Gå til innhold

ENKELT program til redigering av video.

Anbefalte innlegg

Emnetittelen sier vel det meste. :) Har tatt bilder aktivt noen år, og er rimelig dyktig på Photoshop. Etter jeg fikk en sønn ( :new_woot: ) for snart 11 måneder siden har det i tillegg blitt noen videoklipp. Først på dedikert HD-videokamera, men i det siste kun på EOS 7D.

Nå ønsker jeg å sette sammen klippene til en film, og kanskje legge til noen frames med tekst. Kanskje noe musikk også. Jeg har prøvd Pinnacle, men jeg orker rett og slett ikke å sette meg inn i det. Har en kompis som er tilnærmet tilbakestående når det kommer til PC, men som har greid å knote sammen en film av både bilder og filmsnutter - med tekst og musikk og full pakke! Han hadde brukt Windows Movie Maker. Tenkte at dette burte være perfekt. Dette trenger jeg derimot Windows Media Player for å kjøre :nei: (bruker visstnok noen filer herfra). Media Player har jeg avinstallert fordi det levde sitt eget liv, og jeg kommer ikke til å installere det igjen...

Det jeg lurer på er da følgende: Finnes det noe ENKELT program som kan passe til mitt behov?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke vurdert Adobe Premiere Elements da? Du som er vant med Photoshop burde ikke ha noe problem med Premiere. Jeg begynte først med Movie Maker. Etter 4-5 videoer der gikk jeg over til Premiere Elements og senere Premiere Pro.

Pro er langt fra enkelt, men Elements burde jo ikke være så vanskelig. Jeg tror det finnes gratis prøveversjon.

Lenke til kommentar

Kan du utdype? Har aldri prøvd Veegas. Hva er bedre/annerledes kontra Pinnacle?

Problemet til Pinnacle er stabilitet, eller mangel på stabilitet. Det har vært notorisk ustabilt i mange år og mange versjoner, og det ser ikke ut til at det bedrer seg. Ta et kjapt lite søk på forumet her, så vil du se at det er mange som sliter med dette.

Funksjonsmessig er det sikkert OK, men jeg foretrekker altså Vegas, det er vanligvis dønn stabilt (og jeg har brukt Vegas siden versjon 3).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...