Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Mulig å få tak i omformer fra amerikansk til norsk spenning i norge?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har gått til innkjøp av en amerikansk Super Nintendo (SNES) til samlingen min. Håpte den europeiske adapteren skulle passe (slik som på NES), men her har de brukt en teit plugg samt spenning. Har vært innom Elkjøp, Clas Ohlson og Biltema, ingen hadde en omformer. Biltema hadde en plugg overgang, men trenger fortsatt 110v 60Hz til 240v 50Hz. Er det i det hele tatt mulig å oppdrive en slik i norge? Adapteren trekker bare maks 17W, så trenger ikke en stor, dyr omformer i dette tilfellet. Eller blir jeg rett og slett nødt til å massakrere den amerikanske adapteren, og knytte DC pluggen på en europeisk adapter med tilsvarende utgangsspenning?

Etter en runde i søkefeltet fant jeg flere tråder som linket til Clas Ohlson sine sider, men det er døde lenker nå. Kommer opp at den ikke finner ønsket artikkel.

Håper noen kan hjelpe,

-Frank

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok en transformator inni adapteren, ja. Det er litt vekt på den, så antar det. Tenkte selv å finne en annen adapter som gir ut 10VDC og minimum 850 mA, og rett og slett bare bytte utgangsledningen. Det er vel det billigste alternativet.

Er fult klar over at adapteren nok vil avgå ved døden om jeg kjører inn 50Hz på den, har selv klart å gjøre dette på en monitor. I det tilfellet så hadde den europeisk plugg, frekvensen og spenningen er ikke det første en tenker på å sjekke da, før det er for sent. :p

EDIT: Fant en gammel 0-30VDC lab strømforsyning, kan jo bruke denne.

Endret av samaron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...