Gå til innhold

Problemer med høy ping i spill!

Anbefalte innlegg

Hei.

Som dere forstår ut i fra emne har jeg til tider høy ping i spill.

Jeg har målt hastigheten på linja med flere "speedometer" og alle viser at det er som det skal, hvert fall sånn ca. som det det skal. Litt treg opp hastighet, men fortsatt er den på 1mb.

Også i nettleseren virker alt som det skal, hender den er litt treg men men det kan skyldes noe annet.

Har snakket med min nettleverandør og de sier at modemet er som det skal. Jeg har en splitter ny router så burde ikke være den heller. Har også prøvd å oppdatere drivere på nettverkskortet mitt (er innebygd på hovedkortet, Gigabyte GA-790XTA-UD4). Har også prøvd med forskjellige nettkabler uten endring.

Jeg trodde det var nettleverandør som hadde problemer men jeg var nylig på LAN og også der hadde jeg problemer. Han jeg var hos har annen nettleverandør også, så nå vet jeg ikke jeg ikke helt hva som kan være problemet, noen som har en ide?

Spillene jeg vet det gjelder er Counter Strike Source og Bad Comapny 2 (Merkes ekstra godt i CSS), i begge disse får jeg veldig høy ping. Altså det kan være normalt i 1 minutt, og i det neste kan pingen være 700-900! Dette gjør det helt umulig å spille.

Noen som tror de kan hjelpe? Setter pris på alle tilbakemeldinger :) Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Liten endring i situasjonen, når jeg målte hastigheten i dag var den ikke som den skulle. Den målte alt for lavt i forhold til hva jeg skal ha. Så linja er ikke som den skal, den er veldig ustabil, noen ganger måler den som her, ellers gir den normale målinger. Merker også at når den måler lav hastighet sliter den med nettleser og spesielt med video som Youtube osv.

24856649.png

967749665.png

Jeg skal ha 12mbit/2,5mbit :ermm:

Noen som har noen ide om hva det kan være?

Endret av Binders'
Lenke til kommentar

hei.

ser du har canal digital.

du bor ikke i tr.heims området?

leste en sak i går om at de har/hadde problemer der i allefall

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1533160.ece

edit: ser jo speedtest at du er i oslo/omegn :p

Bor faktisk i tr.heim :p Leste saken jeg også, og begynner også å tro det er noe fra CD sin side som er galt. Målte nettopp hastighet med en annen pc i huset og også der har jeg veldig ustabil hastighet.

Lenke til kommentar

regner med du har peøvd å restarte ruter og modem en gang eller to?

men uansett om du bor i nærheten så skader det ikke å sutre til ISP om det er et vedvarende problem.

nå vet ikke jeg hvilken linje du betaler for, men det er vel et punkt i kontrakten hvor det står hva de garanterer til en hver tid som sikkert gjør deg berettiget til prisavslag eller lignende slik som han i saken.

heretter skal jeg begynne å lese nøyere på ting, står jo på speedtesten at du er på tr.heim serveren men på pingtesten at du bruker en i oslo.

rart for meg, men sikkert ikek for de med skikkelig god peiling?

Lenke til kommentar
regner med du har peøvd å restarte ruter og modem en gang eller to?

Ja, har latt begge deler stå av i 1 time 2 ganger, og har helt ny router nå også.

Har du gått ut av spotify,µtorrent,Limewire,msn og slikt når du spiller?

Jepp, det endrer ingenting.

EDIT: Har selv tenkt at det har kunnet vært overbelastning, altså vi er 5 pc'er på nettet samtidig, 2 er tilkoblet med kabel, og 2 er tilkoblet trådløst, også er det en Mac som er tilkoblet trådløst.

Men det virker rart at det skulle overbelaste nettet da jeg før har hostet LAN for 7 mann der alle har spilt, brukt MSN, Spotify, hatt nettleser oppe med Youtube og det hele.

Men da var alle riktignok tilkoblet med kabel, men selv om det nå er noen som sitter på trådløst skal da ikke linja bli overbelasta.

Endret av Binders'
Lenke til kommentar

Her er en annen hastighets måling, men her alt som det skal, litt lav opp hastighet, men det skal ikke gi meg ping på 500!

24860033.png

967811836.png

EDIT: Nå har faktisk linja oppført seg helt normalt i en stund, så jeg får se om det fortsetter. håper det gjør det :)

Endret av Binders'
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...