Gå til innhold

Maria Amelie, ulovlig i Norge.

Anbefalte innlegg

Har vært en del om denne saken i det siste, og det siste nyhetsoppslaget er dette.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10036588

Er det bare jeg som begynner å bli drittlei av at vi på død og liv ikke skal ha disse menneskene i Norge? Her har vi en dame som kan norsk, vil bidra til samfunnet og faktisk har fullført skole i Norge på eget initiativ. Alikevel skal vi nekte henne oppholdstilatelse. Jeg fatter og begriper ikke dette. Hvorfor er det bare folk som må beskyttes fordi de har gjort jævlige ting i sitt egen land og folka der nede vil ha dem drept for ugjerningene som vi skal la være her i landet? Hvorfor skal vi beskytte de kriminelle men de som vil ha et vanlig liv her ikke skal få noe?

Jeg syns staten må ta å seg hard i nakkeskinnet her. Det begynner å bli vel latterlig nå, Krekar er her enda fordi han tydligvis trenger beskyttelse, mens denne jenta vil vi ikke ha noe å gjøre med å må leve i frykt for at politiet skal komme på døra. Kan ikke skjønne at det skal være noe som helst annet enn verdiskapning å ha kvinner som dette i landet. Det er faen ikke hver dag vi har innvandrere som tar mastergrader uten videre, og når vi først får noen sånne burde de hylles fram som gode eksempler og tas imot med åpne armer. Så kan vi heller kaste ut dritteskkene som ikke skaper noe som helst annet enn faenskap her.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eller hva med dette tilfellet:

Stig Karlsen har vært gift med sin thailandske kone i 6 år.

http://nrk.no/nyheter/distrikt/troms_og_finnmark/1.7302850

De har to barn sammen, men han får avslag på familiegjenforening, fordi hans årlige innkomst på kr 275.000,- ikke regnes som inntekt, da han mottar arbeidsledighet (inntektskravet for familiegjenforening er kr 217.000-).

Hadde han vært trygdet, hadde det ikke vært noe problem med langt lavere inntekt.

Dette paret har som sagt to barn sammen, som er norske statsborgere (med norsk pass).

En måte å få kona til Norge på er å ta hjem barna, og deretter la moren søke gjenforening med sine barn.

Men vet du hva som skjer da?

Da blir det ulovlig for kona/moren å gjenforenes med mannen/faren!!!

Norske myndigheter har altså laget et regelverk (enstemmig vedtatt i Stortinget) som bryter med FN`s Barnekonvensjon (og sikkert Menneskerettighetene også)som sier som følger:"alle tiltak som angår barn, skal ta hensyn til barnets beste, og at ingen barn skal skilles fra sine FORELDRE(mor og far)mot sin vilje"

Hadde jeg vært religiøs, så hadde jeg sikkert bedt til høyere makter for denne familien.

For slik norske myndigheter driver (les: UDI) så er dette ikke mindre enn psykisk tortur mot disse - og mange andre familier som er omtrent i samme situasjon.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Kent Lein får ikke gjenforening med sin kone fra Peru, med deres felles barn, fordi de nye reglene ikke tar hensyn til at han har fast jobb, og vil ha en årslønn på godt over inntektskravet for gjenforening, siden han hadde for lav lønn året før!! (Herr Lein var mesteparten av fjoråret i Peru sammen med sin familie)

http://www.namdalsavisa.no/Nyhet/article5321258.ece

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Og til slutt:

Ei Thailandsk dame i Troms måtte utvises, da hun avbrøt ekteskapet med sin voldelige ektemann - litt for tidlig etter lovverket.

UDI godtok at hun var blitt misshandlet, men ikke nok! da hun ikke hadde vært innlagt på sykehus, men kun anmeldt mannen til politiet. Dette er ei dame som hadde fast jobb, og tjente over 350.000,- i året, og var altså en ressurs for kongeriket Norge.

Som regel gis kvinner opphold om de har barn som har bodd her i over 3 år, siden det da regnes som at barnet er "integrert" men i dette tilfellet praktiserte UDI plutselig 4 år, siden sønnen hadde bodd her i 3 år og 8 mnd!!

Slike empati-løse vedtak gjøres av UDI daglig, samtidig som Khat-tyggende døgenikter og terrorister får gå fritt i gata på statens regning.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Har vært en del om denne saken i det siste, og det siste nyhetsoppslaget er dette.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10036588

Er det bare jeg som begynner å bli drittlei av at vi på død og liv ikke skal ha disse menneskene i Norge? Her har vi en dame som kan norsk, vil bidra til samfunnet og faktisk har fullført skole i Norge på eget initiativ. Alikevel skal vi nekte henne oppholdstilatelse. Jeg fatter og begriper ikke dette. Hvorfor er det bare folk som må beskyttes fordi de har gjort jævlige ting i sitt egen land og folka der nede vil ha dem drept for ugjerningene som vi skal la være her i landet? Hvorfor skal vi beskytte de kriminelle men de som vil ha et vanlig liv her ikke skal få noe?

