Mann1982 Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Jeg er ferdig med videregående allmennfag og har generell studiekompetanse. Vet dere om en utdanningsmulighet som er kort (1-2 år), men som likevel gir gode nok jobbmuligheter og som kan gi god lønn (15-25.000 kr per mnd)? Lenke til kommentar
redsox Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 (endret) Edit: beklager, det jeg skrev var ikke rett! Endret 25. september 2010 av redsox Lenke til kommentar
Mann1982 Skrevet 25. september 2010 Forfatter Del Skrevet 25. september 2010 Jeg tror pilot utdanningen varer 2 år, men er det ikke andre alternativer? Kan ikke noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
redsox Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Det meste tar jo 3 år.. Hvorfor ikke gjøre noe av det? Lenke til kommentar
Mann1982 Skrevet 25. september 2010 Forfatter Del Skrevet 25. september 2010 Det meste tar jo 3 år.. Hvorfor ikke gjøre noe av det? Jeg er jo litt utålmodig. Jeg er ikke etter å "bli rik fort", men muligheten til å finne en jobb der man tjener bedre enn å jobbe i oppvasken eller lignende. Lenke til kommentar
dkny Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 3 år er likevel ikke mye... det er mange som er født i -87 som nå begynner på medisin og det er et 6-årig studie. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 (endret) Flygelederutdanningen varer vel i rundt to år, og det er jo et relativt godt betalt yrke. Endret 25. september 2010 av Horrorbyte Lenke til kommentar
treant Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 (endret) Lokomotivførerutdanning, spørs hvem du jobber for - nsb, flytoget, cargo osv husker at du fikk lønn under studiene. Tar 2 år samt at du for lønn for ubekvemte arbeidstider. 500.000+ avhengig av overtids og hvem du jobber for. http://www.jernbaneverket.no/no/GLOBAL-MENY/Jobbutdanning/Norsk-jernbaneskole---kompetanse-pa-skinner/Lokomotivforerutdanningen/ edit: lykke til! Endret 25. september 2010 av vjhn90 Lenke til kommentar
LFL Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Jeg tror pilot utdanningen varer 2 år, men er det ikke andre alternativer? Kan ikke noen hjelpe meg? Pilotutdanning koster fleeeesk dersom du ikke tar det i forsvaret! I tillegg tar den i følge utdanningskatalogen til forsvaret 4 år. Lenke til kommentar
treant Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Jeg tror pilot utdanningen varer 2 år, men er det ikke andre alternativer? Kan ikke noen hjelpe meg? Pilotutdanning koster fleeeesk dersom du ikke tar det i forsvaret! I tillegg tar den i følge utdanningskatalogen til forsvaret 4 år. Ja, den koster flesk - og tror du må ta den i USA eller i utlandet om jeg ikke husker feil. Dessuten så er du ikke garantert jobb hos de store arrangørene. Om du tar den i forsvaret så må du huske på at du binder deg i 15år elns. Om du er heldig så kan du få jobb som vasker på et oljerigg, dem tjener rundt halve milionen:p Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Flygelederutdanningen varer vel i rundt to år, og det er jo et relativt godt betalt yrke. man må vel fylle 20 år det året man søker, eller allerede fyllt 20 før man søker elns. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Det er korrekt, men siden trådstarter sannsynligvis er minimum 91-modell, og det uansett er altfor sent å søke i år, så er det neppe et problem...eller? Lenke til kommentar
Chandon Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Jeg begynner straks på privat flyverutdanning i Florida. Skolepengene er ca $70K + boutgifter (men boutgifter får man jo uansett hva man finner på, men mindre man vil bo hos foreldrene da:P) Er ferdig om 2 år, og kan i teorien da gå ut i jobb i et regionalt selskap. Lenke til kommentar
Mann1982 Skrevet 26. september 2010 Forfatter Del Skrevet 26. september 2010 Jeg begynner straks på privat flyverutdanning i Florida. Skolepengene er ca $70K + boutgifter (men boutgifter får man jo uansett hva man finner på, men mindre man vil bo hos foreldrene da:P) Er ferdig om 2 år, og kan i teorien da gå ut i jobb i et regionalt selskap. Det var litt dyrt. Hvordan klarer du å finansiere studien da? Lenke til kommentar
Chandon Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Har fått et veldig bra lån i banken, med nesten ikke renter. Ofte er det sånn at lånene man får i banken har bedre betingelser enn statlige lån fra Lånekassen. Lenke til kommentar
dkny Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Hvorfor vil du egentlig bli ferdig fort? Å være student er awesome. Iallefall i et bra miljø. 3 år er uansett ikke så mye mer enn 2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå