Trondster Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 (endret) Lite teknisk spörsmaal saann til slutt. Paa to av spoiler-bildene. Fokuspunktet paa voigtländeren virker dönn skarpt, men ellers paa kameraet og objektivet er det spor av bevegelse uskarphet. Hvordan? Hvorfor? Det går av seg selv - det er jo speilrefleks! Eller - i alle fall speilrefleksjoner. Det er refleksjoner mellom glasset og bakplata i de to speilene jeg brukte for å få bildet. Skjer typisk når man tar bilder via et speil i vinkel, det er billige speil, og/eller det er et tykt lag med glass på speilet. Her har vi alle tre, og dobbelt opp via to speil, så da blir det sånn. Ser litt ut som bevegelsesuskarphet, ja, men kameraet står dønn stille på stativ. Med speillås, som ventle sier, så speilene ikke skulle bevege seg.. Takker for kommentarer - godt å høre at jeg oppnådde målet å underholde! Ellers - underlig at outtakene på siste bidraget spiller puss med dere, når det er på hovedbildet jeg ikke hadde pusset objektivet godt nok! Endret 2. november 2010 av Trondster Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Takker. Høres logisk ut. Har bare ikke sett det så tydelig på bilder før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå