Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det vanlig å være glad i noen, men ikke trenge å være sammen mye?

Gjest Bliksen

Anbefalte innlegg

Er det vanlig i forhold hvor man er veldig glade i hverandre, at man ikke føler behov for å være så veldig mye sammen?

Kanskje det er en guttegreie... eller generell greie?

Jeg går i fella hver gang og treffer en gutt som sier han er veldig glad i meg, men ikke ønsker å være sammen mer enn kanskje 2 ganger i uka. Når jeg er nyforelska føler jeg for å være sammen hele tiden og nyte hverandre så mye som mulig...derfor blir jeg den som kveler gutten og forholdet ihjel...

Finnes det gutter som mener at det er deilig å være massemasse sammen, ihvertfall i nyforelska fasen og gjerne mer enn 2 ganger i uka.. jeg vet ikke...

Blir glad for saklige svar.

Takk, hilsen jente 27

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2 ganger i uka er vel kanskje lite hvis man først er sammen og nyforelska. Samtidig tror jeg det er viktig å se litt forskjellen på gutter og jenter på dette området.

Tror nok gutter har litt mer behov for tid for seg selv enn jenter. Ihvertfall har det virket sånn i de forholdene jeg har vært i. Man kan jo bare se på jenters behov for sosial omgang osv kontra gutter. Den ser jeg på som større hos kvinner, selv om begge kjønn alltid har behov for sosial omgang.

Du kan jo faktisk ha vært uheldig å forelske deg i noen som ikke er like forelska i deg og som har forholdet som en trygghet, og når du blir for klengete så gidder de ikke mer.

Uansett synes jeg å sette en grense på 2 ganger i uken høres veldig rart ut om du virkelig er glad i noen. Da er det noe som ikke stemmer helt.

Når det er sagt så har jeg veldig troen på å ta det litt med ro i begynnelsen og ikke overkjøre hverandre helt med samvær 24/7. Jeg har drept et par forhold på å ha kontakt hele tiden hver dag over lengre tid. Viktig å savne hverandre litt også :) Men tror du rett og slett har møtt noen som ikke har blitt ordentlig forelsket i deg. Ihvertfall høres det sånn ut når jeg ser på egne erfaringer.

Lenke til kommentar

Dessuten må man også ta hensyn til jobb. Dere er jo i en alder der det ofte kan bli veldig mye jobbing. Følgelig vil dette føre til en brems for hvor lenge og hvor ofte dere kan være sammen, men hvis dere er veldig glade i hverandre vil forholdet overleve slike perioder av livet.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Dette varierer i min oppfatning svært mye fra person til person.

Jeg og min kjæreste (nå kone) hadde/har ulike innstillinger til dette. Jeg likte å ha litt plass og fritid, hun ville helst sitte i armkroken hver kveld.

Når jeg sier plass og fritid, mener jeg ikke at jeg skulle på byn og drikke meg full og sjekke opp andre damer, det kunne rett og slett være så enkelt som å være alene hjemme, bare se en film og sitte litt med dataen på egenhånd, evt stikke til en kamerat og sitte der en kveld.

Typisk eksempel på dette er at jeg skal ut og hun synes det er er kjipt å være alene, kjeder seg og lurer på når jeg kommer hjem osv.

Derimot når hun skal ut tenker jeg: "Endelig litt fri".

Jeg har snakket om dette med en venninne av meg og i det forholdet er det motsatt, der er det han som er needy og hun som trenger en pause av og til (de er også nå gift de også, så det kan funke greit selv om an er forskjellig).

(Alle jeg har beskrevet her er ca 30)

Når det gjelder ditt konkrete tilfelle synes jeg at 2x uken er veldig lite i en slik periode.

For min del bodde jeg og kjæresten i ulike byer i denne første perioden så når vi først var sammen så var vi stort sett sammen hele tiden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...