Gå til innhold

Problem med Logitech Z-5500


Anbefalte innlegg

Hallo, kjøpte meg nettopp Z-5500 fra komplett. Kom i posten i dag. Har fått søtte da opp og virker som da funker greitt. Men slit med lav summing frå høytalarane, kan da fiksast med nytt lydkort?

 

Dessuten når eg ser film so høre eg ikkje stemmane eller so e dei veldig låg. Og når jeg tar ein sånn windows surround test, so viser det at bassen skal lage lyd, men då lage center-høytaleren lyd, og når det viser at centeren skal lage lyd så lager bassen lyd. Kan dette ha nokon samanheng med at eg ikkje høre stemmane ?

Lyden er veldig bra under filmen, men er litt greitt og få me seg kva dei seie.

Endret av Ole-B
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo, kjøpte meg nettopp Z-5500 fra komplett. Kom i posten i dag. Har fått søtte da opp og virker som da funker greitt. Men slit med lav summing frå høytalarane, kan da fiksast med nytt lydkort?

 

Dessuten når eg ser film so høre eg ikkje stemmane eller so e dei veldig låg. Og når jeg tar ein sånn windows surround test, so viser det at bassen skal lage lyd, men då lage center-høytaleren lyd, og når det viser at centeren skal lage lyd så lager bassen lyd. Kan dette ha nokon samanheng med at eg ikkje høre stemmane ?

Lyden er veldig bra under filmen, men er litt greitt og få me seg kva dei seie.

 

Den svake summingen tror jeg alltid vil være der, så lenge anlegget er på eller i standby.

 

Ang. stemmeproblemene høres det ut som du har koblet noen kabler feil. Dobbeltsjekk alle kabler, og sjekk at alt er som det skal i begge ender. Husk også å velge 5.1 surround i film- menyen når du skal se film :)

Lenke til kommentar

Har nå sjekka i alle ender og alt er riktig tilkobla, så kan da vera noko med innstillingane på pcen?

På den Logitech displayen har eg skrudd center opp, men ingen forskjell :thumbdown:

Edit: Gikk innpå noen innstillinger og såg at jeg hadde tatt check i en box der det sto følgende: Swap center / subwoofer output :whistle:

Kan det ha noe med saken å gjøre :blush:

Endret av Ole-B
Lenke til kommentar

Summingen kommer nesten garantert fra det integrerte lydkortet om det er den typen summing jeg tenker på, og det kommer du ikke unna med mindre du skaffer et nytt lydkort.

 

(Du kan jo se om summingen forsvinner om du aktiverer en av de digitale inngangene på anlegget, forsvinner det da er det fra pcen, om ikke er det annlegget)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...