Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Rød og "betent" rundt urinrørsåpningen - kjønnssykdom?

Gjest Pål

Anbefalte innlegg

Hei!

Er medlem av forumet, men siden flere her kjenner meg velger jeg å poste anonymt.

Er en gutt på 20 år som har vært i et fast forhold de siste 5 åra, alltid brukt kondom. (Er nå slutt og har de siste ukene hatt en annen jente, og har hatt ubeskyttet sex)

De siste 1,5 årene har jeg vært litt rød, "betent" rundt urinrørsåpningen. Har vært hos lege med dette og tatt klamydia test, inntet mindre enn 3 ganger. 2 ganger urinprøve, og en gang vattpinne. Helvettes vondt. Etter den nevnte ubeskyttede sexen med den andre jenta har jeg begynt å til tider "klø" litt rundt det "betente" området, og det har også svidd litt ved vannlating. Ingen smerter eller ubehag utover dette. Ingenting har forandret seg med den betente delen, hverken til det bedre eller det verre. Når jeg var hos legen de tre gangene med problemene sa de at de ikke helt kunne sette fingen på hva det var, men at det var ufarlig. Jeg kunne prøve med bacemysin eller hva det nå heter. Gjorde dette, ingen resultat.

Lurer nå på om dette likevel kan være en kjønnssykdom mtp at det klør litt/svir litt av og til? Eller eventuelt om det kan være noe annet? Noen som har noen formening om dette? Burde kanskje bestilt en time til hos legen, i og med at det begynner å irritere meg litt, også utover det visuelle. Føler meg dog veldig dum, i og med at dette blir den 4 gangen jeg evt. kontakter lege som følge av dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo rimelig sterke tegn symptommessig, på at dette kan være klamydia. Men litt rart når jeg har hatt det så lenge, til tross for at jeg aldri før hadde hatt ubeskyttet sex. En annen ting er jo at jeg er testet for det 3 ganger.. hmm

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Hei!

Jeg lurer på om du fant ut av problemene dine?

I 3 måneder har jeg hatt de samme symptomene, hovent og rødt rundt urinrøsåpningen, men jeg tester negativt på alt av tester hos olafia og hos legen.

Alt av info mottas med takk!

Lenke til kommentar

Hørtes ut som typisk uretrit:

http://en.wikipedia.org/wiki/Urethritis

Oftest pga chlamydia (~50% av tilfellene i menn, noe lavere i kvinner), men kan også være mycoplasma (10-20%) og ureaplasma (10-20%). Har du hoppet i sengen med noen utenfor skandinavia kan det også være Gonnore.

OBS: i 40-50% av tilfellene finner man ingen åpenbar årsak på symtomene du beskriver.

Kilder: wikipedia og dansk legemiddelhåndbok (kan dessverre ikke linke til denne)

Endret av eldavid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...