Gå til innhold

noen som har erfaring med informasjonsteknologi?

D02

Anbefalte innlegg

hei. jeg går Vg1 studiespesialisering og må velge fag til neste år. det jeg er ganske sikker på er matte R1+2 og Fysik 1(+2?) jeg har også lyst til å ta informasjonsteknologi, men er ikke sikker. er det noen som har hatt det og kan si hva man lærer, hva dere synnes om faget og hva man må kunne før man starter?

jeg har også lyst til å lære litt programering. er det noe av det og i såfall hva slags?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Du må huske å fordype deg i 2 fag innenfor programområdet. eks matte r1+r2 og fy1+fy2 + et valgfritt fag. Dessuten så er det ikke mange studier som krever r2 kompetanse, så du kan velge s1+s2 om du vil gjøre det enklere for deg selv. Men du burde gå på samordna opptak og se hvilke studier du kunne ha tenkt deg og se hva som kreves.

hørt at it1 var mest om nettsteder og multimedier samt databaser. it2 var om programmering og multimedieutvikling. brukte PS og visual C++.

Lykke til!

Edit: glemte å si om du velger 3 5timers fag 2året, så slipper du et fag tredje året elns.

Edit: glemte og å si at alt er veldig basic så du trenger ingen forkunnskaper, har ikke hatt it1 - men har hørt fra folk om hvordan det var. Da jeg valgte it2 hadde jeg ingen kunnskaper om programmering i det hele tatt, gav ikke så mye effort og fikk en 4er.

Endret av vjhn90
Lenke til kommentar

takk for svar.:)

hva slags programering er det man lærer(spill,nettsider osv)?

jeg er ganske sikker på R1+2 og Fysikk. fordi jeg har lyst til å bli ingeniør eller arkitekt og da trenger man de fagene. er det noen som vet om det er høye krav for de yrkene? en lærer på ungdomskolen sa at det trengs ingeniører, men gjeller det arkitekt også?

Endret av D02
Lenke til kommentar

takk for svar.:)

hva slags programering er det man lærer(spill,nettsider osv)?

jeg er ganske sikker på R1+2 og Fysikk. fordi jeg har lyst til å bli ingeniør eller arkitekt og da trenger man de fagene. er det noen som vet om det er høye krav for de yrkene? en lærer på ungdomskolen sa at det trengs ingeniører, men gjeller det arkitekt også?

http://www.samordnaopptak.no/SW/studier.html

utdanning.no

du lærer om hvordan du lager funksjoner og brukergrensesnitt samt forskjellige kommandoer. Alt i alt, enkelt å lære seg, fikk en veldig ufortjent 4er - men til gjengjeld så var lærern min veldig inkompetent siden det var nytt læreverk osv osv osv sa han...! :p

Endret av JohnnyDepp
Lenke til kommentar

Edit: glemte å si om du velger 3 5timers fag 2året, så slipper du et fag tredje året elns.

Du trenger 5 5 timers fag andre året for å bare ta 3 5 timers fag tredje året.

Men du får jo et lett 3. år da, med bare 25 uketimer....

Har IT selv, og det vi skal lære er: Databaser og nettsteder. altså lage databaser og lage nettsteder. Også jobber vi litt med PS:-)

Lenke til kommentar

mente det var 3 x5timer programfag?

eks

vg2: matte r1, fysikk1, IT1.

vg3: matte r2, fysikk2

blir veldig mye med 5 programfag i det 2 året.

Nei, 4 eller 5 programfag/valgfag 2. året og 2 eller 3 fag 3. året.

eks.

vg2: matte r1, fysikk1, IT og Biologi

vg3: matte r2, fysikk2 og kjemi

men du trenger å ta to "sammenhengene" fag, f.eks. r1 og r2 eller fysikk1 og fysikk2 for å få det godkjent.

Og det går helt fint å ta 5 valgfag 2. året hvis du er motivert for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...