Nordmoen Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Dette er bare et kjapt Alsa spørsmål, sikkert enkelt hvis man vet hva man skal gjøre, men sånn er det med nybegynnere Problemet er at lydkortet mitt aldri blir satt som default lydkort, får beskjed i KDE at ingen av lydkortene fungerer og den faller tilbake på diverse ting. Løsningen per nå er bare å gå inn i Alsamixer og velge lydkort, men hvordan kan jeg sette dette lydkortet som default? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 alsactl store? Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 27. september 2010 Forfatter Del Skrevet 27. september 2010 Det fungerte desverre ikke for meg, den velger fortsatt ikke lydkortet mitt som default Lenke til kommentar
D3f4u17 Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Har du lagt til alsa under DAEMONS i /etc/rc.conf? Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 27. september 2010 Forfatter Del Skrevet 27. september 2010 Har du lagt til alsa under DAEMONS i /etc/rc.conf? Den er lagt til. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Blir kortet ditt valgt som hw:1 eller tilsvarende? Vis outputen til aplay -l, og hvilket kort som skal være default. Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Dette funker for meg: Kjør: $ cat /proc/asound/modules 0 snd_ice1712 1 snd_hda_intel 2 snd_hda_intel Finn ut hvilken modul som er til det kortet du vil ha som default og legg dem inn i /etc/modprobe.d/modprobe.conf i den rekkefølgen du vil ha dem slik som dette: (bytt ut understrek med bindestrek) options snd slots=snd-ice1712,snd-hda-intel Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Har du lest den her? http://wiki.archlinux.org/index.php/Alsa Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 28. september 2010 Forfatter Del Skrevet 28. september 2010 Det kan virke som dette er KDE problem alikevell Jeg får opp beskjeden "Går tilbake til annet", men hvis jeg rett etter uten å gjøre noe annet går inn i system settings å tester så funker lyd og da funker lyd alle andre steder også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå