Gå til innhold

Oktoberfest 2010 - Trondster - Voigtländer SL 125mm APO-Lanthar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker for ros - igjen!

Liker selv å ta blomsterbilder - moro med sarte, små detaljer. :) Det er også noe jeg har mulighet for å skyte innimellom - på trilleturer. ;)

Var ellers en tur i zoo i dag - og bare på grunn av tittelen må det bli dette:

10. Oktober - Autumn løv II

post-71211-1286738921,9037_thumb.jpg

ISO 100, f/2.5, 1/1250s

Outtakes:

Neida - helt trygt - se, jeg er vegetarianer!

post-71211-1286738931,6902_thumb.jpg

Captive

post-71211-1286738939,9604_thumb.jpg

Kontroll

post-71211-1286738950,2773_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ikke bare jeg ser jeg som bruker oktoberfesten som en utmerket unnskyldning for en tur i en dyrepark. Velkomponert og skarpt bilde. Jeg liker uttrykket til løven, det ser ut som den koser seg i høstsola samtidig som den sikkert ligger å speider etter løvinnene sine. I så tilfelle blir jo løv ordspillet enda bedre!

Av alternativene så likte jeg Captive. Ble rett og slett litt trist av å studere det.

Lenke til kommentar

Løv på den måten også, ja - jo - egentlig - han har visst også nettopp blitt pappa, så det kan være harem og avkom han kikket bort på.. ;)

Captive - bjørnen så egentlig glad og fornøyd ut på flere av de jeg tok - men det der hadde et såpass bedrøvet uttrykk at det måtte med. :)

Litt trøtt og sliten i dag - derfor en kjappis - en liten gave fra kona for et par dager siden.

11. Oktober - Ikke enda en rose?

post-71211-1286830283,8518_thumb.jpg

ISO 400, f/11, 5s

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Var forbi en hage oppi veien - og en plante lyste med et unaturlig rødt lys i solen - dette er way ut av sRGB-gamut, men jeg gjorde i alle fall et forsøk - en ufattelig sterk, dyp rødtone på noen flotte drage-lignende blader..

12. Oktober - Draco Herba Nomen imaginaria

post-71211-1286916295,2257_thumb.jpg

ISO 100, f/4, 1/80s

Lenke til kommentar

Aftenhimmel: Ja, ja. Noen har nødløsninger og noen har _nødløsninger_. Hvor er brannvesenet når man trenger de?

Gertrude Stein: Fy flate. Skal ikke si det for sikkert om det er APO'en eller fotografen, men kombinasjonen ser uslåelig ut. Og ikke til forkleinelse for biproduktet, men den kombinerte skarpheten og mykheten i "Return of the DOF junkie" er nesten for mye på en tirsdags aften.

Hmm, kombinasjonen av (s)løve og brennesle er det ikke ofte man ser på denne kanten av jul. Sørgmodig bjønn da.

Særs godt eksempel på at man kan ha skarphet uten overskarphet i "enda en dyprød rose".

"Draco Herba Nomen imaginaria": Du mener Y Ddraig Goch?

Lenke til kommentar

Takker for det - ble fornøyd med begge roser. :)

Zoobesøket var forøvrig mer en unnskyldning til å ta bilder enn omvendt. ..Og det va mer enn en løve, sjø! ;) *)

Takker for rose-ros - likte rosen(e) jeg også.. :)

Og her er litt mer natur:

13. Oktober - Bokehtrær

post-71211-1286983279,8378_thumb.jpg

ISO 100, f/2.5, 1/250s

Prøvde meg ellers på at det var navnet og ikke plantedragen som var det imaginære, men er ikke så stø på de noe innviklede kasusene i latin. Kan sagtens finne veien rundt i imaginære tall, men imaginære ord i et dødt språk ble litt for mye. :!:

Og "fy flate" - k.n.b - likte du ikke fokusplanet? ;)

*) Og hvor mange ser den andre løven, tro? ;)

Lenke til kommentar

Nei, jeg finner ikke flere løver, venter spent!

Skjønner ikke at det skal være behov for 3D-kamera, den rosa er helt tydelig i 3D den, og jeg har ikke spesielt avansert skjerm. Kjenner duften, herlig!

Flirte først usikkert av navnet Draco Herba Nomen imaginaria, men det siste leddet var et tegn jeg grep lettet :!: Flott busk/tre, nesten sikker på jeg har sett det selv før, flott formidlet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...