Gå til innhold

Karaktersnitt for å studere nautikk ved Høskolen i Ålesund

masato

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Burde ikke skolen din ha prata om samordnaopptak og søking til høyere utdanning?

https://www.samordnaopptak.no/studier?ord=nautik&laerestedkode=&utdomrkode=&stikkordnr=

edit: Husk at det som står der er for i år, altså - det betyr at når opptaket starter til neste høst så kan snittet bli høyere eller lavere. Alt ettersom hva den siste som søkte i år kom inn på, og hvor mange som søkte. Og om de skal utvide antall studieplasser... Så du må nok stå på litt ekstra å få minst 3,5... har du regna med realfagspoeng?

Lenke til kommentar

Kan forresten også nemne at 3,32 i snitt er ikkje eit krav. Dette berre viser kva snitt den dårligaste studenten som fekk studieplass i 2009 hadde.

Så med ditt snitt så ser det ut som du ligger på grensa til om du kan forvente å få plass, men du bør uansett søke. Med mindre det er ekstra mange søkere med gode karakterer det året du søker så er det ein sjangse for at du får studieplass.

Ein anna ting du kan gjere dersom du vil studere på HiÅ er å ta kontakt med skulen etter at semesteret har starta og høyre om dei har ledig kapasitet. Ofte er det personer som ikkje møtet opp og mange av dei som eventuellt står på venteliste finner andre ting å gjere på.

Det kan til og med tenkast at skulen klarer å opprette plass til deg dersom du viser stor interesse for å studere i Ålesund.

Lenke til kommentar

Ok, takk. Skal gjøre mitt beste for å få et så høyt snitt som mulig på vitnemålet. Men, jeg håper på å bli innkallt til sjøforsvaret. Det gir da etter det jeg forstår 2 studiepoeng. må jeg da se på det som er "ordinær" på SO, eller kan jeg fortsatt da se på "førstegangsvitnemål"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...