Gå til innhold

Abit IC7-G

Boralis

Anbefalte innlegg

Hei har testet en del på dette kortet og må si det er rimelig bra, men en ting skuffer meg og det er at det ikke takler minneinnstillingene så bra som feks Msi neo-fis2.

På msi kortet kunne jeg kjøre med prosessorn på 3,6 og minnet på 5/4 med timing 2-6-3-3 dette klarer ikke abit kortet å boote på jeg må ned på 3,55 med minnet på 5/4 og timing på 2-7-4-4 , prøver jeg en annen timing så booter det ikke.På denne hastigheten kjørte msi kortet på timing 2-5-2-2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal ha vert problem med 5/4 ratio-en på Abit kortet. Vet ikke sjølf siden jeg overklokker ikke.

Også.. Golden Dragon minne tåler ikke noet minne timinger en dem er gitt ut for. Jeg har sjølf 2x512 Geil Ultra PC3500 og 2x512 Golden Dragon PC3500. Dragon minnet starter ikke på noet raskere en 2 3 3 6 som er SPD instillingene på det. Men jeg får 2 3 2 5 på Geil Ultra minnet men det tåler ikke så hoy MHz på FSBen som Golden Dragon.

Angåene minne timinger.. bruker du Game accelorator og 1.4 biosen?

Simon

Lenke til kommentar

Har du noen av Performance/game accelorator instillingene på.. hvis du har dem på prøv at ta dem av eller på auto.

Ingen vet noyaktiv hvad dem gjør men dem stresser minnet endu mer så fe. at 4 brikker på Abit IC7 og du kan ikke bruke performance/game accelorator.

Bruk 1.4 BIOSen.. ytter bedre også generelt.

Simon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...