Knopfix Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Hei Har en 128GB SSD disk som er delt opp i 3 partisjoner. En partisjon for Win7, en for XP og en for intallasjon\lagring(bruker dual boot). Partisjonen hvor Win7 er installert har en kapasitet på 25 GB, men selv om jeg bare har fylt opp partisjonen med 17GB så viser C:\at jeg har brukt nesten 25GB. Høreklikker jeg og velger egenskaper på alt som er i C:\ viser den bare 17GB ? Hadde dette problemet på forrige installering også men jeg formaterte og partisjonerte på nytt men nå er problemet tilbake. Dette skjer bare på partisjonen med Win 7. Har ikke tweaket, og SSD disk som er G.skill Falcon er oppdatert til siste FW. Hva kan løse dette problemet ? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 26. september 2010 Forfatter Del Skrevet 26. september 2010 Hei Ser ut som det hjalp å flytte page fila til en annen partisjon, tok også en disk sjekk under oppstart. Nå ser alt greit ut. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Du antagelig ikke vist skjulte filer? Da er det mye som ikke telles med når du tar egenskaper på alt. Det er mange som har dette 'problemet', det er ikke nødvendigvis samsvar mellom ledig kapasitet på disken og summen av alle filene. Det kan være mye som er skjult. Det er riktig at page fila ikke bør være på SSD, pga slitasje på FLASH cellene. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 26. september 2010 Forfatter Del Skrevet 26. september 2010 Skjulte filer er konfigurert til å bli vist. Page fila var satt til 6GB og jeg flyttet den til en partisjon på SSD disken uten OS, sliter det også ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Om levetiden til SSD påvirkes vesentlig er nok en av de tingene som det er vanskelig å finne noe fasitsvar på. Noen anbefaler å slå av page file, andre å sette en fast liten størrelse, andre igjen å putte den på en vanlig HDD. Selv har jeg valgt sistnevnte. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 29. september 2010 Forfatter Del Skrevet 29. september 2010 Er det et anbefalt programm til å endre partisjon størrelsen på WIn7 64 ? Skal prøve å øke størrelsen på C:\ uten at OS blir korrupt ? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Cluet er nok VSS ShadowStorage Shadow copies og RP points får en default reservasjon som bruker plass , og man vil aldri få telt med shadow reservasjon med denne metoden selv om man skur på vis skjulte filer. Det er vanligvis mellom 5% og 15% space allokert til dette på en partisjon om man ikke selv endrer dette med vssadmin. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 Cluet er nok VSS ShadowStorage Shadow copies og RP points får en default reservasjon som bruker plass , og man vil aldri få telt med shadow reservasjon med denne metoden selv om man skur på vis skjulte filer. Det er vanligvis mellom 5% og 15% space allokert til dette på en partisjon om man ikke selv endrer dette med vssadmin. Takk. VSS ShadowStorage skal sjekkes ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå