Gå til innhold

Mann trenger hjelp til valg av basic hudpleie!


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg har litt uren hud og ønsker å få en litt finere hud. Er 23 år gammel og har aldri brukt noen form for hudpleie før... Er ikke ute etter noe metroseksuell eller stram hud aka jan thomas. bare en liten forberedning av det jeg har nå. Har et par close up bilder av huden min som vedlegg tatt med en litt for dårlig kamera :)

 

Det jeg har kommet fram til hittil er:

- men-u Facial Moisturiser Lift, brukes som fuktighetskrem etter dusj og ifølge siden funker den bra som aftershave også http://www.barbershop.no/review/product/list/id/448/category/32/

 

- Anthony Facial Scrub, Peeling/skrubb som jeg skal bruke 2 - 3 ganger i uka. Brukes i dusjen, ikke sant? 5 min på så skylle? http://www.barbershop.no/catalog/product/view/id/283/s/anthony-facial-scrub/category/36/

 

- Anthony Glycolic Facial Cleanser, Daglig rens som jeg vil gjøre vær morgen http://www.barbershop.no/hudpleie/rens/anthony-glycolic-facial-cleanser.html

 

 

Og det er vel alt jeg trenger for basic ansiktspleie? Noen invendinger på produktvalgene, evt tips til bedre produkter? Jeg har normal til fet hud.

 

 

Takk på forhånd :)

post-91612-347421_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare å fjerne et par urenheter egentlig :) Er ikke interesert i noe antirynke greier som strammer opp. Bare se litt sunnere ut ustedenfor å ha uren hud. Og ha noe aftershave greier siden jeg blir tørr i uden etter barbering, noe som jeg hadde håpet men-u Facial Moisturiser Lift skulle klare fint

Endret av MittBrukernavn
Lenke til kommentar

Bestilte hele serien jeg...

- Anthony Glycolic Facial Cleanser, Når jeg står opp

- Anthony Astringent, Etter barbering

- Anthony Facial Scrub, 1 gang i uka

- Anthony Deep Pore Cleansing Clay Mask, 1 gang i uka

- Anthony Oil Free Facial Lotion, Etter dusjing og etter astringent/barbering. KANSKJE veldig lite etter morgenvask

 

Skal bli spennende å se om jeg merker noe i det hele tatt, men tipper at rødheten og småkvisene etter barbering blir borte eller varer mye kortere :) Kommer sikkert med en liten oppdatering her om en mnd eller 2 hvis det har skjedd noe i negativ eller positiv retning. Regner med at produktene kommer til å vare LENGE siden jeg bruker dem mindre enn brukerinstruksene sier.

En liten test av serien på the body shop forumet:

http://www.barbershop.no/forum/index.php?/topic/79-breddetest-anthony-logistics-hudpleieserie-for-oljete-hud/

 

Hvilken serie bruker du forresten, Jude Quinn? jeg bestilte fra samme side

Endret av MittBrukernavn
Lenke til kommentar

Hei!

 

Ikke for å være kjip, men slike kremer fungerer ofte ikke i det hele tatt. Jeg anbefaler Spenol hvis du skal bli kvitt tørrhet etter barnering, ettersom denne ikke inneholder fett. Fett skaper kviser.

 

Dessuten, slike kremer med masse alkohol og fett kan ofte gjøre et kviseproblem verre. I tillegg blir ofte huden rød etter bruk av sterke "cleansere". Jeg ble ihvertfall veldig rød etter å ha brukt Crelasil. Sistnevnte er stort sett det samme produkter som man får når man kjøper dyrere produkter. Markedsføringen er bare veldig anderledes.

 

Jeg har skrevet et lengre innlegg om dette før, kanskje dette kan være til hjelp:

 

 

Kosthold

For det første: Kosthold har innvirkning på ditt problem... eller ikke. Mye synsing her, og det er noen forskere som har kommet frem til at det ikke er noen sammenheng mellom kosthold og akne. Andre har kommet frem til at det faktisk er sammenheng. JEG var et levende bevis på at det er sammenheng. Hvis jeg spiste på McDonalds da jeg hadde problemer med kviser, ble jeg helt ødelagt etter to - tre dager. Jeg ble øm, rød og problemet mitt blusset opp. Samme var det med sukkerholdig brus og godteri. De periodene jeg holdt meg HELT vekke fra usunn mat gikk problemet mitt ned, men var allikevel ille. Noen forumbrukere sier at det å spise sunt løser alle dine problemer, fordi det funket for dem. For all del, hvis kosthold er nøkkelen for deg er det supert, men har du store problemer med kviser må det nok mer enn godt kosthold til!

Dessuten, spiser man mat med mye fett i med hendene, for eksempel rennende hamburger, vill dette fettet havne på fingrene. Prøv å holde fingrene vekk fra ansiktet nesten uansett. Hvis du skal "plukke" bør du vaske hendene grundig!

 

Kremer?

Det anbefales også diverse kremer. Jeg har prøvd dem alle sammen, og merket overhodet ingen forskjell. Igjen; kanskje det hjalp for noen, men de fleste med virkelige problemer vil ikke merke noe. Jeg har et inntrykk av at mange påstår de har problemer med kviser, mens det i virkeligheten dreier seg om to- tre kviser i uka på et ellers rent fjes. Jeg snakker om noe som er verre.

Kremer har en tendens, sammen med tannkrem (gammelt kjerringråd), å tørke ut huden og gjøre det verre på langt sikt. Fuktighetskrem kan være svaret, men mange fuktighetskremer kan også skape kviser. Miksen mellom krem og tørr fuktighetskrem har blitt prøvd av meg, men gav ingen resultater. Jeg har konfrontert legen min, samnt hudlegen, og lest mye litteratur om kviser, og min konklusjon er at kremer generelt ikke hjelper noen ting mot problemer du beskriver. Som sagt; det må ordnes fra innsiden.

 

Solarium

Solarium kan være med å dempe problemet. Ikke bare gir det en god farge som kan virke visuelt dempe problemet, men hos meg hadde det en tendens til å lette litt på trykket i huden. Anbefales, men vær obs på at det kan gjøre ting verre i lengden. Dette må du finne ut av selv.

 

Hudpleier

Jeg prøvde hudpleier i en lengre periode. Ikke bare var det skamdyrt, men det gjorde også at huden min ble svært sår, rød og kvisene blusset opp! Det hudlegen gjorde var å først klemme på en "riktig måte", deretter smøre inn trynet i syre (!), for så å lyse meg i ansiktet med "blått lys". Dette skulle visst hjelpe. For min del kom det ingenting positivt ut av det. Huden ble irritert, og siden jeg ble så rød og jævlig var solarium bedre... og latterlig mye billigere.

 

Rouccutan

Det eneste som noengang fikk mitt problem til å forsvinne, var Rouccutan. Tror dette er tilfellet for de aller fleste som har virkelige problemer med kviser. Noen av bieffektene er at man tørker ut og blør neseblod (pga uttørking i nesa). Medisinen brytes ned på samme plass som alkohol (samme plass i cellene i nyrene), så man kan derfor ikke drikke alkohol under behandlingen. Jeg har hørt om folk som har vært på fylla uten problemer, men jeg var avholds i de 6 månedene jeg undergikk behandling, i tillegg til en måned etterpå. Spesielt leppene tørker ut, så det er greit å smøre seg inn med Vaselin fra dag 1! Når leppene først begynner å sprekke, har de vanskelig for å lege seg pga tørken. Etter en måned merket jeg at jeg begynte å bli kvitt kviser, og da jeg var ferdig var jeg hundre prosent fin. Nå, 2 år etter, har jeg telt 4 kviser siden dengang. Med andre ord ble kviseproblemet mitt eliminert under behandlingen. Noen trenger kanskje en behandling til.

 

Jeg prøvde også Tetracyclin flere ganger, men hadde liten effekt. Dette er egentlig bare en mild versjon av Rouaccutan, og er mulig å få hos fastlegen.

 

Jeg snakker om erfaring. Jeg har hatt problemet i mange år. Humøret har mildt sagt hatt sine bølgedaler pga av dette, og jeg har undersøkt MYE info om emnet, ved å prate med fagpersoner, lese tidsskrifter og høre om andres erfaringer.

 

Tappe blod

Dessuten har jeg hørt noen vage rykter om at det å tappe blod kan hjelpe, ettersom det stimulerer produksjonen av blodlegemer. Om dette stemmer eller ikke har jeg ikke sjans til å svare på, det var omtrent den eneste tingen jeg ikke "rakk å teste" før jeg begynte med Rouaccutan. Noen som har erfaringer rundt dette ?

 

 

Til jentene

Sminke kan forverre problemet! Mange jenter dekker over problemet med sminke, som gjør ting verre. Hva som er best: være halvveis plaget av kviser uten sminke vs. ha store problemer og dekke det til skal ikke jeg ta stilling til Dessuten, som nevnt tidligere, kan dere slutte eller begynne med p-piller, det kan i noen tilfeller hjelpe.

 

 

Jeg vil også nevne at du burde være forsiktig med å klemme. Det er lett å si, men vanskelig å sette ut i praksis når det verker. Tro meg, jeg vet. Jeg har noen arr etter jeg selv gjorde dette, så helt fin vil aldri huden bli. Men jeg er såpass kjekk uansett, at det veier opp

 

 

Jeg tør påstå at det beste tipset du noen gang kommer til å få er å ta solarium. Dette vil løse alle dine problemer, det er billig og det er uten bivirkninger!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...