Groffse Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Heisann, jeg har tenkt å bygge en PC. Delene vil jeg kjøpe delvis fra USA og noe fra Norge. Veit det er usikkert med kjøp av elektronikk i utlandet fordi det er dyrt å sende tilbake ved evt. feil o.l. Men ikke bry dere om det, det har jeg "ordna" Så, til spørsmåla. Jeg har sett en del på prosessorer og AMD virker utrolig mye billigere en INTEL? Hvorfor kan jeg få en AMD 6 kjerne pros. for halvparten av prisen av en i7 quad core? Så lurer jeg på om det er noe sted jeg kan "konfigurere" en pc og så kjøpe delene jeg trenger selv? Slik vet jeg hva jeg trenger og hva som fungere sammen. Lenke til kommentar
pannelars Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 komplett.no har for eksempel ferdigbygde pcer som du kan "konfigurere" selv. Når det gjelder forskjellen på AMD og Intel er det litt større svar. Hvor mange kjerner de har trenger ikke å bety bedre CPU. Det som er viktig med valg av CPU i dag er bruken. Dette avgjør hva du trenger/bør ha. Lenke til kommentar
Groffse Skrevet 26. september 2010 Forfatter Del Skrevet 26. september 2010 gaming Lenke til kommentar
pannelars Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 gaming Da vil du få klart med CPU for pengene med en AMD. AMD fungerer også veldig bra til spill. Hvis du snakker store mengder med CPU "jobb" er intel et bedre alternativ, men til gaming er AMD absolutt et godt valg. Lenke til kommentar
Mocten Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Ja! Faktisk har jeg skrevet hvordan man gjør det. ... TA EN TITT HER: http://funforgamers.blogspot.com/ Lenke til kommentar
Groffse Skrevet 26. september 2010 Forfatter Del Skrevet 26. september 2010 nice, takk skal du ha. Var noe sånt jeg var på jakt etter, særlig på norsk =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå