Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A4 1.8 Automat - Første bil

knutsen92

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal da altså se på min først bil sannsynligvis i morgen. Jeg fyller da 18 den 5. okt. og får mest sannsynlig lappen på dagen. Er jo så klart moro med en bil å kjøre med da, så slipper jeg å bruke mor sin.

Har et budsjett å følge og vil ikke bruker så mye mer enn 30-40 000kr i første bil.

Har funnet denne Audi'en og virker veldig bra i følge annonsen.

Gått langt (245 000km), MEN, servicehefter på servicer som er ofte, registerreimen er byttet på 205 000km, og siste service er på 235 000km. Den er altså tatt godt vare på.

Det som bekymrer meg er automatgiringen. Er det noe å gå for? Personling synts jeg det er veldig deilig med automatgir og ikke så veldig fan av giring hvis jeg slipper det.

Men hvordan er kvaliteten? Vil den gå i stykker ved fin kjøring? Hvordan er forbrukte kontra manuell?

Trenger hjelp her, så kom med mange innspill er dere greie.

Er tross alt første bil og ganske spennende. Så hjelp :D

Her er annonsen: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24509368

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse bilene er fra tiden da kvaliteten på bilene fra VAG-konsernet var relativt dårlig. En standardfeil er at disse bilene spiser forstillingen til frokost, så sjekk at denne er ok. Videre er 1,8 20v motoren kjent for å være tørst og å yte dårlig. Den kan nok bli noe lat med automatgir og denne motoren, men det blir en smakssak.

Med det sagt så synes jeg eksemplaret du linker til ser ok ut på bildene. Bilen har gått langt så se over bilen nøye, ta gjerne med deg en bilkyndig kamerat om du ikke føler deg helt komfortabel med hva du skal se etter. Disse bilene ruster lite, det er et pluss.

Du kan lese litt mer her:

http://honestjohn.co.uk/carbycar/audi/a4-1995/

Til slutt kan jeg skyte inn at jeg har hatt lik bil (bare med 2,6 V6 og automat), jeg var veldig fornøyd med denne. Ingen feil.

Endret av Kent Touch This
Lenke til kommentar

Synns dette var en veldig fin første bil. Betyr en del at servicer er fulgt opp og det var samtlige med denne bilen. Prisen var heller ikke avskrekkende. Har selv en a4 1,9 tdi av samme årsmodell med manuell gir. Aldi hatt noen problemer med den.

Jeg har hørt litt rundt, og girkassen (den automatiske) skal byttes rundt 200 000km. Den har gått langt over, og har ikke blitt byttet. Skal opp å se på den i dag.

Men hva med denne? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24302038

Null rust, register reim byttet for 6 måneder siden og ser ganske strøken ut. Men, gått litt lenger og 1 år gamlere, men må jo si at den er mye tøffere. Eu godkjent til juli 2011.

Er rett ved siden av hverandre, så litt flaks der.

Hvem syntes dere jeg bør gå for?

Lenke til kommentar

Synns dette var en veldig fin første bil. Betyr en del at servicer er fulgt opp og det var samtlige med denne bilen. Prisen var heller ikke avskrekkende. Har selv en a4 1,9 tdi av samme årsmodell med manuell gir. Aldi hatt noen problemer med den.

Jeg har hørt litt rundt, og girkassen (den automatiske) skal byttes rundt 200 000km. Den har gått langt over, og har ikke blitt byttet. Skal opp å se på den i dag.

Men hva med denne? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24302038

Null rust, register reim byttet for 6 måneder siden og ser ganske strøken ut. Men, gått litt lenger og 1 år gamlere, men må jo si at den er mye tøffere. Eu godkjent til juli 2011.

Er rett ved siden av hverandre, så litt flaks der.

Hvem syntes dere jeg bør gå for?

Automatkassen byttes på 200 000? Dette kan ikke stemme. Står dette i oppgitt i serviceintervallen? Kjenner en med audi 80 som har kjørt over 300 000 uten å bytte noe automatkasse. Er bilen fint kjørt og servicene fulgt så er ikke dette noe problem.

Når det gjelder bilen du sammenligner med, ville jeg helt klart gått for den første! At den andre så tøffere ut, forstår jeg ikke at du mener. Her lukter det ungdomskjørt utlending bil, uten oppfulgt servicehefte.Mye bedre med en orginal ryddig 1,8 liters automat enn en jallskrudd lat 1,6 liters manuell me flere kilometer på baken..

Endret av spøkelset
Lenke til kommentar

Var å så på den nå, STRØKEN. Var kjempefin både innvendig og utvendig. Eneste var litt småmerker et par steder, men det er veldig smått og ikke merkbart. Motor gikk veldig fint på tomgang og i fart og alt var som det skulle. Pappa er mekaniker og så kjapt over og han mente det var et røverkjøp.

Men, en ting var "galt". Når vi skulle teste hvordan det var å bråbremse (de fortalte om denne "feilen" før vi testet også da, så ærlige folk) da vi bråbremset så "hakket" den på en måte. Vi vet ikke om det er ABS'en eller om det er bremseskivene. Bremseskivene var litt slitte, så de må byttes snart. Om et halvt år eller noe sånt.

Noen som vet hva feilen er? Noen erfaringer?

post-166803-1285528303,6483_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Tusen takk for hjelpen folkens, hjulpet meg mye. Sier i fra om noe skulle skje.

Btw, noen som har noen tips til kjøp av felger? Er ikke så tøft med det som står på nå, hehe.

Var en knall mp3 spiller der også, men kunne trengt litt lyd i bilen. Noen tips?

Endret av knutsen92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...