lessis Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Du tar veldig fine blomsterbilder, blir misunnelig. Koselig å se i høstværet. Her har det vært frost, så det er ikke så mye igjen av det slaget. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 Takker for ros - igjen! Liker selv å ta blomsterbilder - moro med sarte, små detaljer. Det er også noe jeg har mulighet for å skyte innimellom - på trilleturer. Var ellers en tur i zoo i dag - og bare på grunn av tittelen må det bli dette: 10. Oktober - Autumn løv II ISO 100, f/2.5, 1/1250s Outtakes: Neida - helt trygt - se, jeg er vegetarianer! Captive Kontroll Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Ikke bare jeg ser jeg som bruker oktoberfesten som en utmerket unnskyldning for en tur i en dyrepark. Velkomponert og skarpt bilde. Jeg liker uttrykket til løven, det ser ut som den koser seg i høstsola samtidig som den sikkert ligger å speider etter løvinnene sine. I så tilfelle blir jo løv ordspillet enda bedre! Av alternativene så likte jeg Captive. Ble rett og slett litt trist av å studere det. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) Løv på den måten også, ja - jo - egentlig - han har visst også nettopp blitt pappa, så det kan være harem og avkom han kikket bort på.. Captive - bjørnen så egentlig glad og fornøyd ut på flere av de jeg tok - men det der hadde et såpass bedrøvet uttrykk at det måtte med. Litt trøtt og sliten i dag - derfor en kjappis - en liten gave fra kona for et par dager siden. 11. Oktober - Ikke enda en rose? ISO 400, f/11, 5s Endret 11. oktober 2010 av Trondster Lenke til kommentar
ventle Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Den var rød og fin og alvorlig nære Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 - derfor en kjappis - en liten gave fra kona for et par dager siden. Der fikk jeg en ide, jeg må også gi dama noe til helga. Blomster altså, ikke en kjappis. Enklere å ta bilder av blomster etterpå. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) *Prøver å motstå fristelsen til å kommentere at ventles kommentar sikkert kunne passe da også* Altså - hvis du kjøper rød blomst og tar fram makroobjektiv du også.. Endret 12. oktober 2010 av Trondster Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2010 Var forbi en hage oppi veien - og en plante lyste med et unaturlig rødt lys i solen - dette er way ut av sRGB-gamut, men jeg gjorde i alle fall et forsøk - en ufattelig sterk, dyp rødtone på noen flotte drage-lignende blader.. 12. Oktober - Draco Herba Nomen imaginaria ISO 100, f/4, 1/80s Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Aftenhimmel: Ja, ja. Noen har nødløsninger og noen har _nødløsninger_. Hvor er brannvesenet når man trenger de? Gertrude Stein: Fy flate. Skal ikke si det for sikkert om det er APO'en eller fotografen, men kombinasjonen ser uslåelig ut. Og ikke til forkleinelse for biproduktet, men den kombinerte skarpheten og mykheten i "Return of the DOF junkie" er nesten for mye på en tirsdags aften. Hmm, kombinasjonen av (s)løve og brennesle er det ikke ofte man ser på denne kanten av jul. Sørgmodig bjønn da. Særs godt eksempel på at man kan ha skarphet uten overskarphet i "enda en dyprød rose". "Draco Herba Nomen imaginaria": Du mener Y Ddraig Goch? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Rosa er virkelig flott. Teksturen er til å føle og ta på, og det blir nesten så realistisk at jeg kan kjenne roselukta i nesa . Francis Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2010 Takker for det - ble fornøyd med begge roser. Zoobesøket var forøvrig mer en unnskyldning til å ta bilder enn omvendt. ..Og det va mer enn en løve, sjø! *) Takker for rose-ros - likte rosen(e) jeg også.. Og her er litt mer natur: 13. Oktober - Bokehtrær ISO 100, f/2.5, 1/250s Prøvde meg ellers på at det var navnet og ikke plantedragen som var det imaginære, men er ikke så stø på de noe innviklede kasusene i latin. Kan sagtens finne veien rundt i imaginære tall, men imaginære ord i et dødt språk ble litt for mye. :!: Og "fy flate" - k.n.b - likte du ikke fokusplanet? *) Og hvor mange ser den andre løven, tro? Lenke til kommentar
kaian Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Nei, jeg finner ikke flere løver, venter spent! Skjønner ikke at det skal være behov for 3D-kamera, den rosa er helt tydelig i 3D den, og jeg har ikke spesielt avansert skjerm. Kjenner duften, herlig! Flirte først usikkert av navnet Draco Herba Nomen imaginaria, men det siste leddet var et tegn jeg grep lettet :!: Flott busk/tre, nesten sikker på jeg har sett det selv før, flott formidlet! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2010 Takker for kommentarer - og slengkommentaren om at det var mer enn én løve inneholder et hint.. Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 13. Oktober - Bokehtrær ISO 100, f/2.5, 1/250s Morsomt. Funker faktisk med alt ute av fokus. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Jeg liker den mørkerøde fargen i rosen, bra bilde. Også liker jeg jo alltid dyrebilder. Lenke til kommentar
Finzac Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 13. Oktober - Bokehtrær Her har du vel tatt bilde av PC-skjermen med en av standard-bakgrunnene til WinXP? Aftenhimmel er favoritten så langt. Virkelig smell i fargene! Lenke til kommentar
kaian Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Aha :!: Trønderhumor, -vi snakker om sjøløven? :!: Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2010 Ding-ding - vi har en vinner. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2010 Vel, det er egentlig litt trist at man skal måtte ty til flasker for noe sånt noe, men dette er altså 14. Oktober - En pust i hverdagen ISO 100, f/2.5, 1/60s, en enkelt 580EXII Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå