Wild Berries Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Hei. Hva er følgende "smertegrense" for CPU og GPU ?. Altså når blir CPU en flaskehals ? Vil ha Nvidia skjermkort, da det Boinc kjøres på alle maskinene. Har en gammel Pentium 4 @3.2 Ghz, med ett HK som har AGP port : Hvilket AGP kort kan jeg sette der ?. 1 stk Intel CD2 2.13 @ 2.93, PCI-E port, hvilket kort ? 2 stk Intel CD2 E8400, PCI-E Port, hvilket kort ? Foreløpig kjøres det Win XP, 32 Bit. Takker Dere for svar Vennlig Hilsen W_B PS: Ikke ATI kort og ikke la det bli en ATI / Nvidia kamptråd Lenke til kommentar
007CD Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Hos AGP maskinen om du vil ha mer 3D Krefter, så må jeg bare beklage, valget ditt er ATi, ATi eller ATi... Hva vil du ha? Vell er litt Matrox også, men når du er ute etter 3D Ytelse så er ikke Matrox så veldig attraktiv heller da. Eneste alternativet om du vil ha Nvidia er GeForce 7 serien med 7800 GS på toppen, men om du trenger det til CUDA eller lignende så er det for gammelt. Derimot for dine PCI-E plattformer, da har du valgmuligheter. For den første maskinen din er ATi mest smell for pengene, men du kan forsøke GTS 450 muligens, eller 460 men tror ikke du får utnyttet 460 helt og holdent med den CPUen, dog er prishoppet for tiden svært lite så det kan være verdt å bare smelle til med 460. De 2 andre maskinene dine er 460 det beste fra Nvidia jeg vil anta at din E8400 vil klare å utnytte skikkelig. 5850 er vell mer det beste ATi alternativet med muligens 5870 men da tror jeg du er utenfor CPUen din igjen, stiller seg litt annerledes om det er en Quad. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå