metaldude22 Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Etter noen år uten TV er jeg nå klar til å gå til anskaffelse av en ålreit maskin. Jeg har ikke det spor peiling på TV og synes det er overveldende mye å sette seg inn i, så jeg håper at dere kompetente folk kan hjelpe meg å velge! Først og fremst kan jeg nevne at den hovedsaklig bil bli brukt til PS3-spilling og sikkert en og annen Blu-Ray/DVD. Kommer sikkert til å se vanlige programmer i blant også, men ikkeno fancy. Den kommer til å bli plassert mot en lett skillevegg, med noe sollys skrått mot dem et par timer om dagen. Har hørt at dette er verst når man har plasma, men dette er som sagt ikke noe jeg har peiling på. LCD, LED eller plasma? Jeg har spurt et par venner om hva jeg burde gå for av LCD, LED og plasma, for jeg vet ærlig talt ikke forskjell. Alle jeg har snakket med har rådet meg til å ikke gå for plasma, både fordi det er skjørt(har ikke tenkt å flytte på mange år, så tviler på at frakt blir noe problem. Har heller ikke tenkt å slenge den på bakken, har forstått at de skal holdes oppreist.) og fordi LCD/LED visstnok skal være bedre med tanke på teknologisk utvikling de neste årene. Når jeg har lest litt i andre tråder her på forumet ser jeg derimot at folk ser ut til å foretrekke plasma. Er det virkelig så stor forskjell i bildekvalitet? Og hva er egentlig fordelene med LCD/LED? Størrelse? Jeg har ganske liten leilighet, og synes ikke det er nødvendig med altfor stor TV. Har sett litt på noen 37-tommere, og synes de virker store nok i massevis. Ser også at det ikke er så veldig stor prisforskjell på 37" og 40", så er litt usikker. Stuen min er ganske liten, så jeg antar at TV-en kommer til å stå omtrent 3-4 meter fra sofaen. Blir 37" eller 40" for stort i så fall? Pris? Jeg har ikke lyst til å bruke mer enn 6-7000 kroner, men ser at man får TV-er som for meg ser ålreite ut til omtrent 5000 så noe rundt den prisklassen hadde vært perfekt. Til slutt har jeg googlet litt og funnet to alternativer foreløpig: Denne fra Samsung og denne fra Sony. Er disse gode alternativer? På forhånd takk for hjelp! Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 I forhold til Plasma/LED/LCD så er i hvert fall ikke ekspeditørene på kjedene enige. På Euronics ble jeg anbefalt Plasma, på Expert så var det LCD som gjalt (kunne bare glemme plasma), på Elkjøp var det LCD som var tingen, men noen plasmaskjermer gikk an. Så det er ikke rart man blir forvirret Jeg gikk for Panasonic g20, plasma. Fått mye bra omtale. (Ikke fått den enda) Lenke til kommentar
metaldude22 Skrevet 26. september 2010 Forfatter Del Skrevet 26. september 2010 Takk for svar! Ja, det virker som folk ikke er enige i det hele tatt. Tror jeg tar sjansen på Samsung LE37C530. Såvidt jeg forstår er den en god TV, og til mitt bruk vil den nok funke fint uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå