Gå til innhold

Får melding om virus trojan, pws etc


Anbefalte innlegg

Hei!

Så isted kjørte jeg en virus scan på dataen med Microsoft Security Essentials, og da fikk jeg opp ganske mange virus:

 

Exploit:Java/CVE-2008-5353.KM

Exploit:Java/CVE-2009-3867.IG

Exploit:Java/CVE-2009-3867.EH

Exploit:Java/CVE-2008-5353.ND

Exploit:Java/CVE-2009-3867.JF

Exploit:Java/CVE-2009-3867.GC

Exploit:Java/CVE-2008-5353.QS

 

Worm:Win32/Rimecud!inf

---This program is dangerous and self-propagates over a network

 

TrojanDownloader:Win32/Bredolab.AA

---This program is dangerous and downloads other programs

 

Trojan:WinNT/Bubnix.gen!A

Trojan:WinNT/Bubnix.gen!A

Trojan:WinNT/Bubnix.gen!A

Trojan:WinNT/Bubnix.gen!A

Trojan:WinNT/Bubnix.gen!A

Trojan:WinNT/Bubnix.gen!A

Trojan:WinNT/Bubnix.gen!B

Trojan:WinNT/Bubnix.gen!B

Trojan:WinNT/Bubnix.gen!B

Trojan:WinNT/Bubnix.gen!B

Trojan:WinNT/Bubnix.gen!B

Trojan:WinNT/Bubnix.gen!B

Trojan:WinNT/Bubnix.gen!B

Trojan:WinNT/Bubnix.gen!B

Trojan:WinNT/Bubnix.gen!B

----This program is dangerous and executes commands from an attacker.

 

TrojanDownloader:Win32/Bredolab.AA

---This program is dangerous and downloads other programs.

 

PWS:Win32/Daurso.A

This program is dangerous and captures user passwords

!!!!

 

HJELP! Hva skal jeg gjøre, MSE fjernet de jo, men det kan være flere.. Vil det å reinstallere hele dataen få ALT vekk (sånn som MSE ikke har oppdaget og?) Og isåfall, går det an å reinstallere en acer aspire one netbook (uten cd-rom) ??? Jeg har hørt om noe

alt-f10 eller noe sånt (?)

 

Kan noen forklare meg hva disse virusene gjør og hvordan vet jeg om de har gjort noe. (Skjønte jo såpass at en er en keylogger) Men har denne stjålet info? Hvordan kan jeg vite det? (Skjønte og at det ene gjorde at noen andre kan styre dataen min??) Hvordan vet jeg om de har gjort det?

 

Jeg har forresten brukt nettbank i det siste og betalt faktura for noe jeg har kjøpt på cdon.com... Tror dere personalia info og sånn er stjålet? Hva skal jeg gjøre hvis det er det og hvordan skal jeg kunne vite OM det er det??

 

Er det noen passord jeg bør bytte? isåfall hvilke?

 

Alt av råd og svar hjelper, og forslag er hjertelige velkomne.

Endret av computerr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjør gjennom veiledningen

 

Nå har jeg gjort litt research selv og funnet ut at jeg skal reinstallere hele dataen. (Derfor trenger jeg ikke den veiliedningen, har lest gjennom den og)

 

MEN når jeg søkte på de forskjellige virus-navnene på http://www.microsoft.com/security/portal/

kom jeg frem til disse sidene:

Worm:Win32/Rimecud!inf Hvis man leser litt nedover på den siden, står det noe om at den sprer seg via "removable drives".. Betyr det at når jeg tidligere (før jeg fant virusene) kopierte to bilder over fra den infiserte dataen til et minnekort og videre på en frisk data, så har jeg fått den ormen på den friske dataen? Kan jeg har og brukt en ekstern harddisk på den infiserte dataen, betyr det at jeg aldri mer kan bruke minnekortet eller den eksterne harddisken uten å få den ormen da?

 

TrojanDownloader:Win32/Bredolab.AA Hvis man leser litt nede står det: "is a trojan that downloads and executes other malware from a remote server." betyr det at den kun laster ned andre virus til den infiserte dataen?

 

Trojan:WinNT/Bubnix.gen!A Hvis man leser på "summary", betyr det at den sender spam via MSN og emailen min? men hva betyr " and could download and execute arbitrary files." ??

 

PWS:Win32/Daurso.A om den står det: "is a detection for a trojan that steals FTP credentials, which it then sends to a remote server." Hva betyr det? Hva er "FTP credentials" ?

 

beklager for at jeg maser og skriver så mye, men vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre lenger... vær så snill å svar.

Lenke til kommentar

Minnepinner etc. kan bli infisert, så det er en god ide å formatere disse hvis du ikke har noe på de som du ønsker å ta vare på. Alt. er å kjøre en skann på de slik at du evt. får fjernet malware fra de.

 

Det jeg tenker jeg skal gjøre er:

 

Generell Fremgansmåte:

-Slå av autorun på dataen

-Plugge inn minnekortet/eksterne harddisken/Ipoden.

-Scanne bare minnekortet/eksterne harddisken/Ipoden OG hele dataen. (Med Microsoft Security Essentials)

 

Er dette nok å gjøre? Kan jeg da være sikker på at ormen er vekke?

 

Jeg har forresten brukt en bilstereo med Ipoden (som kan være smittet)

Vil det være sånn at hvis jeg får renset opp i Ipoden og jeg fortsetter og bruker den i bilstereoen. Så vil den ormen ligge i bilstereoen fra før av og smitte over igjen på den friske Ipoden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...