Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vann i bensinen

Marbyz

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp begynt å kjøre på en Peugeot speedfight, og jeg har allerede et lite problem jeg erges over. Den forrige eieren hadde ikke brukt scooteren på flere måneder, i tillegg har den stått så godt som ubrukt i boden min de siste tre månedene. Så når jeg nå blir stående i lyskryss og scooteren går ned på tomgang, så vil den ikke komme med en gang når det blir grønt lys. Det er nesten som om den dør ut. I tillegg har det hendt et par ganger at den har dødd ut i et tidels sekund under kjøring (som et lite rykk). Men saken er den at scooteren har stått med den samme bensinen siden den forrige eieren, så denne bensinen er cirka et halvt år gammel. Min teori er da at det har dannet seg en god menge med kondens i bensintanken, som på dagtid har forandret seg til vann. Så mitt spørsmål blir da; Hva er tyngst av bensin og vann? Om vann er lettest kan jeg bare "suge" opp det øverste laget i tanken. Er bensinen lettest blir jeg derimot nødt til å kjøre tom tanken. Så, Anyone? :roll:

Har dere for øvrig troen på at noe annet er galt, så tar jeg gjerne i mot innspill :thumbup:

- Novair

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får kjøpt "kondensfjerner" eller noe i den dur som du heller i bensintanken på din lokale bensinstasjon. Har ingen erfaring med dette selv.

Du kan jo også alltids ta å snu mopeden på hodet og helle ut bensinen. (evt skru av tanken)

Endret av cozmos
Lenke til kommentar

Vannet legger seg på bunnen (jeg er ikke 100% sikkert, men nesten)

Napp ut bensinslangen og la all bensin renne ut. Eller så kan du stappe en hageslange stump nede i tanken din og suge litt innover med munnen, så kommer resten av bensinen av seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...