Gå til innhold

PL. Chelsea - Arsenal Kamptråd: 03.10.10

andre3028

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samme faen, jeg er fornøyd med dette. I store deler av kampen beleirer vi Chelseas banehalvdel og spiller dem ut. Det UTEN sentrallinja vår attpåtil. Alle som vet en døyt om fotball vet hvor skjebnesvangert det er å stå uten store deler av sentrallinja si. Når vi står uten hele, så er det klart at vi har et stort handikap. Likevel har vi baller nok til å stå høyt og presse Chelsea, og vi fortjener MINIMUM uavgjort i denne kampen. Det kan vel ingen være uenig i.

Vi gjør en svært god kamp, alt tatt i betraktning. Stolt av å være gooner idag.

Wow, jeg er imponert over Arsenal. Spiller lekker fotball i samfulle minutter og hadde de hatt en spiller som Drogba i laget ville de vunnet komfortabelt. Chelsea scorer på tilfeldigheter og Arsenals egne feil. Chamakh er faen meg bøtte foran mål, burde minimum fått ei kasse i dag.

Gå med hodet høyt Gunners. Ikke bare er klubben deres pride of London, de spiller nydelig fotball. Ting vil snu, Arsenal er fremtiden. Se på Jack Wilshere, faen heller, for en spiller. Chelsea er 2/3 kjøpelag, resten pensjonister som snart er ferdig.

Drogba blir 33 neste sesong og er skadeutsatt. Wilshere kunne vært barnebarnet hans.

Disse to innleggene var til stor trøst. Takk!

Rart at nesten ingen har nevnt Fabianski. Han var utrolig god idag. Sjanseløs på begge målene. Med selvtillit og kamptrening kan han faktisk bli meget god, tror jeg. Håper han får fortsette å spille.

Det var også hyggelig å se JET komme innpå. :love:

Banens desidert verste var Squillaci. Hadde virkelig forventet mer, spesielt når han fikk kapteinsbindet.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Vi spilte bedre fotball enn Chelsea i dag, rett og slett. Og som nevnt tidligere: Med Fabregas, van Persie, Vermaelen, og Walcott, som ALLE er nøkkelspillere, tror jeg vi hadde rodd dette greit inn.

Jævlig surt, og har aldri hatet Chelsea mer enn jeg gjør nå, Altså, Tottenham er konfekt i forhold... Brenn!

Lenke til kommentar

Surt at sesongen mer eller mindre er over etter en slik forestilling. 7 poeng opp til Chelsea er for mye. De kommer ikke til å tape så mange poeng i år. Nå havner vi i mølja bak sammen med Tottenham, Aston Villa, WBA! og Stoke!!. City er vel de eneste som kan konkurrere meg Chelsea slik det ser ut nå. Håper dog jeg tar feil og Chelsea ryker på en rekke smeller, men jeg tviler på det. Selv når de blir utspilt så klarer de å vinne.

Stopperparet får stryk av meg. Makan til begredelig. Clichy var heller ikke god.

Lenke til kommentar

Wow, jeg er imponert over Arsenal. Spiller lekker fotball i samfulle minutter og hadde de hatt en spiller som Drogba i laget ville de vunnet komfortabelt. Chelsea scorer på tilfeldigheter og Arsenals egne feil. Chamakh er faen meg bøtte foran mål, burde minimum fått ei kasse i dag.

Gå med hodet høyt Gunners. Ikke bare er klubben deres pride of London, de spiller nydelig fotball. Ting vil snu, Arsenal er fremtiden. Se på Jack Wilshere, faen heller, for en spiller. Chelsea er 2/3 kjøpelag, resten pensjonister som snart er ferdig.

Drogba blir 33 neste sesong og er skadeutsatt. Wilshere kunne vært barnebarnet hans.

Samme faen, jeg er fornøyd med dette. I store deler av kampen beleirer vi Chelseas banehalvdel og spiller dem ut. Det UTEN sentrallinja vår attpåtil. Alle som vet en døyt om fotball vet hvor skjebnesvangert det er å stå uten store deler av sentrallinja si. Når vi står uten hele, så er det klart at vi har et stort handikap. Likevel har vi baller nok til å stå høyt og presse Chelsea, og vi fortjener MINIMUM uavgjort i denne kampen. Det kan vel ingen være uenig i.

Vi gjør en svært god kamp, alt tatt i betraktning. Stolt av å være gooner idag.

Disse to innleggene her reddet dagen min!

Lenke til kommentar

Det er både positiver og negativer å ta med seg fra denne kampen. Vi er spillemessig bedre enn Chelsea, men setter ikke sjansene. Dette er dog ikke særlig overraskende da vi har en latterlig haug med viktige offensive spillere ute. Forsvaret er et eget kapittel som bare kan rives ut og brennes. Vi hadde en helfransk forsvarsrekke i dag, samspillet er helt fraværende. Men alt i alt er jeg ikke særlig skuffet i dag. Det var for eksempel mye verre forrige helg, og helgen før det igjen.

Lenke til kommentar

Vi spilte bedre fotball enn Chelsea i dag, rett og slett. Og som nevnt tidligere: Med Fabregas, van Persie, Vermaelen, og Walcott, som ALLE er nøkkelspillere, tror jeg vi hadde rodd dette greit inn.

Hvis atte om eller men dersom ikke atte joda! Fysisk robusthet er en av de aller viktigste kvalitetene for en fotballspiller på toppnivå, da de fysiske utfordringene er voldsomme. Det hjelper ikke med en kjapp bil om bilen er på verksted, for å si det på den måten. Hadde messi vært sett på som verdens beste om han bare spilte en tredel av alle kamper på grunn av skader, tror du? Vi har dessuten Lamps, Bosingwa, Kalle klovn og Yossi ute, det er viktige spillere alle sammen, spesielt Lampard er hjertet i dette laget. Dere hadde uansett ikke "rodd dette greit inn" om vi stilte med Lampard og dere med de gutta der. Drogba pisser på Vermaelen, Ashley er vel en av de få som er i nærheten av Walcott på farten og vi så jo hvordan det gikk i fjor selv om dere hadde færre skader da dere møtte oss. Dere har ikke et godt nok lag, det er for tynt, ungt og pysete. Laget mangler baller til å vinne viktige oppgjør. Dere tapte mot West Brom for faen, de slo vi med 6 mål, ett mål mindre enn målforskjellen deres denne sesongen.

Chelsea spilte på styrkene sine denne kampen, og var bedre der det teller, nemlig i forsvar og i angrep! Defensivt var vi svært trygge, mens dere hadde rot med keeperen, flere rare balltap og en Drogba som herjet med midtstopperne. På midtbanen hadde dere tre fantasillioner pasninger, mens vi hadde få, presise pasninger i rom hvor det faktisk strakk forsvaret og skapte sjanser. I angrep hadde vi klassekontringer, innlegg som treffer medspillere og den tidligere nevnte Drogba i storform som alltid mot dere. Det hjelper ikke å ha ballen når man ikke gjør noe fornuftig med den, og jeg er lei av å lese piss som at "Arsenal spiller bra fotball", bra fotball er i mine øyne fotball som skaper sjanser i front, og minimerer sjanser bake. Det spiller Chelsea.

Lenke til kommentar

"Laget mangler baller til å vinne kamper som denne?" Fy faen er du morsom? Vi hadde i det hele tatt pasningsspill i store deler av denne kampen, og var det laget som presset. Og de fantastiske orgasmiske kontringene deres som du beskriver er ikke et verdig argument i denne kampen engang. Du beskriver det som en klasseforskjell i den delen. Da hadde dere vunnet mye mer.

Hvis du synes at det kun er piss at Arsenal spiller bra fotball, så får det være dine ord. Da har vi en helt annen oppfatning av hva god fotball innebærer.

Vi sløser med sjanser, og dermed er seieren helt fortjent. Det skal jeg ikke nekte for.

Endret av Liquidkey
Lenke til kommentar

Hvis atte om eller men dersom ikke atte joda! Fysisk robusthet er en av de aller viktigste kvalitetene for en fotballspiller på toppnivå, da de fysiske utfordringene er voldsomme. Det hjelper ikke med en kjapp bil om bilen er på verksted, for å si det på den måten. Hadde messi vært sett på som verdens beste om han bare spilte en tredel av alle kamper på grunn av skader, tror du? Vi har dessuten Lamps, Bosingwa, Kalle klovn og Yossi ute, det er viktige spillere alle sammen, spesielt Lampard er hjertet i dette laget. Dere hadde uansett ikke "rodd dette greit inn" om vi stilte med Lampard og dere med de gutta der. Drogba pisser på Vermaelen, Ashley er vel en av de få som er i nærheten av Walcott på farten og vi så jo hvordan det gikk i fjor selv om dere hadde færre skader da dere møtte oss. Dere har ikke et godt nok lag, det er for tynt, ungt og pysete. Laget mangler baller til å vinne viktige oppgjør. Dere tapte mot West Brom for faen, de slo vi med 6 mål, ett mål mindre enn målforskjellen deres denne sesongen.

Chelsea spilte på styrkene sine denne kampen, og var bedre der det teller, nemlig i forsvar og i angrep! Defensivt var vi svært trygge, mens dere hadde rot med keeperen, flere rare balltap og en Drogba som herjet med midtstopperne. På midtbanen hadde dere tre fantasillioner pasninger, mens vi hadde få, presise pasninger i rom hvor det faktisk strakk forsvaret og skapte sjanser. I angrep hadde vi klassekontringer, innlegg som treffer medspillere og den tidligere nevnte Drogba i storform som alltid mot dere. Det hjelper ikke å ha ballen når man ikke gjør noe fornuftig med den, og jeg er lei av å lese piss som at "Arsenal spiller bra fotball", bra fotball er i mine øyne fotball som skaper sjanser i front, og minimerer sjanser bake. Det spiller Chelsea.

Mye av dette har vært sant i tidligere oppgjør. Men det går faen ikke an å være så blind som du er nå, dere spilte ikke bra fotball, ikke bra bakover å ikke bra forover. Dere skapte nada som ikke Squillaci gav dere, bortsett fra målet til Drogba. Vi (Chamakh spess) var ueffektive, og du kan banne på at hadde vi hatt en normal dag der vi forsåvidt putter sjangsene så hadde vi stått igjen med 3 poeng. Dere har flaks og du prøver å ro det vekk med ting som har vært fakta i tidligere oppgjør.

Balltap i midtbanen? Greit, det første målet kommer av noe vi er vant med, Cole som legger inn og Drogba som på magisk vis får den inn i mål etter Ramires taklet Song. Men hvor jævla mange ganger tapte ikke Ramires ballen idag? Tøv du kommer med her, balltapene var mye større når det angår Chelsea på midten idag, ikke andre veien.

Dere var heller ikke stødige bak, og bare en bøtte med dritt avsluttninger og Cech forhindret at dere stod med et par baklengs. Det vil ikke jeg kalle stødig. Du sier mye rart i dette innlegget, mye som forundrer meg, men at du sier Drogba herjer er sterke ord. Drogba fikk ikke til en dritt uten målet. Anelka var svak, Malouda var spesielt svak og Drogba var ok. Problemene vi hadde bakover var vår egen feil, ikke fremprodusert av noe Chelsea gjorde.

Til slutt vil jeg si at jeg synes Wenger gjorde en jævla god jobb idag. Han holdt sitt løfte og vi angrep, pressa høyt og spilte med mot. Det er ikke han sin feil at vi er dritt når det gjelder å avslutte idag. Fremdeles er jeg tildels stolt over laget idag, vi kommer på brua og rævpuler Chelsea totalt, selv om vi taper 2-0.

Wilshere er enorm, pisser på hele midtbanen av Chelsea, som tross alt besto av 3 defensivt orienterte spillere, og "bison-oksa" Essien, en liten pjokk på 18 år.

Dette resultatet er mer flatterende enn 2-2 vår mot Barcelona, og det irriterer meg noe jævlig at noen kan påstå noe annet. Ifjor tapte vi begge fortjent, i år tapte vi så ufortjent som jeg har opplevd på flere år.

Det er en trist dag for fotballen når et lag som Liverpool ligger på 18 plass mens Chelsea og City topper tabellen.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Mye av dette har vært sant i tidligere oppgjør. Men det går faen ikke an å være så blind som du er nå, dere spilte ikke bra fotball, ikke bra bakover å ikke bra forover.

Tar ikke med hele quoten fordi den var så forbannet lang, men sier meg 100% enig. Utrolig synd at vi taper på en dag vi spiller meget bra. Ble positivt overrasket over at vi klarte å hevde oss mot Chelsea og det er synd og skam at vi går på smeller mot Sunderland og WBA. Det er også trist at de to lagene som ødelegger fotballen er på topp (City i større grad enn Chelsea de siste årene).

Nå håper jeg laget står på videre og satser på at City/Chelsea går på en smell eller fem! Jeg er hakket mer positiv i dag enn i går da jeg var så utrolig skuffet over at vi ikke fikk minst uavgjort. Med RvP og ikke minst Fabregas tilbake tror jeg det blir andre boller med tanke på effektivitet foran mål. Nå er det to ukers landslagspause og vi får bare be til alle verdens guder om at det ikke blir flere skader nå.

Lenke til kommentar

Rar tanke gang big tone, skal liverpool alltid ligge i toppen da? Siden de var fantastiske for noen år siden? Hva er historie? Hvor langt kan man gå tilbake før det ikke teller? Eller teller kun det du gidder ta med?

Tankegangen til enkelte når det gjelder city og chelsea er skremmende, man tar kun med seg de sidene som passer seg best(kun de negative), eller det man leser i avisene. I tillegg føler man seg bedre enn supportere fra nevnt lag, selv om de fleste som holder med et av topplagene ikke aner hva motgang er.

Herregud for en gjeng :!:

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

Tapte ufortjent faktisk. Dere var ikke gode nok, det er ikke ufortjent når man taper med to mål, med mindre det er åpenbare justismord.

Her er jeg helt enig. Vi tapte fortjent. Så lenge det ikke er ytre faktorer, horrible dommeravgjøreser etc. så er vi selv ansvarlig for å få ballen i mål, uavhengig av hvor godt vi spiller.

Lenke til kommentar

Det går selvfølgelig an å si at "hadde vi truffet toppnivået i denne kampen hadde vi vunnet", men det gir ingen mening. Bunnivå, middelnivå og toppnivå er alle tre svært viktige i toppfotball, spesielt i ligaen. Det er mulig at Arsenal er det beste laget i verden om de har alle marginene på sin side, men fakta er at en aldri har det. Ingenting fungerer 100% bestandig, en vil alltid ha skader, en vil alltid gjøre feil og stanga jobber av og til i mot en, av og til for en. Sist jeg sjekket handlet fotball om å score mål, ikke om å treffe på flere pasninger enn motstanderen eller å gjennomføre flere pene angrep.

Ellers så spilte jo heller ikke Chelsea på topp i går. Malouda var ganske svak som du sier (men så veldig ille var han da ikke, han parkerte backene deres mer enn en gang, sendte en del pene pasninger og hadde en veldig god avslutning), men Anelka var horribel. Drogba var god, han vant dueller (både løpsdueller og hodedueller), hadde flere sjanser og herjet generelt sett med forsvaret deres. At du mener at det eneste gode han gjorde var målet får stå or din kappe, det er bullshit.

Lenke til kommentar

Jeg sa hverken toppnivå eller marginer. Jeg sa hadde vi putta på de sjangsene vi normalt sett putter på hadde vi sittet igjen med 3 poeng, verken mer eller mindre.

Rar tanke gang big tone, skal liverpool alltid ligge i toppen da? Siden de var fantastiske for noen år siden? Hva er historie? Hvor langt kan man gå tilbake før det ikke teller? Eller teller kun det du gidder ta med?

Tankegangen til enkelte når det gjelder city og chelsea er skremmende, man tar kun med seg de sidene som passer seg best(kun de negative), eller det man leser i avisene. I tillegg føler man seg bedre enn supportere fra nevnt lag, selv om de fleste som holder med et av topplagene ikke aner hva motgang er.

Herregud for en gjeng :!:

Nei, tankegangen er ikke rar, den er ganske så rett. Penger ødelegger fotballen i stor grad. Liverpool skal kansje ikke alltid ligge i topp, men de er ikke så rævkjørt som de er i dag pga deres egen feil. Det er penger som rår, og mens noen sliter med at en kilde utenfra stjeler (Pool&Utd) så sitter Chelsea og City på en haug med penger de aldri i livet hadde tjent selv, penger de ikke fortjener også ler de mens de ødelegger det siste i fotballen som enda er rent.

Positive sider med disse klubbene? Fortell meg, for jeg tror faen ikke du kan komme med et punkt som er positivt, utennom at selv om de har all verdens penger sliter de enda med og fylle stadionen.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...