Gå til innhold

1-2 års utdanning som kan gi bra jobb?

Mann1982

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lokomotivførerutdanning, spørs hvem du jobber for - nsb, flytoget, cargo osv husker at du fikk lønn under studiene. Tar 2 år samt at du for lønn for ubekvemte arbeidstider. 500.000+ avhengig av overtids og hvem du jobber for.

http://www.jernbaneverket.no/no/GLOBAL-MENY/Jobbutdanning/Norsk-jernbaneskole---kompetanse-pa-skinner/Lokomotivforerutdanningen/

edit: lykke til!

Endret av vjhn90
Lenke til kommentar

Jeg tror pilot utdanningen varer 2 år, men er det ikke andre alternativer? Kan ikke noen hjelpe meg?

Pilotutdanning koster fleeeesk dersom du ikke tar det i forsvaret! I tillegg tar den i følge utdanningskatalogen til forsvaret 4 år.

Lenke til kommentar

Jeg tror pilot utdanningen varer 2 år, men er det ikke andre alternativer? Kan ikke noen hjelpe meg?

Pilotutdanning koster fleeeesk dersom du ikke tar det i forsvaret! I tillegg tar den i følge utdanningskatalogen til forsvaret 4 år.

Ja, den koster flesk - og tror du må ta den i USA eller i utlandet om jeg ikke husker feil. Dessuten så er du ikke garantert jobb hos de store arrangørene. Om du tar den i forsvaret så må du huske på at du binder deg i 15år elns. Om du er heldig så kan du få jobb som vasker på et oljerigg, dem tjener rundt halve milionen:p

Lenke til kommentar

Jeg begynner straks på privat flyverutdanning i Florida. Skolepengene er ca $70K + boutgifter (men boutgifter får man jo uansett hva man finner på, men mindre man vil bo hos foreldrene da:P) Er ferdig om 2 år, og kan i teorien da gå ut i jobb i et regionalt selskap.

Lenke til kommentar

Jeg begynner straks på privat flyverutdanning i Florida. Skolepengene er ca $70K + boutgifter (men boutgifter får man jo uansett hva man finner på, men mindre man vil bo hos foreldrene da:P) Er ferdig om 2 år, og kan i teorien da gå ut i jobb i et regionalt selskap.

Det var litt dyrt. Hvordan klarer du å finansiere studien da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...