke til kommentar

Hei

Ble i dag stoppet av en politibil (ikke sivil) i stavanger området (må nevnes at rekruttene er ute og trener) fordi jeg fikk skrens på rompa på bilen da jeg skulle skynde meg ut på en vei fra et kryss. Jeg er bare 18 år men har en bil med V8 og mye dreiemoment, så at jeg fikk skrens var i faktisk i denne situsjonen et uhell.

Eneste politiet gjorde var å spørre om vognkort, førerkort, hvor lenge jeg hadde hatt lappen , hvor jeg kom fra, hvor jeg bodde, hvor jeg skulle, om bilen var min. + Di skrev ned navn tlf nr og adresse. Det avsluttet med å si at jeg måtte kjøre rolig videre.

Det jeg lurer på er om at de kan ta saken noe videre? Det sa ikke noe om det, fikk heller ikke bot elns. Har jeg vært heldig og kun fått en advarsel?

Takker meget for svar :)

Du har med andre ord svært liten kontroll over bilen din? Eller burde alderen din tilsi at man plutselig, uten forvarsel står i fare for å skrense? Politiet: "Hvorfor skrenset du?" Du: "Nei, jeg er bare 18 forstår du." Politiet: "Ah, ok. Det forklarer alt, ha en fin kveld."

Spøk til side, alder og motorkraft på bilen er ingen unnskyldning, har du lappen skal du også ha kontroll på bilen. I dette tilfellet var du åpenbart heldig, politiet slapp deg med en advarsel. Er du smart tar du denne inn over deg, og gjør som politiet sa: kjøre rolig. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...