Gå til innhold

Hva slags rock spiller de forskjellige?

JoeDohn

Anbefalte innlegg

For en stund tilbake gikk jeg rundt og trodde at Metallica, Marilyn Manson, RHCP, Black Sabbath, Rob Zombie, Slipknot, Iron Maiden, Linkin Park, "Sex" (møkkasensur) Pistols og P.O.D. spilte rock... (Hører på alt dette (og mer, selvfølgelig) bortsett fra Linkin...)

Okaj, jeg har selvfølgelig litt innblikk i hva slags rock de forskjellige folka spiller, men er det noen som har lyst til å hjelpe meg med hva slags rock de forskjellige artistene/banda spiller?

Noen er jeg tålig sikre på; Manson spiller shock-rock, RHCP spiller trash-rock, Linkin spiller nu-metal og "Sex" (jarra...) Pistols spiller god gammel pønk... Trur jeg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Turbonegro spiller "Death Punk"

Metallica spiller Metal

Misfits spiller Pønk

Nirvana spiller Grunsj (hvordan staves det?)

Blink 182 og andre kommerse fjortissband spiller "New Punk"

Millencolin spiller "New Punk" med kvalitet over!! :yes:

Rammstein spiller "Tanz Metal" som de kaller det selv

Scatman John spiller Scat :D:D:D(ikke ekkel-scat nei :evil: )

Lenke til kommentar

åh, ska-punk er jo herlig! :D

har alltid stava grønsj..eh...sånn... Nirvana hører jeg selvfølgelig også på...:) hehe, Pistols ble litt for drøyt, ja...:lol: Muse er også kosemusikk...

Noen som har lyst til å prøve seg på P.O.D.? Kristenrock er ikke det jeg er ute etter... :-?

Lenke til kommentar

Hehe...alt var rock ja?

Metallica

Speed metal/thrash metal

Marilyn Manson, Rammstein, Ministry, Nine Inch Nails

Industrial Metal/Industrial Rock/Indurstrialized Thrash/Thrashed Industrial

Linkin Park, P.O.D.

Nu-Metal

Sex Pistols, Ramones

Punk

Nirvana

Grunge

Turboneger

Death Punk

Millencolin

Skatepunk

Freak Kicthen, Gamma Ray

Progmetal

Cradle Of Filth, Dimmu Borgir, Mayhem

Black Metal

En liten og korrekt oversikt...

Lenke til kommentar

Hmm, har én liten innvending, Manson sier jo selv at han spiller shock-rock... Industrial-metal likner bare, han kjører en egen stil...

Hehe, ikke bevis, men en j*vlig bra del av en tekst allikevel:

Rock is deader than dead

Shock is all in your head

Your s e x and your dope is all that were fed

So f u c k all your protests and put them to bed

edit: FORBANNA SENSUUUUUUR!

Lenke til kommentar

Mye her er vel tålig riktig. Jeg hang meg mest opp i påstanden "RHCP spiller thrash-rock".

-Nei-

RHCP spiller en blanding av flere sjangre. Før spilte de noe som kanskje kan kalles funk-rock. Nå kan du vel kalle det både rock og alternativ pop/rock uten å bli lynsjet. Kanskje mer det siste - "By The Way"-albumet er jo relativt mykt..

Lenke til kommentar

KoRn rup.gif

QOTSA

Metallica

Deftones

Slipknot

System Of A Down

Nirvana

Godsmack (:erm:)

Placebo

Rage Against The Machine

Guns N' Roses

Vanskapt

Turdus Musicus (ANBEFALES!)

Dreadful

Cataleptic ( www.hirrhirr.net ) Cataleptic slipper snart ut en EP. Har sett coveret og gleder meg vilt :D

Noe av Dimmu Borgir (men lite)

Sikkert et eller annet jeg har glemt

Lenke til kommentar
Sktepunk er ikke en sjanger... :wink:

Det kan diskuteres. Strengt tatt finnes det jo ingen fasit ;)

Om noen sier "skate punk" til meg så tenker jeg med en gang på punken en haug av California band spiller. Du kan sikkert kalle disse punkrock / punk revival også, men "skate punk" er på mange måter velegna til å beskrive enn viss type punk som har "hovedsete" i California.

Nirvana spiller Grunsj (hvordan staves det?)

Engelsk : grunge

Norsk : grønsj

Prøv å karakterisere(?) musikken SoaD spiller da...

Mitt beste Forslag er at System of a Down spiller: System of a Down... de har en egen stil :D

SOAD spiller neo-gothic metal / nu-metal eller alternativ metal om du vil. Personlig pleier jeg bare å si nu-metal. Minuset med å kalle det nu-metal er at alt for mange tror nu-metal bare er Limp Bizkit og Linkin Park, men også band som Deftones, Godsmack og KoRn er nu-metal.

Noen som kan gi gode eksempler på utøvere av speedmetal?

Viktigste speed metal band er utvilsomt Motörhead. Men også Metallica, Slayer og Anthrax selv om alle de nok er mest kjent som thrash band.

Speed metal er forøvrig en kryssning av NWoBHM og (hardcore) punk

Punk er punk uansett om det er ha det gøy sammen Pistols eller Blink182 :shrug:

Går ann dele opp punk da.

'77 style punk, ska punk, skatepunk, Oi!, Emo, riot grrrl, psychobilly

Strengt tatt så kan man imo hive sammen alle de forskjellige ting så om du føler et band spiller en blanding feks så vil jo alle få en viss aning hva du mener dersom du sier "thrash punk" ;) Hele poenget med å kategorisere er jo bare å gi en pekepinn på hvordan det høres ut. "Alle" band har jo en unik sound så sånn sett kunne jo alle banda hatt egen sjanger =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...