Gnurk! Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Hey tenkte det kunne være morsomt å opprette en tråd for deres verste kjøpsopplevelser, alltid morsomt å lese om folk som har hatt det jævli kan selv begynne for ca 6måneder siden skulle jeg kjøpe ny ruter, hadde bestemt meg for dette siden jeg ikke fikk godt nok signal av den gamle, jeg kjøpte da denne på teknikkmagasinet, siden jeg hadde fått anbefaling om at de hadde mye bra der/mye peiling, da jeg kom inn informerte jeg om va jeg trengte den til/avstand/internett typen min, fikk anbefalt en som skulle være knallbra til 600kr, viktig som internett er for meg kjøpte jeg den egentlig bare med en gang, og gikk hjem og monterte den opp, denne viste seg å ikke funke, jeg regnte da med at problemet lå hos meg, og brukte flere timer på å prøve å sette datan opp så d funka (noe d ikke gjorde) fikk da naboen til å se på det over flere timer(en som jobber med data) og han fikk det heller ikke til å funke, fikk da en super-datasmart venn av storebroren min til å bruke 1-2 timer på den, og han... fikk det heller ikke til, gikk tilbake til butikken da og klagde, men de mente ruteren skulle være i orden, men at jeg kunne levere den tilbake, det var bare et problem, jeg manglet en liten pappbit som holdt noe av disse greiene inni seg (Den hadde ekstremt lite relevanse for produktet, og jeg hadde kasta den pga jeg regnte jo med dette produktet funket) Fikk da beskjed om at de kunne sende ruteren inn til reperasjon for meg, men vist jeg var uheldig kunne dette koste mer enn ruteren selv :C Gikk frem og tilbake med klager i over en uke, spurte om ikke jeg kunne få kjøpe en sånnen pappbit for å så levere den tilbake, men dette gikk uheldigvis heller ikke.... Etter 2 uker fikk jeg tak i en sånnen pappbit og levert den tilbake, (og da måtte de jo gi pengene tilbake) Og morsomt nok da jeg leverer den tilbake så kommer tilfeldigvis en vakt som jobber på det kjøpesenteret der forbi, og hører tilfeldigvis når vi snakker (jeg snakket sikkert veldig høylytt og sint) og sier det at den type ruteren ikke fungerer med fiberoptisk nett fra LOS, jeg ble SATAN så sur over at de ikke viste det her (spesielt siden jeg nok har brukt over 24 timer av livet mitt på noe så idiotisk) Kan love dere at jeg aldri har/eller kommer til å kjøpe noe fra teknikkmagasinet igjen (sorry for at d ble så langt ) Men en ting til som kanskje er litt OT men har man reklamasjonsrett i min situasjon der vist jeg aldri hadde fått tak i sånn innpakningspapp? (vi snakker ikke om selve eska men om en sånn eggeinnpakningslignende greie) Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Og morsomt nok da jeg leverer den tilbake så kommer tilfeldigvis en vakt som jobber på det kjøpesenteret der forbi, og hører tilfeldigvis når vi snakker (jeg snakket sikkert veldig høylytt og sint) og sier det at den type ruteren ikke fungerer med fiberoptisk nett fra LOS, jeg ble SATAN så sur over at de ikke viste det her (spesielt siden jeg nok har brukt over 24 timer av livet mitt på noe så idiotisk) Hvordan i all verden skal betjeningen kunne vite at den ikke fungerer med LOS? Det er vel heller du som skal måtte forhøre deg med din leverandør av bredbånd hvilke routere som er godkjent brukt på anlegget. Videre er jeg villig til å tippe at den fungerer bare du har stilt den inn korrekt. Kan ha noe med DHCP, NAT osv. å gjøre. Har kun én gang tidligere vært borte i at en router ikke fungerer med et bestemt bredbåndmodem, og jeg har både solgt samt satt opp ganske så mange. Skal ikke være nødvendig å bruke mange timer på å sjekke om en router er defekt eller ikke. Men en ting til som kanskje er litt OT men har man reklamasjonsrett i min situasjon der vist jeg aldri hadde fått tak i sånn innpakningspapp? (vi snakker ikke om selve eska men om en sånn eggeinnpakningslignende greie) Ved snakk om reklamasjon kan ikke selger kreve at all emballasje skal være intakt. Slik jeg forsto det fikk du avslag på din reklamasjon da det ikke var noe problem med routeren i seg selv, men de var villig til å ta en retur på den av ren og skjær goodwill. Endret 27. september 2010 av Nuffern Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Kjøpte en 42 " tommer tv i sandvika pga de ikke hadde det på lager i oslo , kom hjem og tven var brukt. Solgt som ny det her var på lefdal Endret 27. september 2010 av m4sta Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Svar på reklamasjonsspørsmålet: Men en ting til som kanskje er litt OT men har man reklamasjonsrett i min situasjon der vist jeg aldri hadde fått tak i sånn innpakningspapp? (vi snakker ikke om selve eska men om en sånn eggeinnpakningslignende greie) Du ba ikkje om reklamasjon, du ba om heving av kjøpet (pengane tilbake). Reklamasjon, etter norsk lov, fungerar grovt sett slik: Kunde: Hei, eg har eit problem med dette produktet. *forklare problemet*. Eg ser på dette som ein mangel, og ynskjer den utbetra. Og så kan seljar velje om han vil sende produktet til reparasjon, bytte produktet (gje deg ny), heve kjøpet, eller gje deg eit prisavslag om de vert einige om at det er ei god løysing på problemet. Dersom mangelen skulle oppstå igjen etter avhjelp, har seljaren dei same alternativa. Oppstår den same mangelen for tredje gong kan du krevje å heve kjøpet (få pengane tilbake). Butikken var villig til å heve kjøpet, mot at dei fekk den i retur, pakka slik at den kunne seljast som ny (komplett emballasje). Dette ser eg på som rimeleg, då det ikkje er noko krav du har. Dersom produktet vert sendt på reparasjon og verkstaden ikkje finn feil, eller finn feil som er forårsaka av brukaren, må du betale for sjekken/reparasjonen - òg rimeleg. Eg er òg einig med Nuffern, det meste av utstyr fungerar saman med det meste av anna utstyr, men du må sette det opp korrekt. Eg har tydelegvis ingen kjøpsopplevelsar som er så dårlege at eg hugsar dei... Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 28. september 2010 Forfatter Del Skrevet 28. september 2010 Kjøpte en 42 " tommer tv i sandvika pga de ikke hadde det på lager i oslo , kom hjem og tven var brukt. Solgt som ny det her var på lefdal fikk du pengan igjen? Oo Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Kjøpte en 42 " tommer tv i sandvika pga de ikke hadde det på lager i oslo , kom hjem og tven var brukt. Solgt som ny det her var på lefdal fikk du pengan igjen? Oo hehe bruker den fortsatt , ikke noe var galt med tven bortsett fra at plasten osv var av og fjernkontrollen var brukt, ellers så burde folk være obs på selgere fra elkjøp og lefdal, for de driver skittent ! Lenke til kommentar
bloga Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Alle butikker som selger elektronikk driver vel skittent? Alle vil jo seff selge de produktene de tjener mest på. Ofte får disse butikkene ufortjent mye pepper fordi de selger "dyrt" i forhold til nettpriser o.l Hadde nylig en kjip opplevelese... fra Rimi.. Handlet poteter som hadde gått ut for over 1 mnd siden. men jeg føler meg ganske kjip hvis jeg skal gidde å dra tilbake for å klage på det ;---D Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2010 Alle butikker som selger elektronikk driver vel skittent? Alle vil jo seff selge de produktene de tjener mest på. Ofte får disse butikkene ufortjent mye pepper fordi de selger "dyrt" i forhold til nettpriser o.l Hadde nylig en kjip opplevelese... fra Rimi.. Handlet poteter som hadde gått ut for over 1 mnd siden. men jeg føler meg ganske kjip hvis jeg skal gidde å dra tilbake for å klage på det ;---D Nja, så føler man nesten man må av rent prinsipp da (dra tilbake) selv om det bare er noen lusne poteter Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Bestillte ett spill på en nettbutikk, da jeg var ekstremt opptatt i perioden etterpå tenkte jeg ikke over at det tok litt tid før det kom, helt til purringen havnet i postkassen min på ett spill jeg ikke hadde fått. Etter over 20 henvendelser på saken fikk jeg svar, greit nok at sikkert posten har rotet det bort, men kundeservicen var totalt fraværende i månedene etterpå. Fikk gratis spill av de etterpå, men kommer fortsatt aldri til å handle i den butikken... Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2010 Bestillte ett spill på en nettbutikk, da jeg var ekstremt opptatt i perioden etterpå tenkte jeg ikke over at det tok litt tid før det kom, helt til purringen havnet i postkassen min på ett spill jeg ikke hadde fått. Etter over 20 henvendelser på saken fikk jeg svar, greit nok at sikkert posten har rotet det bort, men kundeservicen var totalt fraværende i månedene etterpå. Fikk gratis spill av de etterpå, men kommer fortsatt aldri til å handle i den butikken... vilken butikk var det (er bare nysgjerrig) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå