Mr-zero Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 (endret) Hei. Datamaskinjen min kortslutter, jeg har ingen anelse hva årsaken kan være. Når jeg spiller, eller surfer på nett, noen ganger bare jeg har akkurat startet den så kortslutter den, og starter på nytt selv. den fungerte normalt før, men ikke nå lenger. NOEN ider? Jeg har disse komponentene instalert Hovedkort: ASUS p7p55d EVo prosses: Intel i7 2.80Ghz Skjerm: Radeon 5850 hd HDD: samsung Ram: kingston Strøm HX 650W Endret 26. september 2010 av Hårek Emnetittel redigert. Dette har ingenting med kortslutning å gjøre. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Den kortslutter neppe, da hadde den nok ikke kommet opp igjen, men sjekk temp på CPU. Lenke til kommentar
Mr-zero Skrevet 26. september 2010 Forfatter Del Skrevet 26. september 2010 (endret) Den kortslutter neppe, da hadde den nok ikke kommet opp igjen, men sjekk temp på CPU. Jeg spiller, så plutselig så er dataen av på 1 sec. så starter den seg selv igjen Temp på cpu er max 72 grader, trenger jeg en bedre kjøler? bruker den som følgte med cpu'n Endret 30. september 2010 av Mr-zero Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Jeg er ikke imponert av kjølern som følger med. Har i7 860 både hjemme og på jobb. Førstnevnte kjører 3.8GHz full load på 60C med en Corsair H50, sistnevnte var langt over det uklokket, undervoltet og med hyperthreading av, med stockvifta. Byttet til Corsair A50 nylig, og nå er den sjelden over 40C. Det hendte også at den restartet, men ikke ofte. Den har stort sett gode dager med lav last. Lenke til kommentar
Mr-zero Skrevet 26. september 2010 Forfatter Del Skrevet 26. september 2010 OK. kjøpte akkurat nytt kjøler fra komplett. Men jeg vet ikke hva som er galt. den fungerte veldig bra før. uten noe problem, men nå i de siste dagen har jeg fåt dette problemet. Tror ikke det er varmen av prosessoren som er saken... har på en temperatur sjekke program hele tiden, den viser max 63. i hele dag. i dag. Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Snart defekt harddisk ? Hadde en slik HD før som slo seg av helt random, jeg hørte at den døde bare, så begynte den å spinne opp igjen. Prøv å teste med en annen HD i et par dager for å sjekke om det som er problemet. Lenke til kommentar
Mr-zero Skrevet 27. september 2010 Forfatter Del Skrevet 27. september 2010 (endret) ok. skal prøve. Samsung SpinPoint F3 1TB er den jeg har. skal jeg prøve en ny? Endret 27. september 2010 av Mr-zero Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 En ny har vært best, men hvis du har en som du VET fungerer så er det jo bare å bruke den. Lenke til kommentar
Mr-zero Skrevet 27. september 2010 Forfatter Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Har ingen andre, så det må jeg nokk men er det noe forslag til en billig prøve harddisk? ELLER: bare gi forslag for en jeg kan bruke mer en 6 mnd. xD Endret 27. september 2010 av Mr-zero Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=575186 Den kanskje ? Men nå skal jeg ikke si 100% at det er noe med harddisken din i dette tilfellet, men virker slik. Lenke til kommentar
Mr-zero Skrevet 28. september 2010 Forfatter Del Skrevet 28. september 2010 (endret) Noen andre årsaker det kan komme av, at maskinen starter på nytt hele tide. Jeg Tok en av rambrikkene, så virket den bedre, men startet på nytt av og til, men når jeg settet inn den andre brikken startet den oftere på nytt Kan det hende at rambrikkene som er årsaken? Er det mulig å sjekke ram temp`? Endret 28. september 2010 av Mr-zero Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 last ned Memtest86+ og test rambrikkene dine. Lenke til kommentar
Mr-zero Skrevet 29. september 2010 Forfatter Del Skrevet 29. september 2010 Je, men er det ikke noen som kan komme med informasjon om andre årsaker til at pcen skrur seg av? Lenke til kommentar
Mr-zero Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 Nå har jeg installert ny kjøler, og resnset maskinen for støv. det blåser som bare det av den, og jeg gir en tilbakemelding når / hvis den skrur seg av selv. Lenke til kommentar
Mr-zero Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 Pcen har skrud seg av igjne. men det er ikke pga cpu varme! er det mulig at ram brikkene er dårlige.? Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Pcen har skrud seg av igjne. men det er ikke pga cpu varme! er det mulig at ram brikkene er dårlige.? Ja det er mulig. Men sjekk opp spec på brikkene, og se om de trenger litt mer spenning en "stock" setting. Lenke til kommentar
Marv Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 last ned Memtest86+ og test rambrikkene dine. Har du forsøkt dette? Visst ikke laster du ned iso herifra http://memtest.org/ og booter på denne cden. La den stå noen timer å se om den finner noe feil Lenke til kommentar
Mr-zero Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Ja men pcen holder ikke seg på så lenge som en time, max 5 minutter før den skrur seg av Gi meg forslag til en good type ram jeg Kan kjøpe. Jeg er sikker på at det ikke er cpu varme eller hdd som er problemet Endret 2. oktober 2010 av Mr-zero Lenke til kommentar
Mr-zero Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 Feilen er funnet tror jeg. Jeg tok ut Hovedkort batteriet og deretter la det på plass igjen, så virket pcen normalt igjen =), men er ikke hlet sikker. jeg anbefaller alle som har et slikt problem, sjekke om det er feilen de har og Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Hvor finner man batteriet til hovedkortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå