mbst Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 (endret) Hei, Ønsker tips om "medie-PC", helst mer eller mindre ferdigpakke. Andvendelse: 1) Spille av HD/SD video over HDMI. 2) Kjøre Squeezebox server. Lagre musikkbiblioteket, hoste server-programvaren og streame til min Squeezebox Classic i stua + Squeezebox Radio på kjøkkenet. 3) Kjøre PS3 Media Server - dette er ikke et stort krav da feks Linux XBMC vel vil kunne dekke alt PS3 har gjort for meg til nå. Men det vil ikke være noe minus dersom dette også vil la seg gjøre. Den trenger ikke tuner-muligheter, opptak etc. Dette er kun til å spille av lokalt lagrede filer. Ønsker: Lydløs, helst vifteløs. Støynivå ikke høyere enn PS3 Slim. Helst plass til intern 3,5" HD. Alternativt mulighet til å sette inn minst 500GB 2,5" HD. Hvis dette er vanskelig å tilfredsstille bør den ha mulighet for enkel tilkobling av lokal ekstern HD (mtp ekstern HD: hvis jeg ikke ønsker at ekstern HD skal trenge egen strømforskyning, blir utvalget da begrenset til 2,5"?). Liten og nøytral i størrelse, som feks Asus Eee, Acer Aspire Revo R3610, Asrock HT 330. Har lest litt om Intel Atom + Nvidia Ion oppsett; -Disse skal takle "all" HD video, i hvertfall med et Linux oppsett? -Hvordan er de med tanke på støy, feks sammenlignet med PS3 Slim? -Lurer også på om de kan tilfredsstille behov 2 - kjøre Squeezebox server. Jeg tror dette skal gå, men er usikker på om det lett lar seg gjøre med Linux XBMC oppsettene jeg har lest såvidt litt om, hvor jeg tror det er en spesialtilpasset distro som benyttes. Ang Intel Atom + Nvidia Ion oppsett: Leste i HW.no's nylige test av Asus Eee ang problemer ved avspilling av mkv filmer med undertekster. Det de sa var at Nvidia Ion ikke akselerere mkv film med undertekster, så da måtte den vanlige CPUen Atom ta seg av avspillingen. Noe den ikke klarte på høy nok HD bitrate. Men de avsluttet med påstanden "Selv om det finnes måter å sno seg rundt dette på, vil det for den gjengse bruker være litt vanskelig". Da lurer jeg på hva denne evt løsningen unnebærer. Endret 26. september 2010 av mbst Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Da lurer jeg på hva denne evt løsningen unnebærer. Det første som slo meg var å lage en ny film- fil med undertekst på selve filmen. Altså undertekst på samme måte som på en VHS- film, i stedet for undertekst som ekstramateriale. Men jeg ville holdt meg LAAAAAANGT unna atom. Det er en prosessor som kommer til å være avleggs før du får den i posten. Det er jo grisekjipt å kjøpe en arkitektur med så mange begrensninger. Du glemte å skrive hvor mye du er villig til å legge i denne maskinen... Lenke til kommentar
Teac Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 (endret) Da lurer jeg på hva denne evt løsningen unnebærer. Det første som slo meg var å lage en ny film- fil med undertekst på selve filmen. Altså undertekst på samme måte som på en VHS- film, i stedet for undertekst som ekstramateriale. Men jeg ville holdt meg LAAAAAANGT unna atom. Det er en prosessor som kommer til å være avleggs før du får den i posten. Det er jo grisekjipt å kjøpe en arkitektur med så mange begrensninger. Du glemte å skrive hvor mye du er villig til å legge i denne maskinen... Hva er galt med atom prosessor i en mediecenter pc? Den yter godt nok til å dra 1080p uten problemer og har passiv kjøler. Dvs ingen stor prosessorvifte. Skulle jeg hatt en stuepc hadde jeg ikke nølt med å gå for et mini-itx/mini-idtx kabinett og hovedkort. Ville brukt onboard skjermkort, eventuelt kjøpt et enkelt skjermkort ala ASUS EAH5450 med passiv kjøler. Så ville jeg satt inn en SSD. Mitt utkast. SILVERSTONE MINI-ITX SST-SG06 BLACK ASUS AT5IONT-I ATOM D525 ION2 MINI-ITX DVI/HDMI Kingston DDR3 SO-DIMM 800MHz 2GB CL6 Crucial RealSSD C300 2,5" 64GB Ca 4000,- (ASUS RADEON HD4350 512MB DDR2 PCI-E VGA/DVI/HDMI SILENT) (Lite-On Blu-Ray Reader IHOS104-37) Dette burde være plenty til htpc. Ingen vifter bortsett fra den som er på kabinettet. Den kan skrus av om en ser at temperaturen er grei. Tipper denne maskinen idler på ca 50-60 watt. Denne maskinen har den nye D525 prosessoren med 1.8ghz dualcore. Endret 26. september 2010 av Teac Lenke til kommentar
mbst Skrevet 26. september 2010 Forfatter Del Skrevet 26. september 2010 Da lurer jeg på hva denne evt løsningen unnebærer. Det første som slo meg var å lage en ny film- fil med undertekst på selve filmen. Altså undertekst på samme måte som på en VHS- film, i stedet for undertekst som ekstramateriale. Men jeg ville holdt meg LAAAAAANGT unna atom. Det er en prosessor som kommer til å være avleggs før du får den i posten. Det er jo grisekjipt å kjøpe en arkitektur med så mange begrensninger. Du glemte å skrive hvor mye du er villig til å legge i denne maskinen... Hva er galt med atom prosessor i en mediecenter pc? Den yter godt nok til å dra 1080p uten problemer og har passiv kjøler. Dvs ingen stor prosessorvifte. Tanken med Atom/Ion er som du er inne på, den yter nok til å kjøre HD video, men ikke så mye mer. Ideelt, med tanke på varmeutvikling og støy. Spilling er uaktuelt, så noen ytelse ut over HD video er uniteressant. Budsjett, tja ønsker gjerne ikke betale mer enn jeg må. Ser ut til at rundt 3000+ bør kunne levere det jeg ønsker. Har funnet Shuttle XS35GT på Komplett, denne virker interessant. Helpassivt kjølt. 2300 pluss HD ser det ut til, kan da feks kjøpe 640GB 2,5" disk til ca 800 kr. Ser at Western Digital har en 1TB 2,5" disk, men denne er noe høyere i fysiske dimensjoner. Noen som vet om den vil passe i det aktuelle Shuttle kabinettet? Spm som gjenstår er da dette med Squeezebox og Linux. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 (endret) Der har du absolutt en bra maskin. Den har den nye prosessoren til intel med dualcore. Litt lavere klokkehastighet enn D525, men det betyr ingenting. Setter du en SSD i den har du en tilnærmet lydløs maskin. Eneste jeg stusset på er at den kun har 10/100 mbit kort, men det betyr heller ingenting. Ikke like gøy som å lage sin egen maskin... Atom er mer enn godt nok. Når trådstarter skriver at han skal bruke den til htpc så betyr vell det i praksis at den skal kunne dra 1080p, og det klarer den. Den er derfor ikke beregnet for å dra Crysis 11 i ultraultra high, eller 14 VM samtidig. Endret 26. september 2010 av Teac Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Jeg bare luftet en tanke om at Atom ikke er allverdens hvis man skal gjøre noe annet enn å bruke den som bare filmavspiller... Men for all del, har tenkt på slike maskiner selv. Du er helt sikker på at du ikke vil bygge selv? Den maskinen du linket til har jo ikke mulighet til å spille av BlueRay. Det er kanskje noe å ha i bakhodet... Lenke til kommentar
Teac Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 (endret) Hvorfor skal den gjøre alt annet enn å spille av filmer og musikk? Når man er ute etter en htpc så vil jeg anta at fysisk størrelse og støynivå er noe av det viktigste. Første generasjons atmom prosessorer må ikke forveksles med de nyeste atomprosessorene. Klokkehastigheten er forbedret og prosessorene har gått fra en til to kjerner. I tillegg når brikkesettet og skjermkortet avlaster mye av de oppgavene som prosessoren har pleid å gjøre, så har atom blitt en vinner på laptop, htpc og filservere. Det blir helt feil å sammenligne prosessoren med desktop i3,i5 og i7. I utkastet mitt hadde jeg med kabinett som støtter blu-ray og blu-ray drev som ekstra. Endret 26. september 2010 av Teac Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 (endret) Det kommer jo helt ann på hva du skal bruke HTPCen til. Skal du rippe bluray til .mkv med http://handbrake.fr/ er ikke Atom rette prosessoren. Endret 26. september 2010 av obergeru Lenke til kommentar
nippel Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Har funnet Shuttle XS35GT på Komplett, denne virker interessant. Helpassivt kjølt. 2300 pluss HD ser det ut til, kan da feks kjøpe 640GB 2,5" disk til ca 800 kr. Ser at den Shuttle-saken har nVidia ION2 grafikkort. Driver selv og lurer på eee Box E1012P, men er usikker på om denne klarer å streame HD-materiale fra feks. headweb og cdon.no (silverlight og flash o.l.). eee Box'en har "NVIDIA Next Generation ION" grafikkort. Er dette det samme som ION2? Vil grafikkortet "gjøre jobben" når man bruker silverlight eller Flash, eller er det CPUen som da begynner å slite? Lenke til kommentar
Teac Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Har funnet Shuttle XS35GT på Komplett, denne virker interessant. Helpassivt kjølt. 2300 pluss HD ser det ut til, kan da feks kjøpe 640GB 2,5" disk til ca 800 kr. Ser at den Shuttle-saken har nVidia ION2 grafikkort. Driver selv og lurer på eee Box E1012P, men er usikker på om denne klarer å streame HD-materiale fra feks. headweb og cdon.no (silverlight og flash o.l.). eee Box'en har "NVIDIA Next Generation ION" grafikkort. Er dette det samme som ION2? Vil grafikkortet "gjøre jobben" når man bruker silverlight eller Flash, eller er det CPUen som da begynner å slite? Nvidia Next Generation er det samme som ION 2 som ble lansert i mars ca. Dette brikkesettet skal ikke ha problemer med å spille av bluray eller hd i form av streaming. Prismessig får du en del mer for pengene ved å velge Shuttleboxen. Finner ikke særlig med tester av den, men den har jo trossalt nesten all hardware lik som ASUS Eee Box EB1012P. Forskjellen på disse to er vel at Asusen kommer med harddisk og Shuttleboxen gjør ikke. På Asus EB1501P derimot får du 200mhz kraftigere cpu. Tror nok Shuttlebox + harddisk/SSD gir mest for pengene. Edit. Ser det er du som har laget tråd på avforum Endret 27. september 2010 av Teac Lenke til kommentar
nippel Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Har funnet Shuttle XS35GT på Komplett, denne virker interessant. Helpassivt kjølt. 2300 pluss HD ser det ut til, kan da feks kjøpe 640GB 2,5" disk til ca 800 kr. Ser at den Shuttle-saken har nVidia ION2 grafikkort. Driver selv og lurer på eee Box E1012P, men er usikker på om denne klarer å streame HD-materiale fra feks. headweb og cdon.no (silverlight og flash o.l.). eee Box'en har "NVIDIA Next Generation ION" grafikkort. Er dette det samme som ION2? Vil grafikkortet "gjøre jobben" når man bruker silverlight eller Flash, eller er det CPUen som da begynner å slite? Nvidia Next Generation er det samme som ION 2 som ble lansert i mars ca. Dette brikkesettet skal ikke ha problemer med å spille av bluray eller hd i form av streaming. Prismessig får du en del mer for pengene ved å velge Shuttleboxen. Finner ikke særlig med tester av den, men den har jo trossalt nesten all hardware lik som ASUS Eee Box EB1012P. Forskjellen på disse to er vel at Asusen kommer med harddisk og Shuttleboxen gjør ikke. På Asus EB1501P derimot får du 200mhz kraftigere cpu. Tror nok Shuttlebox + harddisk/SSD gir mest for pengene. Edit. Ser det er du som har laget tråd på avforum Jepp, jeg har prøvd meg på avforum også ja :-) Det er typisk det: hver gang jeg skal kjøpe noe, så er det nesten håpløst å finne relevante erfaringer på det produktet :-) Jeg er vel for lite mainstream, tror jeg En annen ting som Shuttleboxen mangler er OS (og nei: jeg gidder dessverre ikke å laste ned Ubuntu versjon X.y.78.k og bruke XMBC og rekompilere kjerne og kjøre awk|yacc > dev/null mens jeg synger den russiske høstsangen og ber til høyere makter, selv om det er sååååå enkelt ), og der tilkommer det vel kjapt en "avgift" på 900 kroner+. Fikk nettopp et svar fra Komplett.no på dette med streaming via silverlight/flash og ION2. Man mener dette vil virke greit, forutsatt at tjenesten bruker DXVA (hardware-akselerasjon), slik at prosesseringen av filmen går til GPU istdf. CPU. Men så var det dette med hvorvidt disse tjenestene *bruker* DXVA da. AAargh.....Jeg kommer til å bruke denne burken hovedsaklig til å streame leifilmer fra nett (jeg gidder ikke laste ned/fildele filmer, skal bare ha et alternativ til å kjøpe/leie DVDer), og spille av musikk fra harddisk/minnepinne. Men detta skulle ikke være så lett nei. (Beklager at jeg kuppet denne tråden litt, men håper jeg tilfører den noe matnyttig også) Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Det er ikke noe lettere å få atom/ION til å spille av filmer (smooth) under windows 7 enn under linux. Men det er helt klart mulig å få til, med tweaking av drivere/codecs osv. Ønsker man ikke å bruke tid på dette, kjøper man en i3 prosessor hvor alt funker out of the box. Endret 27. september 2010 av obergeru Lenke til kommentar
Teac Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Skjønner frustrasjonen. Det er mye enklere å være nettpirat og bygge pcen selv. Da vet man hva man får og til en rimeligere penge. Dette med Atom ligger litt midt i mellom. Det å spille en .mkv fil på 1080p er null problem. Da ville jeg for eksempel brukt Media Player Classic - Home Cinema og FFDshow codec. Men sånn som filmleie vet jeg ikke helt hvordan den presterer. Da kan kodingen være tøffere å kjøre enn en divx/mkv fil. Personlig ville jeg nok bygget meg en mini-itx pc hvor jeg valgte hovedkort med D525 prosessor og pci-e slik at en kan oppgradere til et passivt kjølt skjermkort dersom maskinen skulle vise seg å være for treg. Skal man heller gå over til i3 så blir saken en helt annen. Dvs prisen blir mye høyere, mister muligheten for passiv kjøling (støy) og en fysisk større pc. Til gjengjeld har man en heftig pc som vil vare i mange år, hvertfall som htpc. Edit. Satt opp et lite eksempel på i3: EVGA H55V, Socket-1156 micro-ATX: 695,- Intel Core™ i3 Dual Processor i3-530: 895,- - Må visst ha Intel Core™ i3 Dual Processor i3-540: 1.045,- feil Begge støtter grafikk. Crucial DDR3 1333MHz 2GB, CL9,: 365,- Silvertstone SST- GD05B HTPC Sort: 748,- Silverstone Strider SST-ST40F-ES 400W: 419,- 3122,-/ 3272,- + Eventuelt skjermkort. Ulempen her er at man er oppe i mATX som er en del større. Man får viftebråk fra prosessor, kabinett og strømforsyning. 3 vifter som spinner konta et Atom alternativ der man kan klare seg helt uten vifter. Endret 27. september 2010 av Teac Lenke til kommentar
nippel Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Skjønner frustrasjonen. Det er mye enklere å være nettpirat og bygge pcen selv. Da vet man hva man får og til en rimeligere penge. Dette med Atom ligger litt midt i mellom. Det å spille en .mkv fil på 1080p er null problem. Da ville jeg for eksempel brukt Media Player Classic - Home Cinema og FFDshow codec. Men sånn som filmleie vet jeg ikke helt hvordan den presterer. Da kan kodingen være tøffere å kjøre enn en divx/mkv fil. Personlig ville jeg nok bygget meg en mini-itx pc hvor jeg valgte hovedkort med D525 prosessor og pci-e slik at en kan oppgradere til et passivt kjølt skjermkort dersom maskinen skulle vise seg å være for treg. Skal man heller gå over til i3 så blir saken en helt annen. Dvs prisen blir mye høyere, mister muligheten for passiv kjøling (støy) og en fysisk større pc. Til gjengjeld har man en heftig pc som vil vare i mange år, hvertfall som htpc. Edit. Satt opp et lite eksempel på i3: EVGA H55V, Socket-1156 micro-ATX: 695,- Intel Core™ i3 Dual Processor i3-530: 895,- - Må visst ha Intel Core™ i3 Dual Processor i3-540: 1.045,- feil Begge støtter grafikk. Crucial DDR3 1333MHz 2GB, CL9,: 365,- Silvertstone SST- GD05B HTPC Sort: 748,- Silverstone Strider SST-ST40F-ES 400W: 419,- 3122,-/ 3272,- + Eventuelt skjermkort. Ulempen her er at man er oppe i mATX som er en del større. Man får viftebråk fra prosessor, kabinett og strømforsyning. 3 vifter som spinner konta et Atom alternativ der man kan klare seg helt uten vifter. Takker for forslaget. Kanskje ikke helt dumt det der, men i mitt tilfelle ville det vel sannsynligvis tilkommet Win7 som OS og et trådløst nettverkskort, og harddisk, selvsagt, så da blir det som du sier et noe dyrere og mer bråkete prosjekt, og med mindre WAF i tillegg (men mer bang for the bucks antageligvis). Lenke til kommentar
Teac Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Anbefaler deg å lese deg opp på ION2, D515/D525 og sjekke ut tester. Ofte er det slik at små driveroppdateringer kan gjøre underverker. Den forrige laptopen min gikk fra å ikke klare 720p til å kjøre det fint etter en driver oppdatering til skjermkoret (dette er en tidlig atom). Jeg tror nok Ion2 er det beste valget for htpc/filserver. Edit. For å dra diskusjonen over på en helt annen vei så finnes det andre muligheter som også har sine fordeler: WD TV™ Live Media Player 925,- koblet til tven. Spiller alt av hd smertefritt. Synology DS210j/DS110j NAS, fantastisk nettverkslagring som både kan drifte Squeezebox server og iTunes server. Her slår du to fluer i en smekk. NASen kan i tillegg streame musikk til iPhone/android gjennom app. Anbefaler å sjekke ut Disk Station Mananger 3. Eks på kombo: SYNOLOGY DISK STATION DS-110J 1 BAY NAS SERVER: 1185,- SEAGATE BARRACUDA 5900.12 LP 2TB 5900RPM SATA/300 32MB: 830,- WESTERN DIGITAL TV HD LIVE MEDIA PLAYER: 858,- 2873,- for NAS av beste merke, rikelig med lagringsplass og den beste mediespilleren (?). Endret 27. september 2010 av Teac Lenke til kommentar
nippel Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 (endret) Anbefaler deg å lese deg opp på ION2, D515/D525 og sjekke ut tester. Ofte er det slik at små driveroppdateringer kan gjøre underverker. Den forrige laptopen min gikk fra å ikke klare 720p til å kjøre det fint etter en driver oppdatering til skjermkoret (dette er en tidlig atom). Jeg tror nok Ion2 er det beste valget for htpc/filserver. Nå har jeg lest en del om ION2, og såvidt jeg kan se så betyr det trøbbel. Avspilling av Flash-materiale (også med versjon 10.1) og Silverlight beskrives som "choppy", selv om man benytter hardware-akselerasjon. Såvidt jeg ser så er det ikke kommet drivere fra nVidia som ordner opp i dette, så jeg skygger unna, tror jeg. Synd, for jeg tror ikke fruen godtar noe tower el.l. på stua, hvis ikke kunne kanskje denne gjort susen?: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=610222 Men da hadde man vel slitt med støy og sk*t igjen da. Sukk, skal ikke være enkelt nei. Edit: Dette var jo forsåvidt et ganske nett lite tower: http://www.lefdal.com/product/data/stasjonar-pc/IMEDIA3575NCD/packard-bell-imedia-a3575ncd?Selected=Specifications#tProductTabcontent Vil det gjøre jobben, tro? Endret 28. september 2010 av nippel Lenke til kommentar
Teac Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 (endret) Ja, nå er du tilbake på vanlig pc igjen. Tipper de to maskinene støyer en god del. I tillegg var det ikke spesielt små kabinetter heller. Hva synes du om WD TV og NAS forslaget mitt? Da slår du to fluer i en smekk. I form at du har tilgang på alle filene du legger over på nasen 24/7 til alle maskinene i huset (også utenfor huset), og WDTV spilleren som tar alt av hd (out of the box). Her er et annet forslag: M350 mini-itx <-- knøtt liten 19x21x6 cm (!). Gigabyte GA-H55N-USB3, H55, Socket-1156 Crucial DDR3 1333MHz 2GB, CL9 Intel Core™ i3 Dual Processor i3-530 Seagate Momentus 5400.7 640GB Ca 3000,- + kabinett. Eventuet dette hovedkortet. Her har du en kraftig pc. Her kan sette selve pcen bakpå tven ved hjelp av VESA feste. Vil tro denne pcen støyer minimal, pga det er kun selve prosessorvifta og harddisken som lager lyd. Du har ikke nevnt særlig om hva du vil bruke pcen til. Er det kun film avspilling så er WDTV det beste valget. Dersom du vel leie film over nett så er i3 maskinen et godt valg. Prosessoren er kraftig, nok ram. Tror at det integrerte skjermkortet er et par hakk bedre enn det du får i ion pga prosessorkraften. Jeg synes hvertfall de to pc forslagene du hadde ikke var det smarteste. Edit. Ser du her så skriver de at det integrerte skjermkortet er mer en bra nok til hd i form av flash. I tillegg klarer den spill (!). L4D 1366x768 @ 33 fps average. Det er bra. Endret 28. september 2010 av Teac Lenke til kommentar
nippel Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Ja, nå er du tilbake på vanlig pc igjen. Tipper de to maskinene støyer en god del. I tillegg var det ikke spesielt små kabinetter heller. Hva synes du om WD TV og NAS forslaget mitt? Da slår du to fluer i en smekk. I form at du har tilgang på alle filene du legger over på nasen 24/7 til alle maskinene i huset (også utenfor huset), og WDTV spilleren som tar alt av hd (out of the box). Her er et annet forslag: M350 mini-itx <-- knøtt liten 19x21x6 cm (!). Gigabyte GA-H55N-USB3, H55, Socket-1156 Crucial DDR3 1333MHz 2GB, CL9 Intel Core™ i3 Dual Processor i3-530 Seagate Momentus 5400.7 640GB Ca 3000,- + kabinett. Eventuet dette hovedkortet. Her har du en kraftig pc. Her kan sette selve pcen bakpå tven ved hjelp av VESA feste. Vil tro denne pcen støyer minimal, pga det er kun selve prosessorvifta og harddisken som lager lyd. Du har ikke nevnt særlig om hva du vil bruke pcen til. Er det kun film avspilling så er WDTV det beste valget. Dersom du vel leie film over nett så er i3 maskinen et godt valg. Prosessoren er kraftig, nok ram. Tror at det integrerte skjermkortet er et par hakk bedre enn det du får i ion pga prosessorkraften. Jeg synes hvertfall de to pc forslagene du hadde ikke var det smarteste. Edit. Ser du her så skriver de at det integrerte skjermkortet er mer en bra nok til hd i form av flash. I tillegg klarer den spill (!). L4D 1366x768 @ 33 fps average. Det er bra. Vil primært bruke burken til å streame filmer fra cdon.no, headweb.no, film2home.no o.l., altså via browser med silverlight/Flash, og det klarer vel ikke WD TV (eller? Kjenner ikke særlig til den)? Ellers er streaming av musikk fra nett og lokal disk også aktuelt. Hva med en bærbar med i3, vil den kunne gjøre jobben for meg, eller begynner jeg å bli litt vel desperat nå? :-D Lenke til kommentar
Teac Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 OK. Da skrinlegger vi WDTV. Hva synes du om pcen jeg foreslo? Skikkelig høy gadget faktor på den. Knøttliten, stille og yter mer en bra nok. Til og med på spill. Kan skjules ved henge bak på tv. Prisen på den maskinen vil totalt sett være billigere enn de to du foreslo. En laptop med i3 vil klare hd i flash. Selv sitter jeg på en i3 laptop nå. Den tar alt av hd lett. Lenke til kommentar
nippel Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 OK. Da skrinlegger vi WDTV. Hva synes du om pcen jeg foreslo? Skikkelig høy gadget faktor på den. Knøttliten, stille og yter mer en bra nok. Til og med på spill. Kan skjules ved henge bak på tv. Prisen på den maskinen vil totalt sett være billigere enn de to du foreslo. En laptop med i3 vil klare hd i flash. Selv sitter jeg på en i3 laptop nå. Den tar alt av hd lett. Takker så mye for dine utrettelige forslag :-) Det siste forslaget ditt der synes jeg så meget bra ut, i grunnen, men det vil nok koste opp mot 5k før det er ferdig til mitt bruk kanskje, med kabinett, PSU og Win7. Men da har det ihvertfall betydelig større WAF enn de to tower-burkene jeg linket til, og skulle vel dra rundt det meste man kaster på den. Finner ikke det M350-kabinettet du nevner på noen norsk nettbutikk, men det finnes sikkert andre kurante der ute. En bærbar hadde jo ikke vært helt dummen den heller da, den kunne jo fylt flere roller, men på den annen side er det kjekt med en dedikert "kasse" som alltid står klar også. Ville en slik en feks. gjort susen, hvis man går "den bærbare veien"?: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=610762 Jeg begynner ihvertfall å forstå at jeg må kaste mer penger på dette prosjektet hvis det skal bli noe, og kikke på i3-systemer el.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå