Gå til innhold

*Windows 8* - Noen tanker?

MilKman'

Anbefalte innlegg

I 2010 forventes det at Windows 8 skal slippes ut av Microsoft.

Lekkede Windows 8-dokumenter avslører Microsofts fokus når de skal lage neste versjon av Windows.

Dette er det Microsoft fokuserer på i sitt nye operativsystem:

* Støtte for USB 3.0 og Bluetooth 3.0.

* Støtte for ansiktsgjenkjenning. «Windows 8 could detect my presence and log me automatically».

* Windows 8 skal gi PC-produsenter mulighet til å gi sine kunder en særegen opplevelse. Gjelder både maskinvare og programvare.

* Optimalisert for kjapp oppstart. «Windows 8-maskiner starter kjapt, nesten med en gang i noen tilfeller».

* Støtte for trådløse TVer og 3D

* Microsoft er tydeligvis svært interesserte i 3D: «Potential Partner Opportunities: 3D Capable TVS and Monitor, 3D Laptops, 3D Photo Camers, 3D Capable Directx Games».

* Maskinvarepartnere skal oppfordres til å investerere i nye skjermteknologier (f.eks. trådløs 3D).

* Windows 8 merker lysendringer i rommet og kan optimalisere bildet deretter.

* Støtte for harddiskkryptering ved hjelp av EHDD-teknologi.

* Windows 8 skal være enkel å kjøre tilbake slik den var når PCen var ny.

Rykter sier at Win8/9 kommer til å være 128bits-kompitabelt.

Det virker som at operativsystemet kommer til å kreve mye ny hardware, med tanke på 3D-støtte, ansikstgjenkjenning, trådløse TVer etc.

Any thoughts?

Kilder:

http://www.itavisen.no/845887/slik-blir-windows-8

http://www.idg.no/computerworld/article171747.ece

EDIT:

Videoen som lå her, var visst ikke noe av Windows 8, men kun et tema som er laget av en privatperson. (Kilden er myhken, her på diskusjon.)

Endret av Ch : )
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du tuller? Tror vi ville hørt om det litt før vis de slipper et nytt OS i år.

Personlig tipper jeg vi får se beta i 3 eller 4 kvartal til neste år. Og kanskje til salgs en gang i siste halvdel av 2012.

Lenke til kommentar

Fra jeg var liten av har jeg hatt Windows, men etter Vista så ble jeg så drit lei.

Ikke var man adminstrator på sin egen pc så man måtte høyreklikke og ta kjør som adminstrator.

Selvom du bare hadde 1-2 programmer oppe var det en høy risiko for at små programmer som f.eks. google chrome og word ville krasje.

Spesielt når du er midt i icc...:p

litt etter W7 kjøpte jeg meg mac for å bli kvitt all dritten.

Og jeg tror jeg skal kjøpe meg W8 for gaming, selvom jeg kan game stort sett alt på macen.

Men jeg må si litt at jeg savner den freshe looken til Windows Live. Men baren nederst på W7 likte jeg ikke, feit og stygg og hele utseendet var egentlig bare så rotete og alt men så liksom fresht ut.

Så på en måte er jeg sinnsykt fornøyd med min mac.

Men nå håper jeg Microsoft har innsett at de må ta på seg trusa og prøve å lage et os som blir like stabilt som OS X og kanskje like simpelt?

Bare de ikke hermer for mye...;-)

Lenke til kommentar

Du tuller? Tror vi ville hørt om det litt før vis de slipper et nytt OS i år.

Personlig tipper jeg vi får se beta i 3 eller 4 kvartal til neste år. Og kanskje til salgs en gang i siste halvdel av 2012.

Beklager... Skrivefeil! : )

Win8 ventes selvfølgelig i 2012.

Lenke til kommentar

Lekkede Windows 8-dokumenter avslører Microsofts fokus når de skal lage neste versjon av Windows.

Smakebit av Windows 8:

http://vimeo.com/4255076

Den videoen har jo ikke noe med Windows 8 å gjøre i det hele tatt. Det er et "tema" laget av en privatperson som ikke har noe med Microsoft å gjøre.

Copenhagen is a User Experience concept that I designed. It is unique in the fact that it manages to bring together classic design, contemporary design, usability, and art.

Copenhagen shatters the composite prototypical event patterns people have developed for their OS, Windows.

It is a collision of months of research, high visibility, proper affordance, accurate conceptual models, visceral experience, behavioral experience, and reflective experience, all coming together to create an amazing user experience.

Contact me at [email protected] for inquiries.

Windows, the Windows flag, and all related Windows materials are registered (®) Trademarks of Microsoft Corporation. "Copenhagen: Concept" has no affiliations with the Microsoft Corporation.

Så det blir helt feil å bruke denne videoen i denne tråden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Rykter sier at Win8/9 kommer til å være 128bits-kompitabelt.

Jeg regner med du refererer til et rykte som ble nærmest laget opp av ingenting? Om jeg husker riktig bare en utvikler som skrev at han jobbet med 128-bit for noe. 128-bit i Windows vil ikke komme på lang tid ennå. Og Windows Server blir nok først ute om så skulle skje.

Ønsker forbedret filsystem.

Jeg ser at flere ønsker seg dette. Noe jeg aldri ser noe av er gode grunner for hvorfor. Hva er galt med NTFS og hvorfor skal MS laget et nytt?

Fra jeg var liten av har jeg hatt Windows, men etter Vista så ble jeg så drit lei.

Ikke var man adminstrator på sin egen pc så man måtte høyreklikke og ta kjør som adminstrator.

Selvom du bare hadde 1-2 programmer oppe var det en høy risiko for at små programmer som f.eks. google chrome og word ville krasje.

Spesielt når du er midt i icc...:p

litt etter W7 kjøpte jeg meg mac for å bli kvitt all dritten.

Og jeg tror jeg skal kjøpe meg W8 for gaming, selvom jeg kan game stort sett alt på macen.

Men jeg må si litt at jeg savner den freshe looken til Windows Live. Men baren nederst på W7 likte jeg ikke, feit og stygg og hele utseendet var egentlig bare så rotete og alt men så liksom fresht ut.

Så på en måte er jeg sinnsykt fornøyd med min mac.

Men nå håper jeg Microsoft har innsett at de må ta på seg trusa og prøve å lage et os som blir like stabilt som OS X og kanskje like simpelt?

Bare de ikke hermer for mye...;-)

Du klager om at man ikke er administrator i Windows lenger, og så går over til et annet OS hvor man heller ikke er administrator. Logikken er uovertreffelig. Og når det gjelder stabilitet var Vista det mest stabile jeg noen sinne har brukt. Windows 7 fortsetter den trenden hos meg.

Lurer på hvor langt MS har kommet i utviklingen av W8. Og hvor mye systemet blir bundet til Cloud Computing. Jeg tror ikke folk er på langt nær klare for å være avhengig av internett for å logge seg på datamaskinen sin...

Windows 8 vil komme ganske raskt. Vista var bare et avvik. Nå som MS begynner å få seg på beina igjen vil vi se nærmere 3 års tid mellom hvert OS. Windows 8 virker ikke å fokusere mye på nettskyen til nå. Men er nok for tidlig å si noe for sikkert. Ser man på satsningen til Microsoft på dette virker det som at de ikke har all hast når det gjelder klientene sine. Jeg er enig i at folk ennå ikke er klare for det, spesielt privatpersoner. Heller ikke noe jeg ser for meg vi vil se i større grad før om en 5 år kanskje.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Windows 8 er nok ikke i Alpha stadiet engang enda, så vi må nok vente til langt ute i neste år før vi kanskje får se noe.

Blir det som med Win7 så kan vi vente oss ca ett år med Beta og RC testing, så det betyr at "vanlige" folk ikke får noe før utpå sommeren neste år.

Og vanligvis lekker ingen ting ut fra MS før Beta versjonene (for alfa versjonene er lettere å spore).

Så folk må nok vente en god stund til...

Lenke til kommentar

Windows 8 er nok ikke i Alpha stadiet engang enda, så vi må nok vente til langt ute i neste år før vi kanskje får se noe.

Blir det som med Win7 så kan vi vente oss ca ett år med Beta og RC testing, så det betyr at "vanlige" folk ikke får noe før utpå sommeren neste år.

Og vanligvis lekker ingen ting ut fra MS før Beta versjonene (for alfa versjonene er lettere å spore).

Så folk må nok vente en god stund til...

Vill tro MS allerede startet utviklingen av Windows 8 før Windows 7 ble lansert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...