Jeg syns staten må ta å seg hard i nakkeskinnet her. Det begynner å bli vel latterlig nå, Krekar er her enda fordi han tydligvis trenger beskyttelse, mens denne jenta vil vi ikke ha noe å gjøre med å må leve i frykt for at politiet skal komme på døra. Kan ikke skjønne at det skal være noe som helst annet enn verdiskapning å ha kvinner som dette i landet. Det er faen ikke hver dag vi har innvandrere som tar mastergrader uten videre, og når vi først får noen sånne burde de hylles fram som gode eksempler og tas imot med åpne armer. Så kan vi heller kaste ut dritteskkene som ikke skaper noe som helst annet enn faenskap her.

Det med kriminelle har jeg ikke forstått endå heller. Jeg mener at hvis man blir tatt med en noe seriøs kriminalitet så skal man ut av landet og man skal ikke få asyl. Uansett, hvor utrygt det landet du dro fra var. Det burde de ha tenkt på før de utførte kriminalitet.

Men det er mange ulovelig innvandre som ikke utfører kriminalitet, men forsatt ikke intigrerer seg i det hele tatt. Altså, det vil være folk som du ønsker å kaste ut. Men vi har ingenting i regelverket til å skille dem. Derfor må hun dra. Det kunne blitt innført en regel som sa at ulovelig innvandre fikk muligheten til å søke etter en jobb etter å ha fått en universitetsutdannelse og oppholdstillatelse om man får en relevant jobb og jobber der i f.eks. 3 år. Men jeg tror aldri noe slikt ville blitt innført i Norge, altså hun må ut. Men det er greit for henne, hun har høy utdannelse og mange muligheter.

Lenke til kommentar

Det blir vanskelig å lage en lovparagraf som skiller mellom folk vi vil ha og folk vi ikke vil ha i landet, rett og slett på grunn av likhetstanken i Norge. Jeg er 100 prosent enig i at Maria Amelie f.eks. burde få bli i Norge, for hun er jo et kroneksempel på den personen som vi VIL ha i Norge.

En variant er en regel som sier at dersom man har fått seg 100 % jobb i et legitimt firma kan man bli, og starte søkerprosessen for statsboerskap, men dette vil bli utnyttet UMIDDELBART.

Lenke til kommentar

Det er ikke sant. Jo flere folk som bor i Norge, jo større inntekter får staten, og jo mer kan settes på bok slik at vi slipper å bruke oljefondet. Staten går i pluss på over 50 % av befolkningen, husk det.

Meget uenig.

Oljepenger går til å lønne mange i det offentlige og så påstår man at det de betaler i skatt er verdiskaping. Hmm....?

Hadde folk måttet betale det en barnehageplass faktisk koster ville de måttet betale 80 000 i året.

Lenke til kommentar

Ikke gidd å diskutere med Kåre, det nytter ikke. Snakker av erfaring.

Jeg vil si at det hele kan gjøres enkelt. Send ut de med rulleblad (til en viss grad i hvertfall), behold de som betaler skatt. Eventuelt behold alle de som er i Norge nå, og steng grensene fra i dag. Vent med å ta inn folk til vi trenger de når eldrebølgen kommer.

Ikke så vanskelig egentlig, men det er det offentlige vi snakker om her...

Lenke til kommentar

Eldrebølgen traff i 2005 :)

Egentlig ikke

fig-2003-04-07-03.gif

Ah, poeng, jeg refererte til at den begynte. Dårlig ordbruk av meg.

Har ingenting med saken å gjøre. Ifølge din logikk hadde den perfekte økonomiske situasjon inntruffet idet vi kom ned til 0 innbyggere?

Nei, jeg snakker om i forhold til endelige ressurser som fisk og oljefond. Synes du det ser bra ut i Bangladesh?

Ja, her har du et poeng, men vi har ikke matmangel i Norge i dag. Faktisk kaster vi nok mat til å mate minst 1 mill personer til. HEI! Jeg vet, vi kan invitere 1 million palestinere til nord-norge!

Lenke til kommentar

Ah, poeng, jeg refererte til at den begynte. Dårlig ordbruk av meg.

Forsto det, men det er tydlig at den begynte i 2010, og ikke i 2005. De neste årene kommer til å være langt strammere for regjeringen på grunn av eldrebølgen.

Og jeg må kommentere noe til

Det er ikke sant. Jo flere folk som bor i Norge, jo større inntekter får staten, og jo mer kan settes på bok slik at vi slipper å bruke oljefondet. Staten går i pluss på over 50 % av befolkningen, husk det.

Dette er ikke riktig. I de fleste årene så har nordmenn gitt inn mindre skatt enn de får igjen. Grunnen til at vi går i overskudd er på grunn av et massivt oljefond. Og det er riktig at hvis det blir flere mennesker så vil det bli færre oljepenger per person. Ikke at det er så fryktlig grusomt, uansett. Det viktigste er at de som kommer til Norge, bidrar til landet.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Vet at denne tråden begynner å aldres, men slenger nå inn likevel.

Problemet slik jeg ser det er at staten ikke er konsekvent på hvem som sendes ut, noe som bidrar til et bilde av statsapparatet og lovverket som hvis beskrivelse ikke passer seg i skrevet form.

F.ex denne artikkelen på aftenposten skriver følgende:

Mannen har britisk statsborgerskap. Det har vært gjort forsøk på å utvise ham, men han kom til Norge i barneårene, og har sterk tilknytning til landet. Dermed kan han heller ikke utvises.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...