Gå til innhold

lisensgrensen er nådd

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nå lastet ned sims 3 på skolepc'n min som noen andre også har gjort. Den funker på veninnen min sin data, men når jeg prøver å starte spillet kommer det opp "lisensgrensen er nådd" (eller noe lignende). Jeg har prøvd å finne ut av det, men failer.

Noen som vet hva jeg skal gjøre? Som sikkert de fleste som har begynt på vgs i år vet at skole pc'ene ikke har cd-rom sååh... ja.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 år senere...

Jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre. Hvordan skal jeg kontakte EA? Jeg har ikke fått spilt sims på uker pga den meldingen jeg får hver gang. ''Viktig beskjed! Lisensgrensen til dette spillet er nådd, vennligst kontakt ea ettellerannet.'' Noen som kan forklare meg hva jeg skal gjøre? :hmm::hm:

Lenke til kommentar

Denne meldingen kommer av at du har installert Sims på for mange datamaskiner. I utgangspunktet vil jeg tro at lisensen kun dekker installasjon og bruk på én datamaskin. Siden du åpenbart har installert det på flere maskiner, stopper EA bruken, frem til du har tatt kontakt og forklart hvorfor. Dette er for å unngå at man "låner bort" spillet til vennene sine.

Lenke til kommentar

Denne meldingen kommer av at du har installert Sims på for mange datamaskiner. I utgangspunktet vil jeg tro at lisensen kun dekker installasjon og bruk på én datamaskin. Siden du åpenbart har installert det på flere maskiner, stopper EA bruken, frem til du har tatt kontakt og forklart hvorfor. Dette er for å unngå at man "låner bort" spillet til vennene sine.

Har kun installert Sims på en datamaskin.

Lenke til kommentar

Men, når jeg er på denne nettsiden: https://help.ea.com/no/contact-us/select?question=Sims

Så skal jeg velge produkt, problemtype og plattform. På produkt så velger jeg The Sims 3 og på plattform så velger jeg PC, men hva skal jeg velge på problemtype?

Det var etter jeg kjøpte og lastet ned The Sims 3 Øyparadis på cdon.no, og skulle starte spillet etter jeg lastet det ned at meldingen kom opp.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg ville valgt "problemer med installasjon", men det har nok ikke noe å si.

Når du har valgt en problemtype ser du en blå knapp nede i høyre hjørne: "Jeg trenger fortsatt hjelp".

Har vært igjennom samme problem selv. De løste det kjapt og enkelt :)

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg ville valgt "problemer med installasjon", men det har nok ikke noe å si.

Når du har valgt en problemtype ser du en blå knapp nede i høyre hjørne: "Jeg trenger fortsatt hjelp".

Har vært igjennom samme problem selv. De løste det kjapt og enkelt :)

Tusen takk. :thumbs:

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Slettet+130498

Hvis du bruker Origin, høyre klikk på tilleggspakken du vil fjerne, og avinnstaller. Hvis du ikke bruker Origin går du inn på kontrollpanelet, legg til/fjern programmer, bla deg ned til den tilleggspakken du vil fjerne og trykk avinnstaller nede i høyre hjørne om jeg ikke husker feil. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...