sjabraltar Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Hei! Jeg har ett nettverk på kontoret hvor det er koblet til tre datamaskiner (to pc og en mac), tre skrivere og er to iphone i bruk. Jeg har ikke internett i bygget, men bor 100m (i luftlinje) fra kontoret, og har internett hjemme. Det er ikke fri sikt mellom hjemme og kontor, men det er ikke langt unna (bare hjørnet av en bygning som er i veien for fri sikt). Står jeg på verandaen ser jeg nesten inngangspartiet til kontoret. Jeg ønsker å hente internett hjemmefra, og bruke det i nettverket som jeg har satt opp i butikken (har nå en jensen router 89300ellerno, som er ganske dårlig, ønsker å bytte den. Routeren jeg har hjemme fulgte med fra bluecom, og mener det er en jensen det og. Jeg har også en d-link 615 som kan taes i bruk) Hvordan setter jeg da opp dette? Hva må jeg få tak i? Anbefalinger? Skriverne og datamaskinene er allerede satt opp i nettverk, og jeg vil gjerne ha maskiner, skrivere, iphone og internett på samme nettverk, både trådløst og via ledning (skriverne har ikke wi-fi tilkobling, kun ethernet) På forhånd, takk Lenke til kommentar
grooovy Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 100 meter i luftlinje krever en del for å oppnå stabilitet. Har selv satt opp slike løsninger, og da må det tas i bruk punkt-til-punkt utstyr. Anbefaler å bruke Cisco-utstyr. Husker ikke hva det heter det som jeg brukte, men mener at utstyret kunne sende stabile signaler på opptil 5 km (fri sikt, selvsagt). Men hvis bygget du jobber i, foretrekker da arbeidsplassen din, er i frisikt linje er det en stor mulighet å bruke punkt-til-punkt. Men å sette dette opp krever en del kjentskap til produktene, og anbefaler da å bruke fagfolk. Lenke til kommentar
bamse87 Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Bruk f.eks ei slik antenne i kvar ende. Heime trur eg det skal gå greit om du koblar den rett til routeren, på jobben kan du f.eks bruke ein router som du setter opp som repeater. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå