Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får svært lav hastighet på opplastning !

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg har nylig flytte og har fått store problemer med opplastningen !

har fiber og 30/30 mbit nett, men jeg har bare en opplastning 1-2 kb =/

laster ned fra en privat torrent siden som er ekstremt bra.

porten er ikke open, men det skal ikke være slikt uansett.

tidligere hadde jeg 12/1 mbit og da lastet jeg opp med bedre speed......

noen tips ?

sjekket instillingen i utorrent, men di virker ok !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sjekk hastigheten din på f.eks. tptest.se

Om du får dårlig hastighet på torrents så er det jo noe helt annet. F.eks. om uploaden din ikke blir brukt noe særlig så har det jo lite å gjøre med hvor rask linjen din er, og alt med om det er nok andre folk som ber din maskin om å sende dem filen.

Som regel så vil torrent trackere prioritere seedere som har seedet mye og lenge. Om du kommer inn sent på en populær torrent som allerede har fått masse gode sedere så er det faktisk ganske normalt at du ikke får seeder noe særlig i praksis. Spesiellt på gode private trackere der folk er flinke til å dele kan det faktisk være vanskelig å så til å seede mye selv om du har mye upload kapasitet å bruke. Det beste er som regel om du kan starte når torrenten er helt ny og fortsette å seede kontinuerlig om du kan. Alternativt å seede på torrenter som har veldig få seedere i forhold til leechere, men slikt finner du som regel bare på åpne trackere som ikke opererer på noe ratio system.

Selvfølgleig er det et MUST at du har åpen port om du skal seede med noen betydelig hastighet, men det finnes en innebygget test for å se om dette er satt opp riktig i utorrent, så det burde være enkelt å sjekke.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...