Aleks Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Hei. Hver gang jeg trykker på noe på oppgavelinjen som start menyen eller lignende så får jeg opp en feilmelding om at Windows Utforsker har sluttet å virke. Jeg får valgene om å starte på nytt eller se etter en løsning på internett. Det skjedde bare sånn plutselig i dag. Noen som har en ide om hva det kan være? Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 25. september 2010 Forfatter Del Skrevet 25. september 2010 Ja ok så jeg prøvde å kjøre en chkdsk sjekk og nå har det meste feilet. Får ikke opp explorer.exe eller skrivebord eller noen ikoner i det hele tatt. Må gå inn på ting via oppgavebehandling. Prøvde å sende pc'en tilbake i tid. Husker ikke helt hva det heter på fagspråket. Sendte den en dag tilbake, men det fungerte heller ikke. Får en feilmelding rett etter jeg har logget på som sier C;\Windows\System32\ExplorerFrame.dll is either not designed to run on Windows or it contains an error. Noen ide? Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 25. september 2010 Forfatter Del Skrevet 25. september 2010 Har endel viktige filer som jeg helst ikke har lyst til å miste, så det får være siste vei ut. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 (endret) koble til hardisken i en annen pc og ta backup også formatere? eller angre gjenoprtettninga? Endret 25. september 2010 av Man of war 1945 1 Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 25. september 2010 Forfatter Del Skrevet 25. september 2010 Det kunne jo vel fungere, men vil ikke garantien da ryke, og vil ikke bare problemet komme på den andre pc'en og? Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Det kunne jo vel fungere, men vil ikke garantien da ryke, og vil ikke bare problemet komme på den andre pc'en og? Jeg veit ikke om garantien vil ryke, det er verdt er forsøk eller så kan du boote CD fra en OS så trykker du reparere, det burde funke 1 Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 25. september 2010 Forfatter Del Skrevet 25. september 2010 Ja, leste om det. Problemet er at det aldri fulgte med en sånn cd. Får se om noen andre har. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 (endret) Du kan lage en partition en vitruel hardisk også tar du alle filene som er viktig der, også formatere du den lokale disken med OS en video osen man lager en ny partition jeg testet og funker det :=) Endret 25. september 2010 av Man of war 1945 1 Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 25. september 2010 Forfatter Del Skrevet 25. september 2010 Problemet er bare at jeg ikke kommer meg inn på alle de greiene der siden explorer ikke fungerer. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Problemet er bare at jeg ikke kommer meg inn på alle de greiene der siden explorer ikke fungerer. gå på oppgavebehandling også trykk "fil" å "kjør" så skriver du "explorer" da skal det funke 1 Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 25. september 2010 Forfatter Del Skrevet 25. september 2010 Problemet er bare at jeg ikke kommer meg inn på alle de greiene der siden explorer ikke fungerer. gå på oppgavebehandling også trykk "fil" å "kjør" så skriver du "explorer" da skal det funke Nei. Da kommer bare den feilmeldingen opp. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Problemet er bare at jeg ikke kommer meg inn på alle de greiene der siden explorer ikke fungerer. gå på oppgavebehandling også trykk "fil" å "kjør" så skriver du "explorer" da skal det funke Nei. Da kommer bare den feilmeldingen opp. Da tar du ut hardisken og prøver i en annen maskin 1 Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 25. september 2010 Forfatter Del Skrevet 25. september 2010 Er bare bekymret for garantien. Er en bærebar pc. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Ring til HP, dell, acer, og spør om garantien vil gå ut vis du tar hardisken i en annen pc? siste utvei formater! 1 Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 25. september 2010 Forfatter Del Skrevet 25. september 2010 (endret) Ok, får prøve å ringe. Takker for hjelp. Endret 25. september 2010 av Aleks Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Garantien ryker ikke bare fordi du bytter eller tar ut hdd, det er jo bare å skru løs noen skruer og løsne et deksel, har sendt inn maskiner til rep, har da tatt ut hdd, ingen problemer overhodet. Fikk du ingen cd, og du kjøpte den ny så er det vel recoverypartisjon på hdd. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Dette skjedde på min forrige maskin og. Måtte logge på som en annen bruker og begynne forfra på den. Alle filene er jo fortsatt der Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 25. september 2010 Forfatter Del Skrevet 25. september 2010 (endret) Garantien ryker ikke bare fordi du bytter eller tar ut hdd, det er jo bare å skru løs noen skruer og løsne et deksel, har sendt inn maskiner til rep, har da tatt ut hdd, ingen problemer overhodet. Fikk du ingen cd, og du kjøpte den ny så er det vel recoverypartisjon på hdd. Hjelper lite med en recovery partisjon når jeg ikke kommer meg noen plass. Kan uansett ikke huske noe slikt. Bare at harddisken var delt opp i 2 partisjoner. Pc'en er bare noen måneder gammel og operativsystem var bygget inn. Dette skjedde på min forrige maskin og. Måtte logge på som en annen bruker og begynne forfra på den. Alle filene er jo fortsatt der Hvordan gjorde du det? Har bare en bruker på pc'en, men får opp påloggingssiden der jeg skal skrive inn passord. Er rett etter det alt går galt. Endret 25. september 2010 av Aleks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå