Gå til innhold

Det var en gang et stabilt lag


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er stallen for tynn, ligger dette ansvaret hos den sportslige ledelsen i klubben. Sportsdirektør, daglig leder og hovedtrener. Derfor bør også Hamrén ta sin del av "skyld-kaka".

 

Ja, vi avgjorde mange kamper sent under Hamrén og mye av dette takket være den attityden han fikk hamra inn i hodene på spillerne. All cred til Hamrén for dette og alt av gode resultater han skapte med RBK. Men vi fikk aldri den offensive kraften som alltid har vært vårt kjennemerke, vår identitet. Dette savnet jeg under Hamrén. Dette savner jeg selvfølgelig enda, da vi ikke er i form og fremdeles skaper alt for få sjangser. Påstår ikke at vi nå spiller milevis bedre fotball enn under Hamrén, men det virker som vi er på vei et sted. Ser at gutta har fått en mer offensiv tankegang.

 

Som de fleste gleder også jeg meg til Jan Jönsson kommer inn døra på brakka. Ikke for at jeg vil kaste Eggen, men for Janne er en mer langsiktig løsning. Jönsson har også vist i Stabæk at han vil spille offensiv fotball. Kjøre over lag, løpe dem i senk. Kanskje derfor bra at RBK nå har et halvår med en ultra-offensiv trener, så slipper de å omstille seg så mye når Janne kommer. For ligaen den vinner vi, uavhengig om vi vinner eller taper mot VIF til helga.

 

Og til dere som mener at vi hadde kommet oss til cup-finale og Champions League med Hamrén. Hva tilsier at vi hadde klart dette? Var det europaspillet som vi hadde i fjor? Da vi ikke klarte å score over to kamper mot Qarabagh? Eller storspillet vi hadde i den norske cupen? Tapte 5-0... Mot Molde.

 

Jeg sier egentlig ikke alt dette for å kritisere Hamrén, for han var en god trener i RBK. Men jeg kritiserer dere som blindt skylder på Eggen for manglende resultater.

Lenke til kommentar

Er stallen for tynn, ligger dette ansvaret hos den sportslige ledelsen i klubben. Sportsdirektør, daglig leder og hovedtrener. Derfor bør også Hamrén ta sin del av "skyld-kaka".

Dette skjedde vel nesten før Hamrén sin tid.

 

 

Og Hamrén hadde en smell en sjelden gang før laget prestertet maks en lang stund igjen. Slik har det ikke vært med Eggen nå.

Lenke til kommentar

Joda, det skjedde jo før hans tid, men det forsatte også utover hans tid. Selvfølgelig ikke enkelt å holde spillerstallen stor og nivået høyt i en klubb som RBK. Når spillerne blir gode nok, vil de jo ut av landet. Dette er et problem alle topplag i Norge alltid vil ha.

 

5-0-tapet mot Molde var en smell, det samme var tapet mot Start forrige sesong. Jeg mener ikke at dette er Hamréns skyld, spillerne selv har egentlig det største ansvaret når det feiler så stort. Men kampene mot Qarabagh var ikke en slik smell, det var to dårlige prestasjoner, to kamper hvor vi skapte alt for få sjangser mot et lag som egentlig var langt under vårt nivå. Derfor mener jeg det blir feil nå du påstår at vi hadde gått til CL med Hamrén som sjef.

Lenke til kommentar

Så begge kampene ja. Vi hadde jo store sjangser til å øke til 3-0 mot FCK også. For ikke å snakke om stolpeskuddet til supermann på slutten av kampen i Parken.

 

Når det er et felles ansvar, da er det et felles ansvar. Da kan ikke person i etterkant stå og peke og si: Jeg mente vi burde kjøpt flere spillere. Ikke det at Hamrén står og sier det, men hvis du vil forstå poenget, klarer du det.

Lenke til kommentar

Vi hadde jo stangskudd rett før 2-1 på Lerkendal ja. Men nå skal det sies at FCK burde ledet 4/5-0 til pause i Parken da.

 

Det er et felles ansvar, men det virket ikke som vi trengte like mange spillere under Hamrén. Kan virke som Eggens stil sliter ut spillerne mer enn Hamrén sin stil rett og slett fordi man skal mer i angrep nå.

Lenke til kommentar

Ja, vi var heldige i parken som ikke slapp inn flere mål, men med mål til Strand hadde vi kanskje ikke hatt denne diskusjonen?

 

Godt mulig at det sliter mer på spillerne nå ja, spesielt ettersom vi sliter mer å få uttelling på sjangsene i tillegg. I vinter så bør vi virkelig få inn en god del forsterkninger. Iversen kan forsvinne, Ciljan og Annan kan også fort forsvinne. Demidov er allerede klar for neste oppdrag, Strand legger mest sannsynligvis opp. Lustig har også vært hyppig koblet bort. Da sitter vi igjen med denne start 11'ern:

 

Örlund

Lustig - Demidov - Bjärsmyr - Dorsin

Annan

Strand - Ciljan - Henriksen

Iversen - Prica

 

Håper og tror selvfølgelig ikke de slipper alle disse, men det er et worst case scenario.

Endret av Sagberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...