Gå til innhold

Kjøpt ny PC. Trenger spillforslag!

Anbefalte innlegg

Hepphepp!

Har nettopp gått til innkjøp av en ny stasjonær maskin.

Jeg har lite peiling på det tekniske, så jeg fikk min ganske så mye smartere og eldre bror til å lage en liste over alle komponentene som trengs til en habil gaming PC.

Min far er så snill og hjelper meg i skrivende øyeblikk å bygge den! :D hehe.

Den vil kjøre på Windows 7 64-bit, og utifra noen rykter hører jeg at noen spill blir ustabile under denne OSen. Er dette sant?

Sånn bortsett fra det trenger jeg forslag til innkjøp av spill! :)

Kan poste specs hvis dette trengs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører selv Win7 64-bit og har ikke opplevd noen problemer med spill. Ustabilitetsproblemene var mer utpreget før, og kanskje spesielt med vista64bit.

Du burde kanskje si litt om hva slags spill du liker?

Ellers kan man jo alltids nevne:

Civilization 5, helt nytt rundebasert strategispill

Battlefield Bad Company 2, alright FPS spill

Bioshock 1&2, personlige favoritter, RPG

Supreme Commander, Real time strategispill (RTS)

Company of heroes, RTS

Borderlands, FPS

Dette er noen av favorittene mine. Finnes mye rart der ute. Si litt om hva slags spill du liker, så kommer det flere forslag :p

Håkon

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjører selv Win7 64-bit og har ikke opplevd noen problemer med spill. Ustabilitetsproblemene var mer utpreget før, og kanskje spesielt med vista64bit.

Du burde kanskje si litt om hva slags spill du liker?

Ellers kan man jo alltids nevne:

Civilization 5, helt nytt rundebasert strategispill

Battlefield Bad Company 2, alright FPS spill

Bioshock 1&2, personlige favoritter, RPG

Supreme Commander, Real time strategispill (RTS)

Company of heroes, RTS

Borderlands, FPS

Dette er noen av favorittene mine. Finnes mye rart der ute. Si litt om hva slags spill du liker, så kommer det flere forslag :p

Håkon

Takker for svar og forslag! Skal sjekke ut tipsene dine.

Tror jeg har blandet Vista og Windows 7. :)

Er jo veldig glad i RPGer! Har spilt litt Bioshock, både 1&2 på xbox. Jeg har aldri klart å bli helt fenget av det enda, men er villig til å gi det flere sjanser med tanke på alt det positive jeg leser om det!

Jeg sjekket litt ut på forumet her, og fant noen spill som så veldig interessante ut!

Gothic serien virker langspilt og morsomt blant annet. S.T.A.L.K.E.R ser ganske bra ut også!

Forøvrig kan det nevnes at jeg elsker og har spilt igjennom alle Fallout spillene. (Startet som ung, spiller dem fortsatt i dag!)

Så ja.. hehe. Ble litt langt svar her, men kort og godt ser jeg vel etter RPG, ActionRPG, RTS og FPS!

P.S.

Jeg legger ved et bilde av listen over alle komponentene! Hvis det er noen spill som krever mer enn det jeg har, hadde det vært kjekt å vite! :D hehe.

post-137010-1285470827,7238_thumb.jpg

Lenke til kommentar

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Personlig favoritt gjennom alle år. Uten tvil det beste og mest fengende RPG jeg har spilt noensinne. Gigantisk verden med spennende quests og flott grafikk (blir enda bedre med mods!)

Fallout 3

Fra samme utviklere som Oblivion, så mye er likt. IMO ikke like bra, men fremdeles mange hundre timer med moro :thumbup:

Fallout: NV

Kommende spill som er en oppfølger til Fallout 3. Release 22. Oktober. Ser flott ut ;D

Bioshock 1 & 2

Disse to spillene er helt unike, og utrolig fengende. Stemningen du får av å traske rundt i en mørk og dyster undervannsby er utrolig kul. Noen av de beste spillene jeg har spilt de siste årene.

Far Cry 2

Mange sier at dette er ganske dårlig. Jeg er delvis enig. Mye repetasjon av det du skal gjøre, men storyen er bra nok. Og grafikken er det ikke noe å utsette på ;)

Portal

Epic hjernetrim som alle burde ha spilt nå! ;)

2'ern er forresten underveis og releases i 2011.

Dette var noen av mine spillfavoritter med bra grafikk (regner med det er dette du vil teste :p). Lykke til med ny PC :D

Endret av TM B
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Heroes of Newerth

Awesome spill som opprinnelig likner på DoTa. Det er et RPG Arena spill som bare er online. God grafikk og rundt 30 000 online hele tiden.

Civilization 5

Kul blanding mellom det demokratiske/sosiale/kultur aspektet ved en nasjon, men du har også muligheten til å vinne ved hjelp av krigføring. Turn based strategy game.

World of Warcraft!

Starcraft 2

Dragon age Origins

Kjempekult RPG spill som er j addictive.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...