pipprandom Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Hei! Jeg er snart ferdig med førstegangstjenesten og i den forbindelse lurer jeg på hvordan det fungerer med repetisjonsøvelse innenfor de forskjellige "avdelingene" (luftforsvaret, sjøforsvaret, hæren osv.). Hvor mange må? Er det flere innenfor enkelte avdelinger? Eller må alle uansett? På forhånd takk Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Det som kan skje er at du etterhvert (kan skje kort tid etter dimmisjon, 10 år senere, eller aldri...) blir overført til Heimevernet. Tradisjonelle rep-øvelser er det slutt på, sammen med mobiliseringshæren som er gått over i historien. Lenke til kommentar
pipprandom Skrevet 25. september 2010 Forfatter Del Skrevet 25. september 2010 Ok. Vet du sånn ca. hvor mange dette gjelder i prosent? Kan forøvrig nevne at jeg jobber i luftforsvaret om det har noen betydning. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Om jeg ikke husker helt feil så er du vell "fredet" fra hv i 3 år. Og senere kan du kanskje bli innkalt til rep. Lenke til kommentar
JSS Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 (endret) Om jeg ikke helt feil så er du vell "fredet" fra hv i 3 år. Og senere kan du kanskje bli innkalt til rep. Det kan ikke stemme. Jeg ble innkalt et år etter jeg dimmet, og mange jeg var i førstegangstjeneste med ble innkalt nesten umiddelbart etter dimm. Kjenner flere som ble innkalt 8-10 år etter fgtj også. Mener å lest på vernepliktsverkets sider at ca. 50 % som fullfører fgtj. blir innkalt i HV. (ref. Halvparten til Heimevernet) Endret 28. september 2010 av JSS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå