Gå til innhold

Satt inn ekstra ram og nå streiker maskinen

Futelva

Anbefalte innlegg

Hei.

Har fra før 2x256MB RAM på maskinen

På disse RAM brikkene står det M-tec PC2100 256MB (0214D TTD7608F8E75B)

På den nye (også 256MB og PC2100) står det M-tec TwinMOS (03214 TTD7608F8E75B)

Etter den nye brikken ble satt inn kresjet maskinen i ett sett, og når brikken nå er ute, ser alt ut til å fungere.

Har jeg benyttet feil RAM, eller er det sannsynlig at det er noe feil med RAM brikken jeg satte inn?

Håper noen kan gi meg et svar.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, prøv bare den nye. Hovedkort og rambrikker er ikke til å bli klok på. Enkelte hovedkort blir ustabile med mer enn 2 brikker. Sjekk om det finnes en nyere bios, det kan hjelpe. Eventuelt stokk om på brikkene, slik at den nye står først. Du har nok kjøpt riktig brikke ihvertfall, men sjekk at ikke minneinstillingene dine er for agressive. Prøv med cas3 for eksempel.

Lenke til kommentar

Hva slags hovedkort???

Hvis alle brikkene er dobbeltsidige så er det endel hovedkort som ikke funker ordentlig med 6 banks (3 dobbeltsidige brikker). Ofte må man ha minimum en enkeltsidig brikke for å få det til å funke.

Lenke til kommentar

Er det ikke også sånn at om du har autoconfigure på minnebrikkene dine i BIOS så vil maskinen velge timing etter brikken som står i slot 1 ? DVS har du tregere minne i slot 2 så vil den forsøke å kjøre på instillingene til brikke 1 ?

Ergo skal man bruke forskjellige brikker med forskjellig timing så må man sette den tregeste brikken i slot 1 / bank 1 ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...