spøkelset Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 (endret) Ser at det står en slags anretning inne i motorrommet på bilen min som kan se ut som en varmeovn med utblåsning, merket Defa.Den står skrudd fast ved siden av støtdemperfestet. Det står også en slagfs styringsboks inne i bilen bak cd-spilleren merket Defa. Er dette en motorvarmer? Kjøpte bilen brukt og ble ikke opplyst om at dette fulgte med:P Hvordan fungerer denne saken isåfall? Hvordan slår man den på? Har aldri vært borti noe slikt før, men sikkert godt å han når vinteren setter inn Endret 25. september 2010 av spøkelset Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Ser at det står en slags anretning inne i motorrommet på bilen min som kan se ut som en varmeovn med utblåsning, merket Defa.Den står skrudd fast ved siden av støtdemperfestet. Det står også en slagfs styringsboks inne i bilen bak cd-spilleren merket Defa. Er dette en motorvarmer? Kjøpte bilen brukt og ble ikke opplyst om at dette fulgte med:P Hvordan fungerer denne saken isåfall? Hvordan slår man den på? Har aldri vært borti noe slikt før, men sikkert godt å han når vinteren setter inn Sikker på at det ikke er alarmen? Har aldri hørt om varmluft under panseret, men jeg har ikke så greie på DEFA. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Hehe, er nok alarmsirenen du har funnet der, ja. Ligner den noe på den enheten øverst i bildet? Det du har funnet inni dashbordet er nok bare kontrollenheten. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Hehe, litt artig dette her. DEFA leverte jo alarmer til nesten alle japser fra 90-tallet, så er veldig godt mulig det er montert på din. Hvis du har motorvarmer skal det enten være en "timer" inne i bilen, eller en fjernkontroll. Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 27. september 2010 Forfatter Del Skrevet 27. september 2010 var en alarmsirene det der ja Jaja da vet jeg det. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Hehe, litt artig dette her. DEFA leverte jo alarmer til nesten alle japser fra 90-tallet, så er veldig godt mulig det er montert på din. Hvis du har motorvarmer skal det enten være en "timer" inne i bilen, eller en fjernkontroll. Det er ikke alltid det er det nei. Det er mange som bare har 230V varmeelement i blokka. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Od et er vel kluet? En motorvarmer skal varme opp motorblokken (varmer opp via kjølevannet). Den kan være koblet via kontrollpanel inne i bilen - men dette er ikke det vanlige. Derimot kan det være kombinert med elektrisk kupevarmer (da er styringspanel ofte med). Øvrige kiupevarmere pleier ofte være disel elelr besindrevne. Rene motorvarmere er elektriske og krever 230 volt tilkobling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå