Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan få "smooth" skjegg?

Gjest ole

Anbefalte innlegg

Jeg er 16 år gammel og har ganske god skjeggvekst allerede. Nå forsåvidt blir det bare buskete og litt hår der og her, som gjør at jeg ikke akkurat klarer å forme skjegget mitt etter spesielle ønsker. Men det jeg vil ha er "smooth" hårvekst på en måte, slik at når jeg barberer så barer jeg ikke alt vekk, men slik at kun tippene på hårene ligger igjen, og at det fyller ansiktet. Hvis dere skjønner.

Sånn som på dette bildet (haken)

beard.jpg

Må jeg bare bli eldre eller er den en spessiel måte å barbere seg på? Akkurat nå bruker jeg kun høvel og kniv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eh, det du ser der er noen som har barbert seg og fått et "shadow" som det heter. Det er når den driver å vokse ut litt.

Du kan jo eventuelt barbere deg om kvelden før du legger deg, så kanskje har de litt av den effekten om morningen.

Uansett, så er dette noe som kommer når du blir eldre.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Joda, men er det ikke måter å få slik barberning da. Foreksempel når jeg bruker høvel så kan jeg barbere forsiktig og fjerne de lengste hårene, slik at de blir tett i tett.

Shadow, akkurat dette jeg sikter etter :)

face-shadow.jpg

Hva med barbermaskin?

Lenke til kommentar

Så du vil ha tettare hårvekst? Det kjem kanskje med åra.

Og kanskje ikke. Som med meg selv, har tynne pinglehår som vokser med store mellomrom på haka. Ser faktisk ut som om noen har trimma ballhårene mine, for å så ha festet dem med lim i trynet mitt. FAEN.

Noen må bare legge ideen om å se ut som Frank Zappa på hylla, og leve med å gå glattbarbert hele livet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...