janjonern Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Jeg spiser super usunt, aldri noe sunt. Hvis jeg skal gjøre ett konkret tiltak som så å si ikke tar meg 2 minutter engang som kan være med å forbedre helsen. Hva burde det være? Jeg trener, jogger. Men ikke noe sunt kosthold overhode. De gangene kroppen for grønnsaker er når det er besøk. Ellers aldri. Jeg har ikke lyst på grønnsaker el. så det må være noe kanskje pilleform el. kanskje. Takk for tips! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Frukt og grønt til matpakken. F.eks agurker på brødskivene om du har gulost, druer i matpakken. Gulrøtter eller stangselleri med dipp. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 vitaminbjørner? grønnsaksbjørner? Lenke til kommentar
janjonern Skrevet 25. september 2010 Forfatter Del Skrevet 25. september 2010 Kan tran, møllers tran være det best kanskje? Lenke til kommentar
Vikestart Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 En forbedring? Spis sunt! Enkelt og greit! Det tar deg ikke noe mer tid enn å spise usunt Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 En forbedring? Spis sunt! Enkelt og greit! Det tar deg ikke noe mer tid enn å spise usunt Akkurat det det gjør.. Mye enklere å hive grandis i ovnen, enn å preparere stangselleri og dipp! Sliter med usunt kosthold selv.. men det er fordi jeg er så kresen at jeg ikke like noe grønnsaker, og jeg er 23 år gammel.. what a life Lenke til kommentar
Vikestart Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 (endret) En forbedring? Spis sunt! Enkelt og greit! Det tar deg ikke noe mer tid enn å spise usunt Akkurat det det gjør.. Mye enklere å hive grandis i ovnen, enn å preparere stangselleri og dipp! Nope, nå tar du GRUNDIG feil. Du har tydeligvis ikke utforsket så mange områder. Hvor lang tid tar det å steke seg noen egg? Hvor lang tid tar det å koke opp noen pølser? Hvor lang tid tar det å steke seg en omelett? Hvor lang tid tar det å lage gryterett? Det finnes utallige mange forskjellige retter som ikke er så altfor usunne, og som ikke tar lang tid å lage i det hele tatt. Mange av dem tar til og med mindre tid å lage enn å steke en grandis Om det ønskes, kan jeg slenge inn en lang liste med dem, men for nå tror jeg dere fatter poenget, og tror at trådstarter ønsker det enkelt. Endret 26. september 2010 av Vikestart Lenke til kommentar
vidor Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Hvis du vil ha "grønnsaker" i pilleform så kan du vurdere chlorella og spirulina. Besteffekt selger samme ulla som er i helsekost til en brøkdel av prisen. Ligger mye informasjon om dette på nettet om du vil lese om det, men grønnsaker er grønnsaker, så om du ikke spiser dem så går du glipp av fordelene ved dem. Enkelt og greit. Fyller du ikke bensin på bilen din stopper den. Kroppen er mye smartere og ved næringsmangel så går den på plan B, C, D, E og F, og hvis du da ikke fikser kostholdet og rydde opp i gammel moro så blir du kronisk syk. Mange i Norge lider av kronisk mangel på flere næringsemner fordi de ikke har matvett. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Noen enkle tiltak kan hjelpe mot mineral/vitaminmangel, fått litt ekstra proteiner. Men for å få et sunt kosthold som gir mest igjen for treninga må du legge om livsstilen. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Huff, usunt ja. Spiser så usunt selv at jeg har sluttet å bry meg. Som feks var middagen min i går 2 poser grønn sørlandchips og en dobbel tzatziki/holiday dipp, og middagen min i dag var grandis. Har vurdert å ta noe kosttilskudd av noe slag, men har fått det for meg at slikt bare placebo. Eneste jeg spiser som er sunt må være taco. Da spiser jeg nesten mer grønt enn kjøtt. Og taco er også forøvrig yndlingsmaten min... Men skulle jeg gitt deg ett tips, som jeg bruker selv. Kutt ut alt som heter brus/juice/sjokolademelk og den slags. Drikk vann! Selv drikker jeg utelukkende blå farris eller vann. Utrolig hvor mye drit man finner i en cola skal du se Lenke til kommentar
janjonern Skrevet 26. september 2010 Forfatter Del Skrevet 26. september 2010 Hva slags personer har mest peiling på det spørsmålet jeg stilte? Tenkte jeg kunne sendt e-post til noen innen den kategorien og komme tilbake med det her. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 (endret) Spis en banan eller et eple om dagen. Det skal utrolig lite til og det kan t.o.m. det smitter over på resten av kostholdet ditt så du begynner å spise litt mer variert. Grunnen til at jeg ikke foreslår piller, tran, e.l. er at det mest sannsynlig ikke vil få deg til å endre på kostholdet ditt. Endret 26. september 2010 av blackbrrd Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Den enkleste og sunneste tingen du kan gjøre er å kutte ut sukker som ikke kommer fra frukt/bær. Det vil si ikke godteri, brus, juice, saft, sjokoladepålegg, etc. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 En forbedring? Spis sunt! Enkelt og greit! Det tar deg ikke noe mer tid enn å spise usunt Akkurat det det gjør.. Mye enklere å hive grandis i ovnen, enn å preparere stangselleri og dipp! Nope, nå tar du GRUNDIG feil. Du har tydeligvis ikke utforsket så mange områder. Hvor lang tid tar det å steke seg noen egg? Hvor lang tid tar det å koke opp noen pølser? Hvor lang tid tar det å steke seg en omelett? Hvor lang tid tar det å lage gryterett? Det finnes utallige mange forskjellige retter som ikke er så altfor usunne, og som ikke tar lang tid å lage i det hele tatt. Mange av dem tar til og med mindre tid å lage enn å steke en grandis Om det ønskes, kan jeg slenge inn en lang liste med dem, men for nå tror jeg dere fatter poenget, og tror at trådstarter ønsker det enkelt. Ja, han ønsker det ENKELT, som han selv sier. Spiller ingen rolle om det tar liten tid å lage, hvis man likevel må gjøre en innsats når man lager det, haha. Grandis i ovnen er enkelt (i ordets riktige forstand, ikke i tidsmessig forstand) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå