oleugh Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 pcen min skrur seg av pga den blir overopphetet.. når jeg skrur den på og den kommer inn i windows så skrur deg seg av og når jeg tar hånda oppi pcen er det rom temp i den. Alle viftene går og alt sånn men mange sier det kan være cpu vifta som er gåen .. hva mener dere? Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 (endret) Temp i selve kabinettet har ikke så stor relevans, det er temp på cpu core som er viktig i så fall. Sjekk at kjøleren til cpu sitter skikkelig og har god kontakt med cpu. Sjekk at viften snurrer og at den ikke er overgrodd av støv, det samme gjelder kjøleblokken. Dersom støv er et mulig problem kan du børste, støvsuge eller blåse bort det grøvste og prøve igjen. Endret 25. september 2010 av NeoTech Lenke til kommentar
oleugh Skrevet 25. september 2010 Forfatter Del Skrevet 25. september 2010 Temp i selve kabinettet har ikke så stor relevans, det er temp på cpu core som er viktig i så fall. Sjekk at kjøleren til cpu sitter skikkelig og har god kontakt med cpu. Sjekk at viften snurrer og at den ikke er overgrodd av støv, det samme gjelder kjøleblokken. Dersom støv er et mulig problem kan du børste, støvsuge eller blåse bort det grøvste og prøve igjen. har støvsuget den og alle vifter går.. hva er en kjøleblokk? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Han mener basen til CPU-kjøleren. Som du ser på bildet en vifte og en metall del. Hvordan vet du at det er temp? Hvor varm er prosessor? Sjekk at kjøleren som vist over sitter skikkelig. Prøv f.eks å trykke på den og se om temp går ned Lenke til kommentar
oleugh Skrevet 25. september 2010 Forfatter Del Skrevet 25. september 2010 Han mener basen til CPU-kjøleren. Som du ser på bildet en vifte og en metall del. Hvordan vet du at det er temp? Hvor varm er prosessor? Sjekk at kjøleren som vist over sitter skikkelig. Prøv f.eks å trykke på den og se om temp går ned alt sitter skikkelig men den blir veldig varm under selve cpu'en Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Hva betyr det? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Kjeen på kjøleribbene. Er de kalde? Kjenn på CPU (evt se på temp via software/BIOS). Er den varm. Da er det dårlig kontakt mellom kjøleribbe og CPU (Demonter. Ny kjølepaste. Remonter. Sjekk på nytt). Er Kjøleribbe varm. Sjekk for støv inne i ribben. Det må være luftgjennomgang for at kjøleribben skal klare å flytte CPU-varme videre til luften rundt. Lenke til kommentar
oleugh Skrevet 26. september 2010 Forfatter Del Skrevet 26. september 2010 Kjeen på kjøleribbene. Er de kalde? Kjenn på CPU (evt se på temp via software/BIOS). Er den varm. Da er det dårlig kontakt mellom kjøleribbe og CPU (Demonter. Ny kjølepaste. Remonter. Sjekk på nytt). Er Kjøleribbe varm. Sjekk for støv inne i ribben. Det må være luftgjennomgang for at kjøleribben skal klare å flytte CPU-varme videre til luften rundt. jeg skal prøve å ta den fra hverandre å blåse den , men hvordan måler jeg tempraturer i bios? Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Last ned SIW, og sjekk temperaturen inne der. Finnes annet programvare for det også, men kommer ikke på det. Lenke til kommentar
oleugh Skrevet 27. september 2010 Forfatter Del Skrevet 27. september 2010 Det er ikke cpu jeg kjøpte ny cpu idag med ny kjølepasta så det er ikke det som er problemet.. når jeg starter opp pcen så skrur seg seg av av og til før den er på skrivebordet og av og til sånn rundt 5-10 sec inne. Dette kommer opp når jeg starter opp pcen igjen : http://oi55.tinypic.com/2gw6veh.jpg noen forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå