Gå til innhold

Hvordan kan man lære seg Flash professional

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg ønsker å gå i gang med å lære meg å lage animasjoner i Flash professional.

De skal brukes til å vise hvordan tekniske systemer fungerer. Sånn sett så kreves det vel ikke annet enn et par "buttons" som man kan klikke på for at ting skal kunne skje og noen forholdsvis enkle animasjoner.

Spørsmålet blir jo sånn sett: Hvordan lærer man seg Flash proffesional på en rimelig hurtig og enkel måte ?

Jeg har lastet ned prøveutgaven av Flash proffesional og også laget en webside der jeg noterer litt erfaringer under veis. Link

Hvis det er noen som sitter på gode råd, eller gode linker, kan dere være så snill å legge en post her i denne tråden ?

Endret av arne22
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange takk for YouTube link. Jeg skal teste den ut. Youtube linke kan være ganske effektive for det aller meste.

Den eneste norke boken jeg har funnet var på bibelioteket: "Flash 5 for dummies".

Den begynner vel på bunnen, men det spørs vel om det ikke er feil bunn. (Du aner vel ikke forlaget eller noe slikt for den norske boken som du refererer til ?)

Ellers så har jeg vel hele siden hatt på føelsen det som du sier at det hele med å få til litt trykknapper og animasjon egentig er ganske enkelt. Problemet er bare at de fleste engelske bøkene er så utrolig masive og omfangsrike at man ikke finner fram til det enkle.

Lenke til kommentar

Den er brukt på VGS så går sikkert an å finne en brukt: http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=2982915 (skulle vell lagt til link i forrige post ja :p)

forandringer fra cs3 til cs5 finner man på en pdf på bokas hjemmeside

Muligheten til å animere uten kode fikk en del nye funksjoner fra CS3 til CS4. De funksjonene er uansett enkle å lære fra tutorials på youtube og andre plasser, når du har satt deg litt inn i hvordan flash funker. Om du leser noen sider i den boka, ser litt på youtube, prøver litt selv og spør om veiledning her eller på kirupa så burde det ikke ta så lang tid før du har kontroll.

Boka begynner på hvordan man grunnleggende bruker flash professional og hvordan man skriver kode, og går så langt som objektorientert programmering og bruk av XML etc.(som du ikke trenger).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...