Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Garasjeportåpner Alltronik - trådløs bryter til vegg eller liknede

Anbefalte innlegg

Har to defekte garasjeåpnere fra Alltronik ( med K på slutten) veldig vanskelig å få tak i nye portåpnere, lurer derfor på om det går ann å bruke en høytalerekabel (som jeg allerede bruker til bryter) for å splitte denne, sende trådløse signaler inn til huset for å koble på bryteren der i stedet?

Er dette mulig, eller må man ut med over 600 kroner, for en bryter man er usikker på funker i det hele tatt?

Hva med f.eksdenne ? - kan det være ett alternativ?

takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg kan med sikkerhet si NEI.

Sånne sendere er avstemt for å sende videosignal.

Ikke vet jeg hvilke frekvenser portåpneren bruker, men tviler på at den sender på noen av NORKRING sine kringkastingsfrekvenser. Skulle den gjøre det, så vil det i såfall fære strengt forbudt å bruke denne i norges land.

Hvorfor ikke trekke ringeledning inn til huset og koble denne til bryter?

EDIT: Finner ikke feilen i QUOTE.

Endret av ThOms-N
Lenke til kommentar

Tror jeg kan med sikkerhet si NEI.

Sånne sendere er avstemt for å sende videosignal.

Ikke vet jeg hvilke frekvenser portåpneren bruker, men tviler på at den sender på noen av NORKRING sine kringkastingsfrekvenser. Skulle den gjøre det, så vil det i såfall fære strengt forbudt å bruke denne i norges land.

Hvorfor ikke trekke ringeledning inn til huset og koble denne til bryter?

EDIT: Finner ikke feilen i QUOTE.

Nei vel nei..

Den var uansett borte fra beholdningen. Grunnen skyldes avstanden, og grunnmur. Lite ideelt eller pent og legge den langs muren, bakken eller lignende, da det er heller, skifer og asfalt hele veien. Så trådløst er det ideele..

Har du evt peiling, vet ikke tilfeldigvis om noen litt mer universelle portåpnere som ikke ser ut som murklosser og som er stabile og lojale? Frekvens-området mener jeg å være mellom 400 - 430 mhz

Lenke til kommentar

Forresten, siden vi er inne på emnet.

Er det noen som har erfaringer med garasjeportåpnere, som går trådløst via bryter i bilen. Er det visse krav (vekt, motstand ol.) for at man kan installere en garasjeportåpner? Og hvordan er det med å åpne porten selv, istedenfor motoren? Siden vi ikke har egen dør inn til garasjen, og siden det er flere i familien som benytter den. Kan det oppstå at noen åpner den selv som normalt, uten at den åpnes ved å trykke på knappen.

Må man opp i flere tusen kroner, for å få noe som fungerer optimalt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...