Black Star Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Har installert codec for DivX, men det er jo helt umulig å spille DivX filer i Windows Media Player. Har hørt at XP versjonen av Media Player ikke støtter Divx. Er dette riktig? Og hvilket annet program bør jeg i såfall bruke? Lenke til kommentar
Pop Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Det er mange codecer og versjoner du kan prøve med. DivX3.11e har funka på det meste så langt. Nå er den kommet i 4.0 også, uten at jeg har merket den store forskjellen. En del nye filmer trenger nå PowerDVD. Prøv med det. Hm, har man lov til å diskutere dette forresten? Noen forbinder dette med piratkopierte dvd-filmer, jeg snakker selvsagt om egeninnspilte DV-filmer, konvertert til ulike format som mpeg, avi osv...... :smile: -P- Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 DivX skal funke helt greit i WMA såfremst riktig codec er installert. Jeg har ingen problemer med DivX-avspilling med 4.0 eller 4.12 codecen installert i allfall..Er tilfeller hvor WMA spiller DivX bedre av enn The Playa.. Lenke til kommentar
kloss Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Easy divx funker helt sjef til å lage divx'ene med. Instaler codec 4.12 den er ein del bedre en 4beta Lenke til kommentar
extreme Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Hei divx codecet funker fint i samtlige versjoner av mediaplayer! hent ned codecet fra http://www.divx.com. Prøv og installer versjon 3.x først, og så den nyeste, 4.1x? da har du sikret deg, fordi da kan du spille alle typer divx'er... [ Denne Melding var redigert av: extreme på 2002-01-31 16:45 ] Lenke til kommentar
Joey444 Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Det fungerer fint hos meg. Har 4,12.Ikke noe problem med det. Lenke til kommentar
ilex Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 4.xx codec'et har ingenting med 3.xx codec'et å gjøre. 4.xx er skrevet fra skratch men skal støtte 3.xx encoda divx...selv om det ikke alltid funker. http://www.doom9.net er en fin side for alt divx relatert. [ Denne Melding var redigert av: ilex på 2002-01-31 16:50 ] Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 du kan jo prøve å laste ned nimo codec pack. Den inneholder omtrent alt av ulike kodecs innen både lyd og bilde Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2002 Etter å ha installert codec en gang til (4.12?) så fungerer det plutselig. Jeg gjorde sikkert noe feil første gangen. Men takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Flavabone Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 DivX Codec 4.12 funker i alle windows versjoner (har ikke prøvd win95, men det er forelda uansett..). DivX legger Codec'en sentralt i Windows, slik at alle programmer som trenger codecen leser den fra operativsystemets filer (m.a.o. DLL-filer). Typiske programmer som bruker disse filene er The Playa, Windows Media Player (WMP), andre avspillere, samt encodere av forskjellig slag. Håper dette har hjulpet noen av dere! Forum er jo tross alt til diskusjon og hjelping... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå